Wat zoude jullie betalen voor deze stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Re: Wat zoude jullie betalen voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:49

ik zie een bedrag genoemd van 180 tot 200 euro
echt niet 70/80 euro zit ik eerder aan te denken.
4 euro voor een baal stro??? hier in de omgeving kun je volop stro halen voor 1,25 euro per baal. maar goed indien je uitgaat van 15 balen stro per maand kost je dat al 60 euro reken dan de kosten voor een baal kuil. lijkt mij rieel zoals vermeld maar bix kosten en overige voerkosten muesli haver peen ect moet je ook nog betalen. Hier betaal je 150 euro al in dus met voer, stro hooi / kuil en worden de paarden binnen en buiten gezet, tot 6x per dag gevoerd en indien je een keer niet kan komen wordt je paard ook gemest. Indien je zelf niet wilt mesten kan dit ook voor een kleine vergoeding.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 11:17

blijkbaar zijn prijzen van hooi en stro heel erg wisselend. want hier in de omgeving is 4 euro per baal een heel normale prijs.

(logisch want in groningen/friesland etc is veel meer ruimte om hooi/stro te verbouwen dan hier)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:26

ik betaal nu 185 per maand en dan heb ik alles.
voeren ibuiten en binnen gezet dekens op en af.
Binnebak buitenbak met verlichting spuitplaats paddock longeerring.
Dus voor jou rond de 80 euro

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:34

ligt er denk ook aan war percies in het gooi, want het gooi is nou eenmaal duur helaas..
maar kijk naar de prijzen van stallen in jou buurt(en hun accomodatie enz..)
en daar kan je dan denk wel een redelijke prijs uit halen Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:22

Puur voor de huisvesting is 100 euro al genoeg , maximaal 150 euro.

- Gooi / omgeving is iets duurder
- geen goede bak is veel goedkoper

Heb je geen goede binnenbak en zelfs geen goede buitenbak , dan vallen wedstrijdruiters eigenlijk al af , die hebben daar geen zin in. Stapmolen is juist weer iets dat meer wedstrijdruiters aantrekt , is voor de recreant niet echt een grote wens.
24 uur per dag weidegang mogelijk is wel weer erg leuk , maar belangrijk is wel : hoe groot zijn de stallen en hoe zijn ze gelegen , en hoe groot is de wei / hoe is het weidebeleid ?

Misschien is de weidegang qua ruimte maar erg beperkt en staan ze vaak op een kaal stukje gras waar ze niet echt lekker flink uit hun dak kunnen gaan qua ruimte. Of ze staan alleen....dat drukt de prijs ook weer.

Zelf hooi (kuil) en stro kopen kost je zo 50 euro per maand , en zeker als er weinig gras zou staan.

Mits het weiland genoeg mogelijkheden heeft om je paard echt lekker op de wei te houden , elke dag in de zomer en in de winter ook overdag goed blijft , de stallen ruim zijn voor 's winters nachts binnen en een beetje prettig gelegen zijn (paarden contact met elkaar / naar buiten kunnen kijken ipv met z'n allen in celletjes in een saaie grote loods) , dan is vanwege randstad 150 euro nog wel een acceptabele prijs lijkt mij. Is de weidemogelijkheid maar erg beperkt en zijn de stallen ook niet echt fijn dan is 100 euro zeker genoeg.

Ben je altijd nog snel 150 euro kwijt met ruwvoer en stalbedekking erbij , en verder heeft die plek dan weinig te bieden qua huisvesting....

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 15:49

de weides zijn erg groot (totaal nu 11 ha voor +- 10 paarden en paar koetjes en schaapjes). in de zomer hoeft er niks bijgevoerd te worden eigelijk, omdat de wei genoeg gras heeft en eigelijk altijd droog is.
en in de winter kunnen ze gewoon overdag in de wei (en s nachts als het niet te nat is), maar moet natuurlijk wel beetje bijvoerd worden.
maar al met al is het dus weinig bijvoeren omdat de weides lekker vol staan.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:49

Pfoe, vind toch wel dat jullie lage prijzen geven hoor! Ja, ik ben de randstadprijzen gewend, de stallen hier in de buurt zijn allemaal redelijk duur, maar ik weet dat je bij ons op stal 230 euro betaald, incl eigen paddockje, gebruik 20X60 binnenbak, 20X60 buitenbak, longeerrondje, fijne boxen, stro, hooi en wasplaats.
's avonds en 's middags zelf voeren (of afspraken maken met andere mensen), zelf krachtvoer kopen, uitmesten, binnen en buiten zetten.
En de wei moet je dan nog apart betalen..

