containerstallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

finn2003

Re: containerstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:01

wij hebben 2 containers. 1 met 4 stallen en een container met 2 stallen. Dit zijn aluminium zeecontainers, dus wel iets anders dan de standaard container. Ze zijn tevens volledig verbouwd. Er zijn dus 3 tussenwanden geplaatst en alle wanden zijn bekleed met betonplex hout. Dit is een enorm harde hout soort wat tevens water en vochtwerend is. Daarnaast ligt dit ook op de bodem. Er is aan de voorkant een afdak gemaakt van ongeveer een 1,5 meter oversteek. Wij hebben vaste loopplanken en de container staat van de grond op een soort van fundering. Tevens is er vaste verlichting in aangelegd en deuren in 2 delen. Dit is dus wel een hele luxe container.

Ik snap dan ook niet dat mensen paarden in een gewone container stoppen. Hier trappen ze idd zo een keer door een wand heen

Joyvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:36

Even aanvulling op Niels:
We hebben er een dak + luifel overheen gebouwd, zodat ze ook schaduw hebben en droog kunnen staan.
Op het dak van de container, onder de luifel hebben we stro gelegd, in de hoop dat dat minder condens geeft , want er hingen constant grote druppels aan het plafond ('s winters).
Kort geleden rubber op de vloer aangebracht, dempt en isoleert enorm: bodem met vlas bedekt.
Ik spuit de stal geregeld uit met de hogedrukspuit.
Hij wordt gebruikt als inloopstal, er zitten 2 deuren(2-delig) in en hij is 2,90 x 9 m. en ook zitten er 2 dakraampjes in.
Er zit binnen- en buitenverlichting in/aan en 3 ruiven voor hooi binnen.
Onder stal is zand gestort dat waterpas is gemaakt door de firma die plaatst en hij staat op bielzen.
Hij vertoont wel kleine roestvlekken en door de hogedrukspuit bechadigt ook de verf binnen
Voor en om de stal is alles bestraat op de goede hoogte.

Abantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:21

Ik heb er geen ervaring mee Clown

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:19

Bij de Westerhoeve hadden ze ook containerstallen. Erg koud in de winter inderdaad, was echt bevriezen en de paarden moesten ook echt een dikke deken op, omdat sommigen stonden te rillen in hun stal.

Wel ideaal om te voeren of als het echt heel slecht weer is! De stallen bij die manege moesten weggehaald worden, want je hebt er toch een vergunning voor nodig. Die vielen wel onder 'permanente' stallen.

Door de wand trappen? Apart...die wanden waren erg stevig. Voerbak, automatische waterbak en licht zaten er ook in en een weefrek.

Ze zijn inderdaad wel erg klein, volgens mij 3x3 meter...

Wyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:14

Je hebt ook stallen met wielen!
Wij hebben zelf een stal gemaakt dat het idee van een container had. Daar hebben we wielen achter gezet zodat hij verplaatsbaar is. Nog geen commentaar gehad Haha!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:14

voor alle vormen van stalling is vergunning nodig dus ook demontabele stallen en / of containers. Het gedogen hiervan is per gemeente verschillend maar ga er niet vanuit dat je zomaar iets op een weideperceel mag plaatsen.

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:08

Toke schreef:
Ook bij mijn vriend hebben ze om dezelfde reden containerstallen gezet. Deze komen van bij www.sybo-stallenbouw.com. Hier had je de keuze tussen 1 container met 2 stallen van 3x3m of 1 stal per container van 3x4 meter. Zijn volledig voorzien voerbak, water,... Mooie stallen en zijn er zeer tevreden van.
Moet wel zeggen dat dit geen echte containerstallen zijn, eerder een gewone stal met daarrond container-platen gezet.

Die containerstallen zijn wel erg mooi ! . Haha!

Poco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:04

Er zijn van die mooie verplaatsbare stallen waar je wielen onder kunt monteren. Weet iemand wat site's in Nederland van deze stallen? Ik kan er alleen maar Duitse site's van vinden.

