Ruin: penis en koker schoonmaken wel/niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

Re: Ruin: penis en koker schoonmaken wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:07

Wat een gemiep zeg...

ik hoorde al een face it voor bij vliegen...

Tja idd Face It !!
T is toch onze schuld dat die ballen eraf zijn of niet dan ?
Hengsten dekken dus daarbij is het niet nodig.
En ruinen dus wel !
En agh wat maakt t ook uit als het gaat ontsteken en opzwellen, als je handen er maar neit viezer op worden Knipoog Slapen

Tss, je hebt een bepaalde verantwoordelijkheid over een paard en dat is gewoon iets wat erbij hoort.
Ik heb neit eens een eigen paard en ik zelfs doe het zonder een kik. Zou toch zeggen dat mensen met eigen paard wel iets er voor voer zouden hebben..

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:25

Ik doe het eigelijk nooit.
We hebben hem alweer bijna 8 jaar en eigelijk heb ik het nog nooit echt schoon gemaakt.
Soms als ik hemzelf was zet ik de slang er ff op maar dat was het dan ook wel.

Hij heeft nog nooit ergens last van gehad en het ziet er daar ook wel schoon uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:24

nog nooit gedaan. die van [***] is altijd schoon, heeft geen velletjes of niks. Lachen

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:51

Tmara schreef:
Wat een gemiep zeg...

ik hoorde al een face it voor bij vliegen...

Tja idd Face It !!
En ruinen dus wel !
En agh wat maakt t ook uit als het gaat ontsteken en opzwellen, als je handen er maar neit viezer op worden Knipoog Slapen

Tss, je hebt een bepaalde verantwoordelijkheid over een paard en dat is gewoon iets wat erbij hoort.
Ik heb neit eens een eigen paard en ik zelfs doe het zonder een kik. Zou toch zeggen dat mensen met eigen paard wel iets er voor voer zouden hebben..

Dus jij schept bijvoorbeeld mest liever met je handen op ipv met een riek/vork, want als er een gemakkelijkere/propere manier (babyolie gebruiken) is, negeer je die gewoon Ach gut .
Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk ook kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:47

ik maak hem eens in de zoveel tijd ook schoon van mijn ruinen, vooral die van mijn appie. Die heeft erg veel last van smegma en is dat ding echt helemaal vies,
Wat ik doe is van die latex handschoendjes aan en betadine shampoo ( ontsmet het hele zooitje gelijk ) en daarna goed uitspeolen.
En oja ik heb 2 ruinen en bijden vinden ze het niet erg als ik het zaakje schoonmaak Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:55

Tmara schreef:
Tja idd Face It !!
En ruinen dus wel !

JUIST bij hengsten is het belangrijk om de boel hygienisch te houden ALVORENS ze dekken... uit extra voorzorg.
Bij ruinen is het over het algemeen overbodig en teveel schoonmaken zorgt er juist voor dat dat gebied gevoeliger/zwakker is voor ontstekingen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:01

Als je te veel schoonmaakt beschadig je de microbiële flora van de koker... dus haal je de goede bacteriën weg en zorg je er voor dat slechte bacteriën er zich kunnen nestelen. Zie het als een parking, als alle plaatsen bezet zijn met auto's van de brave huismoedertjes, kan de mafia er niet meer bij Tong uitsteken

Ik zou het dus zeker niet te vaak schoonmaken en vooral niet met bacterie dodende middelen... Gewoon met warm water de meeste troep er uithalen zou al moeten voldoende zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:56

pff mijn hoefsmid begon er vorige maand over: 'zou jij je hengst zijn koker niet even schoonmaken' nou heb ik hiervoor alleen een merrie gehad en was ik ook helemaal van de rel: schoonmaken, hellup?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:34

Ik doe het nooit.
Volgens de VA is het ook helemaal niet nodig en kan het zelfs schadelijk zijn als je per ongeluk vuil/smegma dieper naar binnen duwt. Als ze last krijgen (bijvoorbeeld met plassen) dan is het het beste om onder narcose alles schoon te maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:14

Ik doe t ook nooit, alleen af en toe als ie hem uit heeft hangen met een spons er langs..
Mijn RUIN dekt af en toe nog wel eens Tong uitsteken Dus soms als ie hem uit heeft hangen is ie al helemaal schoon haha
Maar in t wild enzo wordt t ook niet gedaan, en daar dekken lang niet alle hengsten..

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:33

voor de mensen die nog steeds denken dat het neit nodig is zal ik wel eens een foto van een ruin bij ons op stal opzoeken...
8 jarige ruin en 8 jaar neits aan zijn koker gedaan...ik zeg ze dat stinkt, en zo'n grote koker heeft nog niemand gezien neem ik aan

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:35

Uitzonderingen bevestigen de regel Knipoog

Die ruin zal vast een ontsteking hebben gehad, maar dat zal een naastliggende reden hebben gehad waarschijnlijk.

