Zadelpas-service, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Homiafortuna

zadelpasservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 17:40

Ik hoop dat je mijn bericht nog voor maandag leest. Ik heb namelijk een zeer slechte ervaring met de DIVOZA zadelpasservice. Hij kwam inderdaad netjes op het afgesproken tijdstip langs en had alles bij waar ik om gevraagd had. Koos een duur Kieffer dressuurzadel uit. Mijn eerste reactie was echter, "volgens mij moet hij wat breder", waarop de "expert" zei: "nee juist smaller". Nou hij is de expert dus het zal wel waar zijn. Zo gezegd zo gedaan. Het resultaat van ongeveer een half jaar rijden met dat zadel is dat mijn paard nu bij de fysiotherapeut loopt, omdat het zadel veel te smal is. Ben naar een superzadelmaker in Meppel geweest en die heeft het zadel voor mij in orde gemaakt (ongeveer 5 cm. breder). Het paard is nog steeds niet helemaal hersteld.

Dus bezint eer ge begint met zo'n groothandel en zoek liever een vertrouwde zadelmaker in je omgeving. Mocht die er niet zijn. Ik geef je het adres van de man in Meppel wel. Bij hem komen ze echt van heinde en verre. Hij heeft een zeer goede kijk op paarden en hun ruggen.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 13:37

Van Rijs vind ik persoonlijk beter dan Divoza als het gaat om het passen van zadels.
Het gaat niet alleen om de aanschaf. Vergeet niet dat iedere zaak je graag een zadel wil aansmeren, maar er moet verder gekeken worden dan naar het prijskaartje. De service tijdens de verkoop, maar vooral daarna is erg belangrijk.

Van Rijs komt ook thuis langs als het zadel opgevuld moet worden. Dan kijken ze echt waar het zadel niet goed ligt en vullen ze het op die manier op!

Klein, persoonlijk, goede prijs-kwaliteit verhouding en genoeg goede merken!

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 15:17

Update!!!

Nou, maandag is voorbij. Divoza is geweest en daarmee is alles gezegd. Ik heb GEEN zadel bij hun gekocht!!! Boos! Boos! Boos!

Het lijkt wel een beetje op het verhaal van Homiafortuna. Maar ik zal ff het hele verhaal vertellen. Maandag kwam Divoza (iets eerder dan afgesproken, maar gaf nix) optijd. Eerst keken ze naar een zadel van een stalgenoot (2 maanden oud) dat niet goed lag. Conclusie: verkeerd gevuld. Hij nam dat zadel weer mee terug om opnieuw te vullen. We hebben het hier wel over een KN, welke niet de goedkoopste zijn... Bloos

Vervolgens was ik aan de beurt. Als eerste legde hij een Passier erop. Ik dacht nog: dat begint al duur... maar ik heb niet naar een prijs gevraagd, ik dacht eerst maar even voelen. Na de Passier, de Ansley, een Rossner, een Kiefer en als laatste een KN. Veel van deze zadels duwde mijn heupen zo dat ik naar voren i.p.v. rechtop ging zitten. Ik vermoed achteraf dat alle boommaten te wijd waren, waardoor de zadels te ver over de schoft heen zakken en de lepel je naar voren duwt. Lekker voelen kan je dan! Boos! Enkel de Ansley en de KN lieten me een beetje zitten. Ware het niet dat de Ansley een 17'' was en te krap voor mijn dikke kont Knipoog en de KN ver boven mijn budget. Frusty Meneer zelf moet ook last hebben gehad van de 30 graden want ik kreeg geen enkele commentaar, ook niet als ik er naar vroeg. Gelukkig heb ik een instructrice met een gezonde bemoeizucht. Kusje Zij vond de Ansley het beste bij mij passen, gezien mijn houding. Ik twijfel nog over de duidelijk voelbare boom. Al kon ik mijn paardje voor het eerst uitzitten tijdens het strekken (nou ja, zitten).

