Manen laten groeien of trekken? HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Re: Manen laten groeien of trekken? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:36

ik zou het iets korter doen maar niet heel veel korter.
Alles wat op een lengte.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:59

Ik stem voor trekken, dat staat veel verzorgder dan die lange manen. Maar als jij het wel mooi vind zou ik me niets aantrekken van je instructeur. Zoals je zelf al zegt: jij beslist en niemand anders!

siemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:56

K vind lang vaak mooier, maar bij dit paard zou k trekken, z'n manen zijn niet echt heel vol volgensmij?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:04

je kunt ook een hengstenvlecht indoen.. Lachen
Afbeelding

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:18

Ik heb zelf een Kwpn-er die lange manen heeft.(Hij heeft ooit ook wel korte manen gehad toen ik wedstrijden reed en dat stond ook goed). Maar veel wedstrijdruiters roepen vaak haal de manen er eens af ziet er niet uit. Ja, dat vinden zij maar ik rijd zelf geen wedstrijden meer met hem en vind lange manen nu wel mooi/stoer staan. En in de zomer zijn de lange manen ter bescherming tegen insecten en zon en in de winter blijft zijn hals lekker warm. Het is ieder z'n eigen mening en ik bepaal zelf hoe mijn paard er uit ziet. Dus als ik jou was gewoon doen waar jij je lekker bij voelt. Anders trek je ze eens voor een keer,vind je het niks dan groeien ze vanzelf wel weer aan. Haha!

Karlijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:26

De vraag der vragen: wat moet ik met me haar haha

Even serieus: Ik denk dat je het haar aan je paard moet aanpassen in de vorm van werk. Heb jij je paard voor recreatie, staat hij in weer en wind buiten, laat die manen dan lekker lang. Het staat juist zo leuk. Heb jij je paard om wedstrijden mee te starten dan zou ik ze wel gaan trekken vanwege het invlechten voor de knotjes. Anders lekker lang laten

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:27

ik zou ze laten groeien Lachen

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:28

Ik zou ze trekken want dan gaan ze echt heel lief overeind staan! Clown

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:59

Ik zou de manen trekken.

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:34

Wat jij het leukste vind! maar ik zou ze toch trekken! Pling Vork

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:39

Gewoon doen wat jij het prettigste en mooiste vindt. Ik heb zelf sinds kort een Andalusiërruin en vind dat bij dat ras gewoon lange manen horen. Maar ik merk dat het dus wel tijdens het rijden minder prettig rijd. Dus vlecht ik ze (hengstenvlecht of aantal losse vlechten). Misschien een idee voor tijdens de les?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:44

Ik zou me niet te veel van anderen aantrekken wat ze zeggen en lekker doen wat jij het mooiste vindt!

Ik vind getrokken manen persoonlijker mooier dan lange. Maar bij bijv. Andalusiërs etc. zou ik ze lekker lang laten. Lachen Klopt het ook dat de manen van je paard niet dik zijn? Zo ja dan zou ik ze knippen (heb ik bij die van mij ook gedaan) en ze zien er uit alsof ze gewoon netjs getrokken zijn. Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:45

Niet eraf, en gewoon een strakke hengstenvlecht met wedstrijd!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:25

Meteen reageren, zodra iemand het woord manen zegt roep jij vast: " Ja mooi he zo lang". Dan ben je zo van dat gezeur af.
Het is een kwestie van smaak. Kun je er niet tegen dat mensen er anders over denken dan jij nou dan haal je ze er toch af. Je kunt hier een topic aan besteden, en dat snap ik wel want het is best lastig. Maar uiteindleijk moet JIJ een besluit hierover nemen en niemand anders, dus ook je stalgenoten niet. Snappie. Het beste er mee...

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:40

Ibalia schreef:
Eraf!
Je hebt een heel erg leuk paard.
Wat is het bloed? of heb ik erover heen gelezen.

Je instructeur heeft gelijk. Het staat minderverzorgd en zijn hals komt er niet zo mooi uit.

Het is 'n KWPN-er, Oramé x Pion...

Ik heb me laten overtuigen dat 't niet per sé tuttig hoeft te staan als ik Véron z'n manen zou trekken.
Aangezien hij nu niet meer in 'n uitloopstal staat, maar lekker droog binnen en ik 't toch inderdaad wel onverzorgd vind en de manen onderaan redelijk "vlassig" zijn geworden ben ik 't ermee eens geworden dat ze getrokken worden...

Mijn instructeur liet me wel even 'n stukje zien hoe hij dat altijd doet en vervolgens... tja, vervolgens had hij er zo veel afgehaald dat ik ook eigenlijk niet meer terug kan! Maar ik vind 't alsnog erg leuk staan en ben blij dat de knoop is doorgehakt! Ze zijn lekker "ruig" getrokken en daardoor blijft 't ook wel stoer staan, hahaha! Zodra alles is getrokken zal ik nog even 'n foto plaatsen van 't resultaat.
Oh ja, 't is wel de bedoeling dat we echt de sport ingaan...

Mede-bokkers, bedankt allemaal voor 't geven van jullie mening!!

(hier mag 'n slotje op, ik ben eruit!)

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:44

Jammer dat je ze gaat trekken (hoewel je dat natuurlijk helemaal zelf moet weten Knipoog ). Ik persoonlijk vind getrokken manen belachelijk en onnatuurlijk staan.

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 21:02

OneDesire schreef:
Jammer dat je ze gaat trekken (hoewel je dat natuurlijk helemaal zelf moet weten Knipoog ). Ik persoonlijk vind getrokken manen belachelijk en onnatuurlijk staan.

Ben ik wel met je eens hoor, maar voor alles valt eigenlijk wel wat te zeggen... Wat dit betreft ben ik wat besluiteloos, kan me vinden in laten groeien en kan me vinden in trekken!
Eigenlijk is m'n eigen haar ook onverzorgd Bloos en dus ga ik ook maar weer 'ns naar de kapper, want als m'n paard eraan moet geloven moet ik dat ook, hahaha Knipoog

Maar heb even jouw eerste link aangeklikt en zoals de manen van jouw paard daar op de foto zijn zo worden Véron z'n manen ook, getrokken, maar niet te recht, beetje piekerig...

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 06:31

Ik snap ook wel dat het makkelijker is als je wedstrijden rijdt Knipoog . Ik rij recreatief, dus laat ze dus lekker lang groeien. Ze zijn inmiddels ook al 2 keer zo lang als op de foto's van de 1e link Haha! .

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 06:34

Sjonniej schreef:
Trekken, op deze manier ziet het er inderdaad behoorlijk onverzorgd uit. Misschien kan je ze wel wat langer houden, maar trek ze dan wel op gelijke hoogte. En haal de dode punten eruit.

Idd, mee eens Clown