Paardje adopteren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabelliej

Re: Paardje adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:20

mickey1989 schreef:
jacimatho schreef:
Zo te lezen heb je het allemaal goed overdacht.
Je hebt in ieder geval een potje voor de DA, menigeen heeft dat niet hoor...

Ga ervoor als je denkt dat je de verantwoording aankan van een eigen paard.
Knipoog

mee eens, succes ermee

Idd heel veel succes er mee Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:20

Ik ben al een beetje opzoek.
Zouden jullie het paardje laten keuren?Zijn 7-8jaar of 8-9jaar(betreft 2paardjes)Zoja,zowel klinisch als foto's?

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:21

jaa ik zou hem laten keuren als ik jou was.

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:21

Heb je een foto van die paardjes?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:23

waar ik ook over na zou denken zijn zadels Lachen

Miss handige dingen Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:25

Hangt ook van je wensen af, wat je ermee wilt gaan doen.
Paarden met zo'n verleden, kan het zijn dat een ront keuring wel handig is. Niet om het risico wat hij kán krijgen, maar of hij wat heeft. Zij kunnen je ook nooit vertellen of hij daar last van zal krijgen.
Bij lichte inspanning zou ik alleen klinisch aanraden.
Klinisch is zo'n 120 euro geloof ik en ront is al gauw 400 a 450 euro.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 18:05

superwoman schreef:
Paarden met zo'n verleden, kan het zijn dat een ront keuring wel handig is. Niet om het risico wat hij kán krijgen, maar of hij wat heeft. Zij kunnen je ook nooit vertellen of hij daar last van zal krijgen.

Ik zou graag endurance gaan doen en verder recreatief
Het paard kost 400€ trouwens

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:38

Klinisch koste mij 50 euro (hangt ook af van de afstand) en ront. kwam op een 250 euro neer bij mijn DA. Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:43

Dito schreef:
Klinisch koste mij 50 euro (hangt ook af van de afstand) en ront. kwam op een 250 euro neer bij mijn DA. Lachen

Dat is uitzonderlijk goedkoop hoor!

ront. is trouwens 350 tot 400, ik vergiste mij Bloos

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:44

superwoman schreef:
Dito schreef:

Dat is uitzonderlijk goedkoop hoor!

ront. is trouwens 350 tot 400, ik vergiste mij Bloos

Kost echt niet meer bij onze DA. Mijne zal wat goedkoop zijn en die van jullie duur. Haha!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:45

eh klinkt miss stom maar dekens voorals het koud word eh ...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:45

_erika_ schreef:
eh klinkt miss stom maar dekens voorals het koud word eh ...

Dekens zijn echt niet noodzakelijk.

marannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:48

Misschien een beetje overbodig maar hoe komt het paard van A naar B? Ik bedoel, hoe komt ie op plaats van bestemming, heb je daar al wat voor geregeld?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:49

Armaris schreef:
superwoman schreef:

Ik zou graag endurance gaan doen en verder recreatief
Het paard kost 400€ trouwens

Wat het paard kost, maakt niet veel uit. Wanneer hij niet meer te berijden valt, dan moet hij toch dezeflde voeding en verzorging. Vandaar dat het keuren zo belangrijk is.

Zelf geef ik niet veel om de uitslag van ront. keuren.Wanneer de D.A afwijkingen ziet, dan moet je kijken of je daar met jou/jullie training last van kan gaan krijgen. Soms zit er iets wat totaal niet erg is. Maar als er iets zit waarbij hij eigenlijk al kreupel van had moeten zijn, ben je blij dat je 'm gekeurd heb/had.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:32

marannetje schreef:
Misschien een beetje overbodig maar hoe komt het paard van A naar B? Ik bedoel, hoe komt ie op plaats van bestemming, heb je daar al wat voor geregeld?

Daar wordt voor gezorgd,indien je het paard neemt komen zij het brengen tegen een kilometervergoeding

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:55

Maar je wilt er endurance mee gaan rijden, dat is toch wel intensief, denk je dat een paard dat red op alleen zn kale weitje in de winter?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:57

Smeejj schreef:
Maar je wilt er endurance mee gaan rijden, dat is toch wel intensief, denk je dat een paard dat red op alleen zn kale weitje in de winter?

