Naar Manege te paard + les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Re: Naar Manege te paard + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:10

Wat ik mij afvraag, hoe oud zijn jullie paardjes??
Ik zit dit op den duur namelijk ook te overwegen, maar omdat stoffel maar 3,5 jaar is vind ik dit nu teveel van het goede.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:13

Siddieqje schreef:
West-Vlaams Lachen om mij te transporteren dus of hoe je het ook wil noemen.

2 km is nieth eel ver ,maar is wel 30 min. stappen en dan nog eens 30 min. terug. Vindt dat toch net wat te lang.

2 km 30 minuten stappen? Ik doe daar max. een kwartier over eigenlijk (en dat was met een luie haflinger)

ontopic: ik denk dat het eerder van de conditie van je paard afhangt. Rij eens tot ginder en kom terug, dat zal je meer zeggen als wat wij berekenen. Knipoog

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:28

7 km is wel veel hoor,
ik rijd ong 2 kilo meter als ik les heb, en daar doe ik al een half uur over in stap Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:41

Dito schreef:
Siddieqje schreef:
West-Vlaams Lachen om mij te transporteren dus of hoe je het ook wil noemen.

2 km is nieth eel ver ,maar is wel 30 min. stappen en dan nog eens 30 min. terug. Vindt dat toch net wat te lang.

2 km 30 minuten stappen? Ik doe daar max. een kwartier over eigenlijk (en dat was met een luie haflinger)

ontopic: ik denk dat het eerder van de conditie van je paard afhangt. Rij eens tot ginder en kom terug, dat zal je meer zeggen als wat wij berekenen. Knipoog

Idd, over 6 km doe ik een klein uurtje, dus over 2 km ongeveer 20 minuten.

@ annebe: Die van mij zal toen 4,5/5 geweest zijn.

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:29

KAN JE niet met die manege een afspraak maken dat je vroeg in de ochtend kom en wat later in de middag of ochtend rij dan heb ie tijd om bij te komen. persoonlijk vind ik het we een afstand komen er verder geen mensen van ver naar die manege?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:35

Ik zou toch eerder een trailer gaan huren. Ik moest eerst ongeveer 4 km rijden en dat vond ik al een eind met mijn welsh pony!! En als je s'avonds of aan het eind van de middag rijdt, moet je vaak terug wel door het donker. Ik ben er persoonlijk niet echt fan van... Lachen

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:21

monsera schreef:
Ik vind 7 kilometer eigenlijk net te ver.Ik weet ook niet wat je pony verder nog meer doet.Dus of hij in goed conditie is.Ik zou liever een trailer huren of lenen als je wilt gaan lessen.Of je kan mss les aan huis gaan nemen is vaak niet erg veel duurder.

mijn les thuis is zelfs goedkoper dan wanneer ik op een manege paard een les zou nemen op een manege

prijs op me oude manege +-15 euro per (losse) les per uur
prijs van mn (bijna) priveles met zn 2tjes. 10 euro per persoon per uur

dus is goedkoper, komt die vrouw nog bij me thuis ook.

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:41

Bij je thuis is inderdaad nog beter

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:39

Ik heb ook wel eens 6 km gestapt naar les en weer terug, op zich best te doen mits de conditie van je paard goed is. (ontspannen draven zou zelfs ook nog (kleine) stukken tussendoor kunnen)
het is niet ideaal, maar zou kunnen. probeer anders eerst s een keer heen en terug te rijden en kijk hoe moe je paard is...

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:53

Een vriendin van mij dacht eerst ook dat dit een leuk idee was, maar je mag niet altijd een manage in i.v.m ziektes. Dus toen kon ze weer terug naar huis. Nors opkijken

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:01

Ik moet 6/7 kilometer stappen:) Stappend doe ik er 3 kwartier over dus draaf ik vaak een kwartiertje en dan ben ik er met een half uur. Mijn pony heeft daarna altijd nog energie zat voor een springles! (Ze heeft dan ook een berensterke conditie Pling ) Ook in het donker is het voor mij geen probleem (Speciaale jas + beenbescherming + een lampje om mijn arm). Maar ondanks dat ga ik binnenkort weer lekker lui met de trailer om alvast te "oefenen" voor als het gaat sneeuwen en dergelijke Vork

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:05

Als de conditie van je pony prima is dan kan dat best hoor Lachen.

Ik ben regelmatig op wedstrijd gegaan, te paard, op 7 kilometer afstand. Je bent wel 1 uur onderweg, maar niets aan de hand verder.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:52

INGEMUIS schreef:
Een vriendin van mij dacht eerst ook dat dit een leuk idee was, maar je mag niet altijd een manage in i.v.m ziektes. Dus toen kon ze weer terug naar huis. Nors opkijken

een beetje manege belt neem ik aan wel als je met een paard van buitenaf komt dat je er niet mag komen ivm met ziektes of wat dan ook en zo vaak zal dat niet voorkomen denk ik

ellisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:12

Misschien een beetje zonde als je pony al helemaal moe is terwijl je nog met de les moet beginnen,, dus denk dat een trailer huren/lenen beter is..

Moppie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:24

Bij onze manege komt ook altijd s'winters een meisje te paard.. voor de les..

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:12

Ik zou een trailer huren

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:35

Mijn pony staat 10 km vanaf de manege en ben afgelopen zomer een paar keer te paard gegaan. Ik doe met alleen stap en draf er 3 kwartier over. Als ik de mogelijkheid heb om ook nog een stuk te galloperen dan doe ik er een half uur over. Daarna de les volop mee gereden en weer terug naar huis. Toen was mijn pony wel in goede conditie en het is een halve draver met veel looplust, dus dat scheelt een heleboel.

Ook naar wedsrtijden heb ik het regelmatig gedaan 6 km stappen en draven en in een klein half uurtje aanwezig op de wedstrijd.

Het kan dus prima die 7 km, alleen moet je zelf inschatten hoe het met de conditie van je pony is.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:39

ik ga ook te paard naar mijn les. 6 km is het. is stap voornamelijk maar draaf ook kleine stukjes. mijn paard stapt vlot dus ik doe daar dan een half uur over. Ik heb trouwens wel maar een priveles van een half uur maar als we dan weer terug bij de wei zijn is ze nou niet echt super moe. Maar ik zou er gewoon eens heen rijden en kijken of je paard er moe van is. Als je paard een goede conditie heeft moet het wel kunnen hoor.