Ik gaf de meneer aan dat ik wel geinteresseerd was in de Ansley. Krijg ik een verhaal dat hij deze bijna niet meer verkoopt (excuse me??) en dat de service moeizaam is, van de Ansley zadelmaker. Ik ga ervanuit dat dat zadel goed is! Ook had hij geen goede maat Ansley bij zich, terwijl ik wel telefonisch 18'' had doorgegeven. Ook zou er ongeveer 6 weken besteltijd zijn omdat ik een boommaatje kleiner nodig heb. Geen echte verkooppraatjes. Intussen was ik 3 liter vocht kwijt na 5 zadels voelen en ik dacht; tis goed graag of niet.

Nu wacht ik ff. Ik wil de Eurorider dressuur nog proberen (voerde hij niet) en zowel dit zadel als de juiste boommaat Ansley liggen voorradig bij StaRho in de buurt. Drie keer raden wat ik ga doen...

Het was wel een mooie manier om in korte tijd verschillende zadels te voelen. Als vraag ik mij wel af of ik daaraan veel waarde moet hechten, door die foute inch en boommaten... en 30 graden... Cool

Jammer, ik had het geld (bij wijze van spreken) al in mijn handje om het hem te geven... gemiste kans voor Divoza.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:54

Ja, das echt stom van Divoza! Nou, ik zou er maar geen zadel meer gaan halen.

Over de Ainsley...mijn vriendin had er 1 te leen. Toen ze er op ging zitten zat het heel fijn. Maar toen ze er een uur op gereden had, had ze een ontzettende rugpijn die na een week pas over was.

Veel succes met het vinden van een zadel!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:53

Vendell schreef:
Update!!!

Nou, maandag is voorbij. Divoza is geweest en daarmee is alles gezegd. Ik heb GEEN zadel bij hun gekocht!!! Boos! Boos! Boos!

Het lijkt wel een beetje op het verhaal van Homiafortuna. Maar ik zal ff het hele verhaal vertellen. Maandag kwam Divoza (iets eerder dan afgesproken, maar gaf nix) optijd. Eerst keken ze naar een zadel van een stalgenoot (2 maanden oud) dat niet goed lag. Conclusie: verkeerd gevuld. Hij nam dat zadel weer mee terug om opnieuw te vullen. We hebben het hier wel over een KN, welke niet de goedkoopste zijn... Bloos

Vervolgens was ik aan de beurt. Als eerste legde hij een Passier erop. Ik dacht nog: dat begint al duur... maar ik heb niet naar een prijs gevraagd, ik dacht eerst maar even voelen. Na de Passier, de Ansley, een Rossner, een Kiefer en als laatste een KN. Veel van deze zadels duwde mijn heupen zo dat ik naar voren i.p.v. rechtop ging zitten. Ik vermoed achteraf dat alle boommaten te wijd waren, waardoor de zadels te ver over de schoft heen zakken en de lepel je naar voren duwt. Lekker voelen kan je dan! Boos! Enkel de Ansley en de KN lieten me een beetje zitten. Ware het niet dat de Ansley een 17'' was en te krap voor mijn dikke kont Knipoog en de KN ver boven mijn budget. Frusty Meneer zelf moet ook last hebben gehad van de 30 graden want ik kreeg geen enkele commentaar, ook niet als ik er naar vroeg. Gelukkig heb ik een instructrice met een gezonde bemoeizucht. Kusje Zij vond de Ansley het beste bij mij passen, gezien mijn houding. Ik twijfel nog over de duidelijk voelbare boom. Al kon ik mijn paardje voor het eerst uitzitten tijdens het strekken (nou ja, zitten).