Ik had al vermeld dat ik ging zien voor voer Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:03

een zadel is ook handig Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:06

Sisco4life schreef:
een zadel is ook handig Lachen

Dat komt er pas na een aantal maandjes op,ik ga het rustig aandoen,we hebben alle tijd Lachen

Ik ga als het goed is zondag langs,gewoon eens kijken en later eventueel keuren.
Het paard blijft eigendom van de vereniging dus als blijkt dat het verborgen gebreken heeft gaat het terug

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:57

Ik heb besloten,als het paardje me aanspreekt Lachen,het te laten keuren,ik wil geen risico's nemen Lachen

Ben op zoek naar een stalling en weide als het doorgaat

beau_diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:38

Armaris schreef:
Eigenlijk ben ik best stiekem aan het verlangen naar een eigen paardje,althans een paardje waar ik plezier mee kan beleven en lekker hobbelen.(Natuurlijk ook lessen Knipoog )

Ik denk eraan om een paard te adopteren van 400€,je mag er alles meedoen,ze komen af en toe nog wel eens kijken hoe het gaat en DA en hoefsmid mag je zelf kiezen.
Ik probeer even de kosten op een rijtje te zetten:

Ik kan een weide krijgen voor een pakweg 50-100€ per maand,deze betalen mijn ouders.
hou je er ook rekening mee dat je als je pech heb er ook weggetrapt kan worden? en je naar een duurdere stalling moet?
Hoefsmid kost 50€ en komt om de zoveel maand,later 1x per jaar aangezien ik de hoeven zelf bijhou
ik neem aan dat je ijzers heb voor die 50 euro, bij ons kost HS gemiddeld tussen de 70-90 euro rondom beslaan. en wat je denk je als je paard een ijzer mist?
Ontworming ga ik kopen in NL,is goedkoper en dus iets van 15€ per 3maand
(gemiddeld) wormenkuren onder de 15 euro zijn goed voor 2 maanden, boven de 15 euro zijn langer "werkzaam", langst is 3 maanden..
Hoofdstel koop ik niet,ik rij bitloos.
oke, dat bespaart je +- 30 euro + bit +- 25 euro = 55 euro, maar wat denk je wat een goed passend zadel kost?
Het geld dat ik kan opzij zetten is 1500€ voor extra DAkosten waar elke maand wel bijkom,bovendien ben ik op zoek naar een weekendjob.
ja, helemaal goed van je Haha!
Enting is 1x jaar en iets van 50€ dacht ik?
nouw bij mij was het 140 euro
Tandarts is 40€ per jaar
afhankenlijk hoe lang hij bezig is, was het bij mij dit jaar 145 euro

ik zou er goed over na denken, is altijd duurder dan je in je hoofd heb..
en les wil je ook. denk aan spullen wat stuk gaat en vervangen moet worden, voer? een mok-zalfje, een nieuwe cap, je winterdeken laten wassen, een bezoekje van de fysio, verzekering?.. en heb je op dat weiland water voorziening? licht, een soortgenootje voor je paard?
een paard kan je swinters niet op een scrale weide laten staan, en biks bijvoeren lost ook niet heel veel op, je paard heb gewoon hooi nodig.. kost ook weer wat..
als je een heel mager paard heb is het miss wel handig dat je een winterdeken heb (+- 80 euro) (dit is geen aanval op de mensen die paarden natuurlijk houden, maar bij ondervoede paarden is het denk ik wel noodzaak een dekentje..)ik weet niet hoeveel ervaring je heb met paarden, maar een adoptie paard heeft vaak wat meegemaakt, in sommige gevallen een speciale voeding, medicijnen, en wat denk je in de omgang, dat je er zo ff opspringt en richting ponyclub rijd?
beetje naief om zo te denken, sorry hoor, alleen omdat dat goed koop is?
en je paard laten keuren is ook altijd wel handig, 80% kunnen ze zien met zo'n completen keuring (owjah wel even 450 euro, dat weet ik omdat mijn zusje 4 maanden terug haar pony heb laten keuren).
nouw trailervervoer, dat moet wel lukken, want zijn genoeg bedrijven die trailers verhuren.
en heb je er al over nagedacht dat je wel 2 (soms) 3 x per dag naar je paard teo moet?
want als de weide stuk is getrapt moet je er ook zomers heen, en water moet je geven..
dat je ook op zondagochtent na het uitgaan nog even je paard moet doen?

ik wil je niet aanvallen hoor, maar zie het zo vaak om me heen.. ik heb voordat ik een eigen paard kreeg bijna 3 jaar een huurpaard gehad (de gehele week) en werd ik ook een beetje betrokken in de financiele kant.. dus wist eigenlijk precies waar ik aan toe was.

Ik betaal dan:
Ontwormingen
Entingen
Tandarts
Evt materiaal

Ouders kunnen eventueel inspringen met dierenarts kosten.