Vind 80 euro voor een vergelijkbare stal dan wel érg weinig, eerlijk gezegd.. Ik zou er niet meer dan 150 euro voor betalen Lachen

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:37

SadyLady schreef:
de weides zijn erg groot (totaal nu 11 ha voor +- 10 paarden en paar koetjes en schaapjes). in de zomer hoeft er niks bijgevoerd te worden eigelijk, omdat de wei genoeg gras heeft en eigelijk altijd droog is.
en in de winter kunnen ze gewoon overdag in de wei (en s nachts als het niet te nat is), maar moet natuurlijk wel beetje bijvoerd worden.
maar al met al is het dus weinig bijvoeren omdat de weides lekker vol staan.

welke stal is dit sadylady??

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:32

100/120 euro maximaal.

Ik betaalde tot voorkort 140 euro in de maand. Maar omdat maneges nu meer btw moeten betalen, betaal ik vanaf nu 155 euro. En dan heb ik een stal van 3x3 schat ik, met vlas. Wordt uitgemest en 's winters 2x per dag biks en 3x per dag hooi/kuil.

In de zomer kunnen ze dag en nacht buiten staan. We hebben alleen maar erg weinig gras waardoor de paarden meestal op zand staan. Er is wel genoeg ruimte om goed te kunnen rennen etc. Ze krijgen dan wel onbeperkt hooi. En dan moet je zelf na het rijden nog wel een schepje biks voeren.

Verder hebben we 2 buitenbakken, waarvan 1 viltbak waar altijd in te rijden is. En een longeerbak, afspuitplaats en mogelijkheid om een zadelkast in de kantine neer te zetten. Alle paarden worden binnen en buiten gezet.

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:47

100 euro is maximaal is toch wel wat ik zou betalen als ik jou was. Niet veel meer.

Ik betaal 175 euro. Mijn paard staat gestald in het oosten van het land, dus al wel wat anders dan bijv. de Randstad natuurlijk.

Op deze pensionstal wordt alles gedaan. Voeren, binnen/buiten zetten. Ook heb ik hier de beschikking over:
-Buitenbak 20x40
-Grote wei om in te rijden
-Longeercirkel
-Stapmolen
-Hindernismateriaal
-Wasplaats
-Solarium
-Zadelkast
-Gebruik van kantine + Toilet
-Over enkele weken een 20x50 binnenbak.

De paarden komen over het algemeen dagelijks buiten, alleen s'winters is dit niet altijd het geval.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:41

mm kzou zeker niet meer geven dan 100€
4€ voor stro is heel veel!!

Ik betaal 239€ en beschik over :
*1 grote binnenpiste
*1 dressuurbuitenpiste
*1 buitenspringpiste met speciaal zand
* verschillende paddocks
*stapmolen
* lampen
* grote stal met keuze van stro of krollen
* keuze van eten
* 's morgens hooi
* grote kast ter beschikking voor je spullen
en het bos is aan de overkant.. je doet 2 stappen en je zit in het bos...
rustige straat..en je kan eten/slobbers/hooi bijbestellen aan democratische prijzen..

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:47

nou,voor 175E hoeven we nu helemaal niks te doen,dus zou ik voor deze stal niet meer dan 75E over hebben.Want je moet nog wel hooi en stro en kuil bijkopen.Dus dat komt wel bij de prijs op.En nu hebben we een box van 6m bij 5m.Wat wil je nog meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:53

80 euro

4 euro zou ik nooit betalen voor een baal hooi, laat het uit brabant komen en je bent 2/ 2.50 euro kwijt, wat vrachtkosten erbij en je zit nog niet aan de 4 euro per baal.