MiesY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:06

Ja .. Maar je kan toch ook bij de gemeente gaan aanvragen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:04

Ik heb ze ook gezien op de stal waar ik gewerkt heb, die hadden de bodem EN de wanden met rubber bekleed, de wanden tot aan de helft om lawaai te voorkomen en voor de veiligheid voor de paarden.
Ik de zomer kunnen ze er bijna niet in staan, tenzij de container in de schaduw staat en het onder de 25 graden is, dan wil het wel.

Ze zijn best functioneel Ja

MyrtheJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:10

Wij hebben ook een container staan. Ponys staan 24/7 op het land 's zomers, 's winters in een paddock met dus de container. Hij staat er al ruim 10 jaar, en hij functioneert nogsteeds prima!
Zij staan er met zn 2en in, maar er zou nog makkelijk een kleintje bijkunnen. Voor ponys/paarden boven de 1.50m moet je er wel een hebben met een hoger dak als die van ons (2m is deze).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:23

ik heb erover nagedacht, maar de vaak geringe breedte van 2,2 en idd hitte in de zomer heeft ervoor gezorgt dat ik toch voor deze ben gegaan:

http://www.rutjespaardenboxen.nl/

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:59

Samsam schreef:
ik heb erover nagedacht, maar de vaak geringe breedte van 2,2 en idd hitte in de zomer heeft ervoor gezorgt dat ik toch voor deze ben gegaan:

http://www.rutjespaardenboxen.nl/

Ook weer zo'n adres met weinig cub-inhoud.
Verder achter in de tuin mag een ieder vrij een ruimte neer zetten van max 11 vierkante meter zonder bouwvergunning.
Wil je daar een overstek bij hebben , zorg dat de overstek niet rust op een steun/paal anders worden ze bij de oppervlakte gerekend.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:38

ceasario schreef:
Ook weer zo'n adres met weinig cub-inhoud.

hoe bedoel je dat?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:23

heej ,die stallen hebben wij net ook neer gezet hier...die van rutjes dus.

we gebruiken ze hier als loopstallen...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:24

meen je? Dat was ik ook van plan!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:27

Ja , maar wel met uitloop naar buiten,zal even een foto zoeken...

(dat dak,wat een klus was dat zeg,pfff)

hier is de stal met uitloop,zonder dak nog...
Afbeelding

dit is hem met dak...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 07-11-06 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:28

Wat heb jij erop? Hoe heb je de fundering gemaakt?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:31

ik had nog even de foto's bijgeplaatst,wij hebben als fundering een betonnen plaat laten storten,en als dak hebben we bijna alles met lichtdoorlatende platen gedaan,zodat de stal heel veel licht van zichzelf heeft...

alleen moeten we volgend jaar de paddocks laten uitgraven en echt helemaal vol laten storten met zand...nu worden ze toch nog te blubberig...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:32

Hoeveel beton moet er dan in? Ik kwam al snel op een have wagen? Weet jij zo wat dat kost?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:35

wij hebben een plaat laten leggen door een firma (die zou eerst bestraten,maar de grond was te blubberig),de plaat is 7 meter bij 4 meter,en zeker wel een cm op 20 dik,en we moeten er 600 euro voor betalen...

heel interessant Tong uitsteken ,de betonnen plaat.... Haha!
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:39

thanks voor alle info, ik hoop dat ik ze met een paar weken heb staan!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:42

succes!! (dat dak is echt een vreselijke klus...)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:44

ga maar wat handige mannen inschakelen! het zag er niet zo moeilijk uit trouwens!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:48

oja,en vast handig om te weten,er gaan 1 hele plaat en een klein stukje plaat per rij...

wij hebben nu dus een hele stapel platen over ,omdat we dachten dat er 2 per rij gingen...(van boven naar beneden zeg maar)

wat lastig is als je een donker dak maakt,is dat je niet kan zien waar de planken zitten om in te schroeven,en dus 100 keer misschroeft,en mijn vriend heeft het gedaan,maar die kon ternauwernood aan het eind van die platen komen,als hij ervoor stond,dus alles moest boven zijn macht gedaan worden,en dan wordt je echt heel erg moe...we hebben er 8 uur over gedaan om het dak te leggen,maar mss met wat handige mannenhanden(ik ben ook maar een vrouw.. Haha! ),dat het dan een heel stuk sneller gaat...