Wat voeren jullie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 09:15

We gaan straks pavo bellen om te vragen wat hun verkoop punten zijn.
Maar ik heb gister even op de site van Havens geweest, en ik moet zeggen dat dat er ook wel heel goed uitzag.
Bij mij in de buurt hebben ze een groothandel van allelei diervoeders, dus ik denk dat ze heel wat hebben.

Chinouc is een draver en we rijden meestel 1 tot 2 uur per dag.Op z'n top krijgt ze 4 kilo bix en 3 kilo mix + 2 x hooi.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:31

De KWPNer waar ik op rijd krijgt per dag:
- Land met behoorlijk gras ong 9 uren per dag
- Bix (1/2 kilo) na het rijden (Pavo)
- Slobber van grasbrok( ? ), haver ( ? ) , muesli (Pavo), bix (Pavo), zemelen ( ? )
- 's avonds nog hooi + wat kuil

Dat is behoorlijk wat, maar ze kan het wel hebben, ze ziet er goed uit.

Maar het ligt heel erg aan het type paard, beweging ed. wat je zelf gaat voeren. Gewoon uitproberen, je merkt aan het paard wel wat het hebben lkan.

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:34

vraag ff op je ouwe stal hoeveel eten die toen kreeg als die er daar goed uitzag waarom veranderen en voor de prijs ga een voerhandel in en vraag het dan weet je het toch zo simpel waarom moeilijk doen als het makkelijk kan Slapen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 18:29

Voer 3 x per dag en ik voer Equiral, de gewone brok en de structuurmix. Daarbij ook de granenmix van masters.. Vingers aflikken

Geen problemen meer met stalbenen of de spieren vanwege het lage eiwitgehalte... Lachen

Ik vind t super...op zich is pavo ook heel goed maar mijn ene paard lust t niet dus... Verward

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:56

Hallo,

Bij ons op stal wordt 4x per dag gevoerd.
Mijn KWPN-tuigje van 600 kg krijgt ;

s morgens : 1 1/2 maatschep haver, 1/2 maatschep Stimix van Pavo + flinke arm kuilgras
s middags : emmer wortelen
diner : 1/2 maatschep bix (Masters manegebrok) + 1 maatschep haver
s avonds : flinke arm kuilgras

Hij werkt 1 tot 2 uur per dag; dressuurmatig en in bos,duin,strand.

Ik geef geen hooi, want hij is vrij snel geirriteerd, waardoor ie gaat hoesten. Ik geef heel weinig bix, omdat ik de samenstelling niet vertrouw. In het verleden heeft hij 2 tot 3 kg bix per dag gegeten (geen haver). In deze periode is hij heel vaak kreupel geweest. Er kan in bix dierlijk 'afval' verwerkt zitten, wat een paard niet goed kan verteren. Dit kan zich opslaan in gewrichten, waar hij last van kan krijgen.
Daarom heb ik gekozen voor Stimix; je kunt zien dat het natuurlijk is. De brokjes die erin zitten zijn geperste kruiden, zo is mij verzekerd door Pavo. Een zak van 25 kg. kost ongeveer 8 euro.
De rest van het voer zit inbegrepen in mijn stalkosten. (eur. 280 per maand).

Toedeloet
DianaL

Rytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 20:39

Wij voeren de pony's alleen mixvit, erg goed hoor. Zit ook haver in en veel vitamines en alles. We voeren er geen muesli en alles bij. Nooit gedaan ook. En we rijden wel volop dressuur dus is het niet zo dat het van die niet zo veel doen paardjes zijn. Maar mixvit is echt een aanraden. *LOL*