Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Enkel de Ansley en de KN lieten me een beetje zitten. Ware het niet dat de Ansley een 17'' was en te krap voor mijn dikke kont
en de KN ver boven mijn budget.
Meneer zelf moet ook last hebben gehad van de 30 graden want ik kreeg geen enkele commentaar, ook niet als ik er naar vroeg. Gelukkig heb ik een instructrice met een gezonde bemoeizucht.
Zij vond de Ansley het beste bij mij passen, gezien mijn houding. Ik twijfel nog over de duidelijk voelbare boom. Al kon ik mijn paardje voor het eerst uitzitten tijdens het strekken (nou ja, zitten).
Vendell schreef:Update!!!
Nou, maandag is voorbij. Divoza is geweest en daarmee is alles gezegd. Ik heb GEEN zadel bij hun gekocht!!!![]()
![]()
![]()
Het lijkt wel een beetje op het verhaal van Homiafortuna. Maar ik zal ff het hele verhaal vertellen. Maandag kwam Divoza (iets eerder dan afgesproken, maar gaf nix) optijd. Eerst keken ze naar een zadel van een stalgenoot (2 maanden oud) dat niet goed lag. Conclusie: verkeerd gevuld. Hij nam dat zadel weer mee terug om opnieuw te vullen. We hebben het hier wel over een KN, welke niet de goedkoopste zijn...![]()
Vervolgens was ik aan de beurt. Als eerste legde hij een Passier erop. Ik dacht nog: dat begint al duur... maar ik heb niet naar een prijs gevraagd, ik dacht eerst maar even voelen. Na de Passier, de Ansley, een Rossner, een Kiefer en als laatste een KN. Veel van deze zadels duwde mijn heupen zo dat ik naar voren i.p.v. rechtop ging zitten. Ik vermoed achteraf dat alle boommaten te wijd waren, waardoor de zadels te ver over de schoft heen zakken en de lepel je naar voren duwt. Lekker voelen kan je dan!Enkel de Ansley en de KN lieten me een beetje zitten. Ware het niet dat de Ansley een 17'' was en te krap voor mijn dikke kont
en de KN ver boven mijn budget.
Meneer zelf moet ook last hebben gehad van de 30 graden want ik kreeg geen enkele commentaar, ook niet als ik er naar vroeg. Gelukkig heb ik een instructrice met een gezonde bemoeizucht.
Zij vond de Ansley het beste bij mij passen, gezien mijn houding. Ik twijfel nog over de duidelijk voelbare boom. Al kon ik mijn paardje voor het eerst uitzitten tijdens het strekken (nou ja, zitten).
Ik gaf de meneer aan dat ik wel geinteresseerd was in de Ansley. Krijg ik een verhaal dat hij deze bijna niet meer verkoopt (excuse me??) en dat de service moeizaam is, van de Ansley zadelmaker. Ik ga ervanuit dat dat zadel goed is! Ook had hij geen goede maat Ansley bij zich, terwijl ik wel telefonisch 18'' had doorgegeven. Ook zou er ongeveer 6 weken besteltijd zijn omdat ik een boommaatje kleiner nodig heb. Geen echte verkooppraatjes. Intussen was ik 3 liter vocht kwijt na 5 zadels voelen en ik dacht; tis goed graag of niet.
Nu wacht ik ff. Ik wil de Eurorider dressuur nog proberen (voerde hij niet) en zowel dit zadel als de juiste boommaat Ansley liggen voorradig bij StaRho in de buurt. Drie keer raden wat ik ga doen...
Het was wel een mooie manier om in korte tijd verschillende zadels te voelen. Als vraag ik mij wel af of ik daaraan veel waarde moet hechten, door die foute inch en boommaten... en 30 graden...![]()
Jammer, ik had het geld (bij wijze van spreken) al in mijn handje om het hem te geven... gemiste kans voor Divoza.
Vendell schreef:Grappig. Natascha komt uit zevenbergen. Als ik het goed heb zit Van Rijs daar ook... Ik heb op de website van Van Rijs gekeken of die misschien langs konden komen. Maar zij gaan niet verder dan een staal van 40 km en ik zit nou net op de 50...
Verder Natascha, ben ik een beetje huiverig met tweedehandszadels. Zoals ik al eerder had geschreven. Waarom doe jij trouwens die Ainsley weg? Heb je ook rugklachten, zoals Shaienne schreef?
Natasha"]
Hoi!
Ik heb een Ainsley 18 inch, 12 x mee gereden!
[/quote]
[quote="Natasha schreef:!
Het is nog maar 15 keer gebruikt, elke keer ca 20 min. mee gereden!