Sjuimpje schreef:Vergeet niet dat er ook een risico aan vast kleeft!
De meeste mensen in de paarden zijn niet of onvoldoende verzekerd, op het moment dat zij goed van een paard aflazeren zitten ze 6 weken onbetaald nagels te bijten!
Als ze dat dan nog kunnen doen.
Helemaal bij een professionele stal. Als zo'n iemand 6 weken uit de running is dan is dat verdomd lang. Als je het erbij doet, naast je gewone werk dan kan je het ook niet gebruiken, maar dan is niet je hele broodwinning gelijk naar de maan.
Er zijn genoeg mensen die het goedkoper aanbieden. Het wil niet altijd zeggen dat goedkoper ook slecht is, maar ik denk dat je vooral naar de kwaliteit moet kijken. Hoe zien de stallen eruit, hoe zien de paarden eruit die daar bereden worden, hoe rijdt de persoon in kwestie en is dit de manier die jij zou kiezen.
Ik zie zat mensen die een paard inrijden en zelf niet goed zitten. Nu zit ik ook niet perfect, maar mensen die naar voren zitten, scheef zitten etc. is nooit goed voor het balans van het paard. Zo kan een paard moeilijker recht leren lopen dan een waarvan de ruiter kaarsrecht, stil en niet hinderend in het zadel zit.
Kijk dus goed naar de mogelijkheden. Beter nu veel betalen dan voor een dubbeltje met een scheef, verpest of vervelend paard zitten.