Mijn stalmaatje is weg met haar paarden, heb het rijk voor me alleen. Mijn paard en een leen-pony in het land tot het tweede paardje eind oktober opgehaald kan worden.
Zag de aankomende herfst en winter al helemaal niet zitten, we verdeelden altijd het werk. (ik 's ochtends, stalmaatje 's avonds)
Heb me er maar bij neergelegd, ben al aan het proberen vroeger mijn bed uit te komen zodat ik eerder klaar ben met werken en 's middags misschien op tijd ben om te rijden voordat het donker wordt.
Ben heerlijk in m'n uppie aan het werk gegaan op stal, alle zooi van het afgelopen jaar opruimen, stro en hooi netjes opstapelen op de hooizolder, schoonmaken, stallen voorbereiden op de winter voor als ze 's nachts binnenkomen, dingen aan het veranderen en alles zo goed als mogelijk voorbereiden dat het zo makkelijk mogelijk wordt in de winter.
Winterkleding al uitgezocht, warme jassen en regenjassen opgezocht voor het rijden, ben op zoek naar reflectiemateriaal voor als we in de winter van en naar de bak bij de buren moeten, waterkokertje klaargezet om op stal wat warms te kunnen drinken... als ik hiermee klaar ben mag de winter komen hoor!
Moet alleen nog wat verzinnen om veilig over het pikdonkere weggetje naar de bak te komen. Zijn er lampen of iets dergelijks te koop die je bijvoorbeeld aan je stijgbeugel kunt bevestigen? Een gewone zaklamp is te klein.