Ik gaf de meneer aan dat ik wel geinteresseerd was in de Ansley. Krijg ik een verhaal dat hij deze bijna niet meer verkoopt (excuse me??) en dat de service moeizaam is, van de Ansley zadelmaker. Ik ga ervanuit dat dat zadel goed is! Ook had hij geen goede maat Ansley bij zich, terwijl ik wel telefonisch 18'' had doorgegeven. Ook zou er ongeveer 6 weken besteltijd zijn omdat ik een boommaatje kleiner nodig heb. Geen echte verkooppraatjes. Intussen was ik 3 liter vocht kwijt na 5 zadels voelen en ik dacht; tis goed graag of niet.

Nu wacht ik ff. Ik wil de Eurorider dressuur nog proberen (voerde hij niet) en zowel dit zadel als de juiste boommaat Ansley liggen voorradig bij StaRho in de buurt. Drie keer raden wat ik ga doen...

Het was wel een mooie manier om in korte tijd verschillende zadels te voelen. Als vraag ik mij wel af of ik daaraan veel waarde moet hechten, door die foute inch en boommaten... en 30 graden... Cool

Jammer, ik had het geld (bij wijze van spreken) al in mijn handje om het hem te geven... gemiste kans voor Divoza.

Hoi!
Ik heb een Ainsley 18 inch, 12 x mee gereden!
Is het iets voor jou misschien?PB me even

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 07:53

Grappig. Natascha komt uit zevenbergen. Als ik het goed heb zit Van Rijs daar ook... Ik heb op de website van Van Rijs gekeken of die misschien langs konden komen. Maar zij gaan niet verder dan een staal van 40 km en ik zit nou net op de 50...

Verder Natascha, ben ik een beetje huiverig met tweedehandszadels. Zoals ik al eerder had geschreven. Waarom doe jij trouwens die Ainsley weg? Heb je ook rugklachten, zoals Shaienne schreef?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:01

Van Rijs zit in Zevenhuizen, niet in Zevenbergen. Ik ben er echt supertevreden over, ze namen echt ruim de tijd en kwamen heel vakkundig over. Ze zijn ook gewoon eerlijk, degene die het beste ligt willen ze verkopen, niet de duurste. Als je in Zuid-Holland woont, moet je toch nog wel in hun regio zitten?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:54

Vendell schreef:
Grappig. Natascha komt uit zevenbergen. Als ik het goed heb zit Van Rijs daar ook... Ik heb op de website van Van Rijs gekeken of die misschien langs konden komen. Maar zij gaan niet verder dan een staal van 40 km en ik zit nou net op de 50...

Verder Natascha, ben ik een beetje huiverig met tweedehandszadels. Zoals ik al eerder had geschreven. Waarom doe jij trouwens die Ainsley weg? Heb je ook rugklachten, zoals Shaienne schreef?

Hoi!
Nou je hoeft voor het mijne (tweedehandszadel) niet huiverig te zijn hoor!Het is nog maar 15 keer gebruikt, elke keer ca 20 min. mee gereden!
Het is voor mij te klein.Ik zit echt helemaal op de lepel, en krijg er erge pijn in mijn achterste van.........

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 10:41

Natascha, ik heb je ge-PB-d

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:31

Natasha"]
Hoi!
Ik heb een Ainsley 18 inch, 12 x mee gereden!
[/quote]

[quote="Natasha schreef:
!
Het is nog maar 15 keer gebruikt, elke keer ca 20 min. mee gereden!

Knipoog
Gaat het iedere keer meer worden Tong uitsteken

ff serieus... ik zou Van Rijs gewoon bellen, je ervaring met Divoza vertellen en vertellen dat je goede dingen over hun hebt gehoord. Wedden dat ze die 10 km. wel extra willen rijden.
Ze geven echt goede service.
Vergeet niet dat het zadel van Natasha misschien wat goedkoper is, maar vast niet veel want het is ook praktisch nieuw, maar dan mis je de service en een goed oog die ernaar kijkt!

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 13:16

Inmiddels ben ik eruit en is Divoza nog dieper gezakt dan ik dacht...