En als je ziet dat het te ranzig word, is het nogal logisch dat je het even schoonmaakt. Ik denk dat iedereen daar nog wel creatief genoeg voor is.

Ghetto_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:45

de grote brokken er gewoon afhalen Knipoog alleen niet teveel aan pulken! en niet tegen zijn wil!
wij willen toch ook niet tegen onze wil dat mannen aan onze borsten zitten?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:53

Lunas schreef:
Ik heb in het magazine CAP gelezen dat een groom van een bekende wedstrijdruiter de kokers van de ruinen en hengsten enkel inspoot met babyolie mbv een plantenspuit.

Ik denk niet dat het veel kwaad kan als je het 1 keer in de maand doet. Op baby's wordt het dagelijks gesmeerd en die hebben er toch geen last van.

Baby's gaan normaal gesproken elke dag in bad........... Het lijkt mij ook dat die olie eerder vuil aantrekt dan goed doet. Niks aandoen zegt onze da.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:56

zou het ook bij hengsten moeten? ik heb ze nog nooit schoon gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:06

misschien klinkt het raar maar mijn appie ruin vind het lekker

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:13

Tja, ik heb een jaar of 4 geleden, mijn hengst regelmatig schoongemaakt met gewoon lauw water. Dan trok hij 'm altijd heel snel terug. In die tijd kreeg hij ook een heel opgezet scrotum, je zag dus niet meer 2 ballen, maar 1 grote opgezette zak. Was verder niet warm of zo. Na een tijdje ben ik gestopt met regelmatig schoonmaken en toen werd z'n scrotum weer normaal.

Tot een week of wat geleden. Hij had ineens gloeiend hete ballen, een flink opgezette koker, een dikke bult onder z'n buik die vanuit z'n koker liep en 39.3 koorts. DA erbij gehaald en die vond het wel een dekinfectie lijken. Gezien het feit dat hij al ruim 10 jaar niet meer heeft gedekt (mag ik hopen) lijkt mij dat vreemd. Volgende dag was de koorts weer weg en z'n testikels weer normaal. Wel had hij over de hele linkerkant van z'n penis een dikke laag smegma. DA stelde voor om met betadineshampoo te wassen. Omdat hij terugtrekt zodra je gaat wassen leek me dat niet zo'n goed idee, zit straks al die betadineshampoo aan de binnenkant Bloos! . Het alternatief: Lactacyd doekjes Pling Afgestemd op de ph van genitaliën en geen noodzaak om af te spoelen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 07:58

Alvaron schreef:
Lactacyd doekjes Pling Afgestemd op de ph van genitaliën en geen noodzaak om af te spoelen

hmm... die zal ik onthouden. Je weet nooit dat ik ooit eens een hengst of een ruin bij mij in de achtertuin vindt Haha!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:15

Niet schoon maken, daardoor verstoor je de balans van bacteriën in de koker en op de penis, waardoor je ontstekingen in de hand werkt. Wanneer mijn paard hem uitschuift, probeer ik de velletjes er voorzichtig af te halen, maar meer ook niet. Soms hangt er wat stro van het liggen, dat haal ik wel weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:30

nou ik maak die van mijn ruinen wel schoon en ze hebben werkelijk nog nooit een ontsteking gehad hoor.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:49

heb ik dan zo'n raar paard? die van mij vind het lekker als ik hem schoon maak haha

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:53

Lunas schreef:
Ik heb in het magazine CAP gelezen dat een groom van een bekende wedstrijdruiter de kokers van de ruinen en hengsten enkel inspoot met babyolie mbv een plantenspuit.

Ik denk niet dat het veel kwaad kan als je het 1 keer in de maand doet. Op baby's wordt het dagelijks gesmeerd en die hebben er toch geen last van.

Ik heb dit uitgeprobeerd, sinds ik mijn paard heb (2 jaar) is het nog nooit schoongemaakt omdat ik er gewoon niet bijkon. De tijd voor hij van mij was werd dit waarschijnlijk ook niet gedaan en het was dus wel nodig. Heb 1 keer goed babyolie erop gedaan en alle vellen zijn eraf, nu is hij heel schoon. Nu kom ik er ook niet meer aan tot ik zie dat het weer erg word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:04

Jenbuc schreef:
heb ik dan zo'n raar paard? die van mij vind het lekker als ik hem schoon maak haha

die van mij ook hoor

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:12

ik maak hem ook regelmatig schoon, haal de grote brokken er dan uit.

en ja ja rara die van mij staat gewoon te genieten, de viezerik!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:19

Je moet zo bedenken over die brokken, het bestaat uit een mengsel van vuil en huidvet, dus als je met (baby}olie erop spuit vermengt dat zich met de brokken en wordt het een vloeibaardere brij die gelijkmatiger over de penis wordt verdeeld en dus gezonder is dan brokken die op bepaalde moeilijk bereikbare plaatsen opstapelen.