Lijkt dit wat?Of hebben jullie liever dat ik nog wat wacht? Tips zijn altijd welkom!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:53

beau_diva schreef:
hou je er ook rekening mee dat je als je pech heb er ook weggetrapt kan worden? en je naar een duurdere stalling moet?
Ja hoor,ik heb nu misschien wel een duurdere weide gevonden Knipoog
ik neem aan dat je ijzers heb voor die 50 euro, bij ons kost HS gemiddeld tussen de 70-90 euro rondom beslaan. en wat je denk je als je paard een ijzer mist?
Beter lezen alsjeblieft,ik hou zijn hoeven bij en besla dus niet als het niet nodig is!
(gemiddeld) wormenkuren onder de 15 euro zijn goed voor 2 maanden, boven de 15 euro zijn langer "werkzaam", langst is 3 maanden..
Wat een ***** De houdbaarheidsdatum is toch echt hetzelfde
oke, dat bespaart je +- 30 euro + bit +- 25 euro = 55 euro, maar wat denk je wat een goed passend zadel kost?
Dat weet ik heus wel maar daar denk ik pas over een paar maand aan
ja, helemaal goed van je Haha!
nouw bij mij was het 140 euro
Bij ons is dat nou eenmaal zo
afhankenlijk hoe lang hij bezig is, was het bij mij dit jaar 145 euro
Ja dat kan wel,maar dat is bij ons zo als hij enkel moet slijpen

ik zou er goed over na denken, is altijd duurder dan je in je hoofd heb..
en les wil je ook. denk aan spullen wat stuk gaat en vervangen moet worden, voer? een mok-zalfje, een nieuwe cap, je winterdeken laten wassen, een bezoekje van de fysio, verzekering?.. en heb je op dat weiland water voorziening? licht, een soortgenootje voor je paard?
een paard kan je swinters niet op een scrale weide laten staan, en biks bijvoeren lost ook niet heel veel op, je paard heb gewoon hooi nodig.. kost ook weer wat..
als je een heel mager paard heb is het miss wel handig dat je een winterdeken heb (+- 80 euro) (dit is geen aanval op de mensen die paarden natuurlijk houden, maar bij ondervoede paarden is het denk ik wel noodzaak een dekentje..)ik weet niet hoeveel ervaring je heb met paarden, maar een adoptie paard heeft vaak wat meegemaakt, in sommige gevallen een speciale voeding, medicijnen, en wat denk je in de omgang, dat je er zo ff opspringt en richting ponyclub rijd?
beetje naief om zo te denken, sorry hoor, alleen omdat dat goed koop is?
en je paard laten keuren is ook altijd wel handig, 80% kunnen ze zien met zo'n completen keuring (owjah wel even 450 euro, dat weet ik omdat mijn zusje 4 maanden terug haar pony heb laten keuren).
nouw trailervervoer, dat moet wel lukken, want zijn genoeg bedrijven die trailers verhuren.
en heb je er al over nagedacht dat je wel 2 (soms) 3 x per dag naar je paard teo moet?
want als de weide stuk is getrapt moet je er ook zomers heen, en water moet je geven..
dat je ook op zondagochtent na het uitgaan nog even je paard moet doen?

ik wil je niet aanvallen hoor, maar zie het zo vaak om me heen.. ik heb voordat ik een eigen paard kreeg bijna 3 jaar een huurpaard gehad (de gehele week) en werd ik ook een beetje betrokken in de financiele kant.. dus wist eigenlijk precies waar ik aan toe was.

Ik neem heus geen deken als het niet nodig is water is er,licht ook,soortgenoot ook.Ben geen debiel
Hooi is mijn mening en als je had gelezen had je mijn antwoord er nog op gehad
Winterdeken heb ik
Omgang heb ik verteld,LEZEN zei ik
Naar mijn verzorgpaard ging ik maandenlang 14x per week,soms 21x per week heen
En ik ga niet uit en ik zit om 6u bij de paarden

Ik betaal dan:
Ontwormingen
Entingen
Tandarts
Evt materiaal

Ouders kunnen eventueel inspringen met dierenarts kosten.

Lijkt dit wat?Of hebben jullie liever dat ik nog wat wacht? Tips zijn altijd welkom!

[/quote]

Nog iets? Clown

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:09

een wat vriendelijkere reactie kon ook wel. Clown

beau_diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:05

JIJ vraagt andermans mening, die geef ik je!
sommige dingetjes heb ik overheen gelezen *sorry daarvoor*
en ik schreef dit er nog bij: "ik wil je niet aanvallen hoor" ..
dus onaardig was het helemaal niet bedoeld.
probeer je alleen maar te helpen, door je op de feiten te wijzen, niks is ergers dat je in de knoop komt achteraf omdat je sommige dingen niet goed heb uitgedacht!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:36

Armaris schreef:
tje betrokken in de financiele kant.. dus wist eigenlijk precies waar ik aan toe was.[/color]

Ik neem heus geen deken als het niet nodig is water is er,licht ook,soortgenoot ook.Ben geen debiel
Hooi is mijn mening en als je had gelezen had je mijn antwoord er nog op gehad
Winterdeken heb ik
Omgang heb ik verteld,LEZEN zei ik

Nog iets? Clown

Met zulke lange tenen zou ik tegen de tijd dat je een zadel aanschaft maar extra grote beugels erbij nemen....
pffff