hoe lang doen jullie gemiddeld met hoefijzers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoocky

!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 08:43

nou ik doe soms maar 6 tot 8 weken met mijn hoefijzers. Huilen

groetjes snoocky Lovers *LOL* Party!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:10

Het gaat mij niet zozeer om de staat van de ijzers als wel om de vorm van de hoeven. En daarom worden mijn paarden elke 7/8 weken gedaan. Nescio midden in de zomer zelfs om de 6 weken.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 11:39

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben er nu wel achter dat 7 a 8 weken vrij normaal is. Waarschijnlijk ben ik vroeger met mijn pony verwend. Die haalde regelmatig 12 weken. Die wideapuntjes lijken mij wel wat, vooral in de winter, want dan rij ik dus wel 5 x per week een uur op de straat. zes weken is dan een maximum voor de ijzers en de hoeven groeien dan toch nauwelijks. Misschien haal ik dan ook de 8 weken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 17:10

Bij mij komt de smid eens in de drie maanden. Helaas kan dit niet anders omdat zijn hoeven te langzaam groeien en er eerder nog geen nieuwe ijzers om kunnen i.v.m te korte hoeven. De hoeven zijn wel heel sterk en mooi recht. Hij heeft een hele goede stand. De ijzers doe ik vaak zelfs een half jaar mee, maar ik rijd niet zoveel buiten.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 17:21

Toen ik met Ed nog fanatiek trainde en endurance reedt, toen deed ik gemiddeld 3 tot 4 weken met ijzers. Lekker duur geintje dus, aangezien hij ook nog allerlei speciale troep aan de ijzers nodig had.
Nu (Ed als dressuurpaard Knipoog ) doe ik 7 weken met z'n ijzers.

De merrie die ik gehad heb, deed met gemak 12 weken met de ijzers. Die had hele goede hoeven, die keurig recht afsleten. Na 12 weken was het ijzer zo filterdun, dat het er wel af moest!