Wie rijd er op het weiland, ervaringen gevraagt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Re: Wie rijd er op het weiland, ervaringen gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:47

Ik rijd ook gewoon in een klein weilandje. Alleen als het heeft geregend breng je heel het weiland naar de *piep* Tong uitsteken Je meot wel oppassen dat je niet uitglijd met je pony. Enne laat de teugels neit los want ze willen nog wel eens eten!! Haha!

Groetjes Saskia

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:43

ja inderdaad heb er ervaringen mee:+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:41

Ik heb ook geen bak en rijd altijd op het land.
De meeste van mijn pony's staan zonder ijzers en dit wil ik graag zo houden omdat ze met gaan glijden als het wat nat is (maar heb er 1 die niet zonder kan ivm verbeend hoefkraakbeen).

Als het heel nat is word de boel wel wat vertrapt, maar als je die dagen gewoon een keer over sla of rustiger aan doe is er weinig aan de hand.
Het enige wat ik echt mis is licht zodat ik 's avonds nog zou kunnen rijden. Maar ga nu regelmatig naar een vriendin waar ze wel een goede bak met verlichting hebben.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:49

ik rij altijd in de wei..
Naja soms natuurlijk ook wel in een bak van de buren ofzo
Maar het bevalt mij wel goed Bloos.. de ponys hebben allemaal geen hoefijzers..
Maar soms kan ik dan niet rijden omdat de grond bevroren is of omdat het glad is maar dat komt maar soms voor.. en anders rij ik gewoon savonds..

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:21

Paarden met ijzers lukt ook hoor, draai er schroeven in en het is een stuk veiliger! Met schroeven kan je normaal rijden ook al is het wat drassig (natuurlijk niet in zo'n modderpoel) maar mijn weide is aan het bovenste stuk (waar ik wil rijden) altijd droog want het water loopt direct in de gracht daar naast, dus de grond ligt altijd erg goed!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:23

ik rij ook in het weiland(momenteel). In de zomer gaat dat best goed.. In de winter niet echt.
Dus waarom zet je hem in de zomer niet thuis, en in de winter op het pension.. Is zoiezo dan al goedkoper Haha!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:28

Maar misschien kan ze in de winter ook niet op pension (kan ik namelijk ook niet) er kan ook altijd een buitenrit gemaakt worden ipv rijden op de weide ofzo.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:39

Ik ben altijd zo bang dat ze uitglijden als het geregent heeft, dat ze dan uitglijden ofzo. Wat kan je dan beter doen, in een natte bak waar ze haast niet doorheen komen, of een landje dat soppig is ? Of gewoon niet rijden op dat moment ?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:17

Ik rijd altijd op de wei, nooit problemen. Pony's staan allemaal op ijzers, zonder stiften. Stap, draf, galop, en verruiming zijn geen probleem. Als het nat is moet je je paard meer ondersteunen. Ga alleen niet rijden als het zeiknat is, dan rijdt je het kapot en daar heb je later spijt van.

Niet zeiken, rijden.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:02

Van de zomer nog eens op wei gereden zonder kalkoenen, maar ik kon niet fijn tempowisselingen maken, hij gleed vrij snel en werd toen voorzichtig. terwijl in mijn herrinering op wei rijden toch wel redelijk ging.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:10

idd,, ik vind dat ook maar eng zonder proppen! ik draai altijd proppen in anders durf ik niet normaal te rijden...

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:13

Vraagje : een weide om in te rijden met afmetingen : 15 à 20 meter breed en ongeveer een 70 à 80m lengte (kan ook iets langer zijn of minder lang, weet niet zeker Haha!) zijn dit goede afmetingen? is dit klein of groot?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:18

Dat is hartstikke mooi! Hij is niet helemaal in verhouding, maar dat maakt om te trainen niets uit. Als je echt een proefje wil rijden kan je altijd even een pion neerzetten op de hoeken van de goede afmetingen.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:35

Thanks Sjonniej Haha!