Gisteren ben ik naar Rhoon gereden en heb daar zowel de Ainsley als de Eurorider nog eens gevoeld. Uiteindelijk heb ik de Eurorider Luxor gekozen en ik ben helemaal groos met mijn nieuwe zadeltje!!! Wel een rib uit mijn lijf en natuurlijk weer boven begroting... maar wel iets goeds! Gisteravond gelijk uitgeprobeert en ik voel mijn paard nu dingen onder mij doen wat ik nog niet eerder gevoeld heb... ik moet alleen wel vreselijk wennen...

Divoza heeft voor mij wel volledig afgedaan. Een stalgenoot van mij liet op dezelfde dag als mijn pasafspraak Divoza komen. Zij had die nieuwe KN, waar ik het al eerder over heb gehad. Die bleek totaal verkeerd gevuld te zijn en Divoza nam deze mee terug om opnieuw gevuld te worden. Binnen een week zou het zadel weer terugkomen. Na een week ging ze bellen en toen bleek hun zadelmaker op vakantie te zijn. Na drie weken zou haar zadel, net als alle andere binnengekomen zadels, worden hersteld. Divoza verzuimde haar even in te lichten zodat zij al een week zonder zadel zat en nu nog langer niet kon rijden. Mijn stalgenoot vroeg toen om een vervangend zadel voor die tijd, gaf de maten voor het zadel door en Divoza stuurde na lang onderhandelen het zadel (onder rembours) op. Bleek het een zadel te zijn met een verstelbare boom (goed opzich), maar de boom werd gesteld met een schroef die vol op de paardenschoft ligt. Weer bellen om te vragen om een oplossing. Vindt Divoza het allemaal een beetje vervelend worden en klapt gewoon de hoorn op de haak. Nogmaals bellen en na enkele minuten weer hetzelfde. Echt op een vervelende manier. Hoe het uiteindelijk is afgelopen, was mij niet helemaal duidelijk, maar het gaat me om het principe. Je koopt er geen krentenbol!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:29

Hoe beviel verder de service van starho?? Ik ben aan het denken hun eens te bellen voor mijn zadel.

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 14:01

De service van StaRho bevalt me tot heden prima, al vind ik het jammer dat ze niet zo makkelijk langs komen met nieuwe zadels. Mijn eerste zadel heb ik er gekocht op een foto en een ijzerdraadje... niet echt iets om vertrouwen in te hebben, maar ze (Truus) heeft het wel bij het goede einde gehad. Het zadel dat ze toen meegaf zat (en zit) goed. Nu eigenlijk weer hetzelfde. Ze luistert naar wat jij wil en hoe je jouw paard omschrijft, neemt ruim de tijd voor je, kan beargumenteren waarom het ene zadel meer of minder bij je past en geeft je dan een zadel mee... Bij het zadel dat ze me nu heeft meegegeven zei ze dan wel: 'als dit niet past dan kom ik wel met een wagen vol zadels langs'. Als je wil kan je wel met je paard daar naar toe. Ze hebben daar een bak.

Met de winkelservice heb ik niet zo gek veel ervaring. Mijn zadels is een keer goed opgevuld. Als je je zadel op maandag brengt is die dinsdag klaar. Op andere dagen moet je wachten tot dinsdag en met vakantie en feestdagen loopt het ook weer wat anders, maar daar kan je beter over bellen.

Natuurlijk zijn ook bij deze toko verhalen dat het niet goed ging, mijn mijn ervaring met het kopen en ruilen van spullen is goed.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:02

Bij ons is pas de country mill (nijkerk) langs geweest. Die komen (zelfs meerdere keren) langs om te passen en vragen geen voorrijkosten. Ook niet als je niets koopt. Bovendien laten ze het zadel daar achter en kan je gewoon 's avonds of een paar dagen later gaan betalen (mag natuurlijk ook meteen). Ik ben hier zeer tevreden over!
Maar denk niet dat ze naar jou toe willen komen (beetje ver weg).
Maar heb iig goede ervaringen met zadel pas service.
Succes met het vinden va neen goed zadel!