Verder moet je ongeveer alles zelf doen
buiten en binnen zetten
mesten
Er is geen bak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:25

Ik zou zeker niet meer dan €100 betalen. Ik betaal €120, heb een pak, hele ruime stallen altijd goed kwaliteit hooi, kan alijd kuil er bij pakken veel stro. Wel zelf mesten en buiten zetten. Mooi bak, ze kunnen erg lang buiten staan in de winter. En heb mooie uitrij mogelijkheden en veel land.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:24

Ik heb op een stal gestaan waar je ook alles zelf moest doen, dus mesten en voeren en buiten en binnen zetten daar betaalde ik €75 p.m en dan het hooi/stro en voer, gemiddeld kwam ik uit op een (ongeveer) €150 p.m Maar had wel mijn eigen stallenblik met poetsplaats (met water), 2 opslagruimtes, 4 boxen van 3x4, (gebruikte wel maar 1 box deed dit samen met een vriednin) 3 eigen landjes en beschikking tot een mooie buitenbak.

Dus ik vind € 75 tot €100 niet verkeerd voor jou faciliteiten Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:35

ik betaal 180 euro
dat is incl les hooi biks graan enz (3keer perdag, je mag zelf ook nog pakken als je wil) incl wormenkuren en entingen) wij hebben;
1 buiten bak 20/40 geloof ik?? iedergeval normale grootte
1 binnen bak iets kleine r dan normale metingen(mogen we sids kort niet meer in losgooien::( )
1 paddock om los te gooien e.d
1 spuitplaats met 2 slangen
park op 5min afstand delfse hout op 30min afstand
normale stallen niet groot niet te klein
in dezomer maanden weidegang
eigen zadelkast..metslot
dekens worden gestoomd (kost wel 7,50 extra)
Wij moeten hiervoor;
eens in 6 weken staldienst draaien dat houdt in alle manegep aarden en ponys uitmesten
1keer per week alle paarden voeren ook pensionpaarden
zelf hooien
zelf bakken aanharken wordt ook gedaan door medewerkers maar wij moeten t ook
zelf in zomer maanden je paard inwei zetten en n manege paard (de tyd voor ze dag en nacht gaan) je kan onderling wel wat regelen mbt tot inzetten en uithalen
zelf uitmesten
zelf t land in orde maken voor ze wei in kunnen ,denk aan draad spannen rotzoooi verwijderen waterpompen aansluiten enz enz

wij moeten dus best wel veel zelf maar goed hier in de regio kan ik nergens goedkoper staan iig nietm et enteingen en wormenkuren inbegrepen

Abantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:22

Tja... dat is natuurlijk moeilijk om zo te zeggen maar ik zou ong. 150 ofzo doen Tong uitsteken

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:25

Heyhey dit klinkt hetzelfde als waar ik heb gestaan.. daar moesten we € 100.- p.mnd betalen. alleen hadden we wel een bak.. Knipoog
En de stallen waren gebouwd in een kas.. Gestoord
Daarom ben k daar weg... Hamer

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:26

niet meer als 100,-
ik betaal nu 50,- per box per maand heb daarvoor een buitenrijbak stukje wei ruime stallen moet alles zelf doen mesten/voeren/binne-buitenzetten en steek de straat over zit in het bos. ook 4,- voor hooi en stro vind ik erg veel ik ga het bij een boer halen betaal ik 1,80 stro en 2,25 pakje hooi en goede kwaliteit en die boer maakt er nog winst op.

ellisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:14

Lastig te bepalen..maar niet meer dan 120 euro zou ik zeggen..

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:13

ik denk dat 150 wel een redelijke prijs is.

_mangoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:42

140-160 ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:44

Zoveel voor niets erbij?
Ik ga mijn stallen ook verhuren Tong uitsteken Clown

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:48

ja en ik dan mn kelder hihi.... Knipoog

grapje he!!!!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:24

Ik denk zo rond de € 100, want je moet zelf van alles bijkopen en dat bedrag komt er ook weer bij. Knipoog