Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

erleyne schreef:Met hoeveel ben je dan begonnen?
Voor stro begin ik met twee volle pakken per stal ( 4 bij 3 ), met zaagsel beginnen we met 3 of 4 pakken per stal. Twee plakken erbij vind ik ook weinig, al weet ik niet hoe groot de balen zijn. Ik strooi er per dag zeker een half pak bij ( een plak of 4/5 ).
Is het geen idee om andere bodembedekking te proberen, bijvoorbeeld houtkrullen?
neetje86 schreef:erleyne schreef:Met hoeveel ben je dan begonnen?
Voor stro begin ik met twee volle pakken per stal ( 4 bij 3 ), met zaagsel beginnen we met 3 of 4 pakken per stal. Twee plakken erbij vind ik ook weinig, al weet ik niet hoe groot de balen zijn. Ik strooi er per dag zeker een half pak bij ( een plak of 4/5 ).
Is het geen idee om andere bodembedekking te proberen, bijvoorbeeld houtkrullen?
ik denk dat je zon grote plak kunt vergelijken met een normale baal stro. dus krijgt ze elke dag 2 balen stro in dr stal. haal m echt elke dag tot de bodem leeg. als ik het een dag laat zitten en schoon over doe is het zo aangestampt en zo vies dat ik het er bijna niet uitkrijg (ze graaft het onderste naar boven enz)
op stal staan, waren logées. Die van mezelf zijn heel zindelijk vaste plekjes voor het mesten en het plassen. Maar deze twee donders gingen er ook gewoon in liggen rollen, getsie en ze waren nog wit ook! Stro was helemaal geen oplossing, toen maar vlas over de rubbermatten en elke dag uitvegen.....en die paardjes ik liet ze maar gewoon rondlopen met die groene vlekken want er was geen beginnen aan. Gelukkig konden ze naar 3 weken weer naar huis en heb ik heel wat minder werk.
Tijgertje86 schreef:Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn paard heeft een snelle spijsvertering en mest daardoor heel erg veel. Ze doet alles in één hoek van de box, maar 'loopt' het vervolgens door de halve box. Ze staat alleen 's avonds en 's nachts binnen, maar iedere dag kan al het stro uit de box.
Ik heb er geen oplossing voor, maar al wel van alles geprobeerd....zonder resultaat.
.
Dito schreef:Leg een hoop mest van een ander paard op een bepaalde plaats in z'n stal. Met wat geluk mest hij dan op 1 en dezelfde plaats. Het werd mij ooit verteld en werkte in elk geval met 1 van de paarden op stal.
) 

Kelly_ann schreef:Meer opstrooien en minder uitmesten. Begin met een of twee dagen enkel dik opstrooien. Hierna kan je wel mest en natte plekken weghalen maar al het stro dat nog kan opnemen apart houden. Oude stro gebruiken als onderlaag, hieroverheen dik opstrooien.
Bij dagelijks uitmesten is de bodem te los, en loopt je paard zo alles door elkaar heen. Paarden die veel van hun stro opeten zullen de onderlaag niet eten en zo blijft de bodem dik genoeg.