Wat te doen tegen schuren in de stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat te doen tegen schuren in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:50

Dat amper durven bewegen, dat klopt, maar dat duurt maar even, ze zijn er zo aan gewend. Ik vind het enger dan hun, zo dicht als ze er af en toe bij komen met hun neus, maar ze weten precies wat ze doen. Enige waar je op moet letten is de tralies, zorg voor goede isolatoren en dat het draadje er ver genoeg van af hangt. Bij ons is het een keer voorgekomen dat er stroom daarop kwam. Paarden stonden wel wat nerveus op stal, maar hebben zich volgens mij kapot gelachen toen ik de opdonder kreeg. Clown

Overigens staat bij ons de stroom er nu wel 24/7 op vanwege de opgroeiende hengsten in het land, die achter stroom staan van hetzelfde kastje. In het verleden stond de stroom vaker niet dan wel aan.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 10:59

Nou toddy heeft inmiddels alweer 2 dagen zijn deken op en dat gaat toch een stuk beter, daarnaast blijf ik wel Icht Free Gel gebruiken, voor z'n huid. En eigenlijk merk ik nu niet dat hij nog schuurt, gelukkig Knipoog

creative

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:06

Mijn paard had ook vaak zo'n "ragebolletje" Nagelbijten / Gniffelen Dus ik heb de bovenkant van de staart heel kort geknipt, zo'n tien centimeter van de bovenkant van de staartwortel naar beneden. En hij schuurt niet meer.

Misschien een overweging?

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:08

Ik heb me vandaag laten vertellen dat bier over de staart heen erg goed schijnt te helpen tegen de jeuk... Vingers aflikken Ga het morgen proberen, wordt vervolgd!!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 23:36

Jah ben idd erg benieuwd, hoe dat afloopt jodemi. Toddy heeft namelijk z'n deken op buiten nu wel op, alleen in de stal wordt nog te warm ivm goeie isolatiemuren. Dus schuurt hij jammer genoeg zo nu en dan nog wel iets...is al wel iets minder geworden gelukkig...maar ik blijf 't even volgen Knipoog

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:26

Helaas nog geen positieve resultaten, maar heeft ff tijd nodig denk ik. Ik houd je op de hoogte!!