Paard aan huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_vL

Re: Paard aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:08

Ik heb zelf een 4 jarige thuis staan. Hij stond eerst alleen maar stond wel naast twee pony's met gaas er tussen. Hij vond het vreselijk alleen en was helemaal geflipt. Nu hebben we er een 2 jarige bij geleend van de stoeterij waar ik heb gelest en waar mijn paard vandaan komt. Hij is nu helemaal happy. Als de 2 jarige volgend jaar wordt ingereden krijgen we een andere 2 jarige. Zo staat mijn paard niet alleen en hoeven we er niks bij te kopen. Iedereen gelukkig.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:20

Ik zou hem zeker niet alleen zetten! Dat is hetzelfde als een kind alleen op laten groeien.. Ik zou hem lekker in de opfok doen en met 2,5 ofzo naar huis halen en een shet erbij kopen!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:56

Als je kan regelen dat er gezelschap bij komt (kopen of lenen maakt niet uit) dan is er niets leuker dan hem thuis te zetten. Tuurlijk is er niets mis met opfok, maar als je zelf de ruimte voor paarden hebt dan kan ik me wel voorstellen dat je staat te popelen om hem ook thuis te zetten. Dan ga je toch niet jaren op je paardje wachten en heen en weer karren naar een opfok?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:35

Boos! Verdiep je eens in paarden. Dan zul je zien dat paarden sowieso niet alleen horen te staan, en al helemaal geen veulen! Andere paarden voeden het veulen op, en dat gebeurt nu niet. Je zult als het fout uitpakt een onopgevoed paard krijgen, en in ieder geval een heel ongelukkig paard. Gun hem ook een lekkere jeugd, en zet hem gewoon ergens in een kudde, zo dat ook hij de kans krijgt zich te ontwikkelen als een paard.

HouVanStefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:44

wat leuk dat ze thuis komt Haha!:D zorg voor gezelschap misschien Lachen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:00

Ooit begon ik met 1 paardje aan huis...als het mee zit hebben we er binnenkort 11 Cool

Zelf ben ik voor paarden aan huis, mits je de tijd en voorzieningen hebt. Heb alles wat een stal zich kan wensen: voldoende weidegang, ruime boxen, rijbak met verlichting etc. Je houd alles zelf in de hand qua verzorging en aanpak, maar ook qua kosten. Het opfokken van een eigen veulen zou ik niet alleen doen, ik zou wel een even aantal (dus 1 of 3 erbij) veulens erbij zoeken. Soortgenoten is belangrijk. Als ik mijn paard op een pensionstal zou zetten zou ik een hoop vrijheid missen, ik ben gewend om mijn eigen methode toe te passen aangezien ik daar secuur in ben. Dat kun je niet altijd van alle stallen zeggen (wat ook wel weer logisch is hoe groter het wordt).

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:11

Oei ..
Ik weet hoe fijn het voelt dat je jou paardje bij je thuis kan zetten . Maar als veulen zou ik het toch niet doen . Op zo'n leeftijd horen ze bij andere paarden te staan . Dat ze de "paardentaal" leren .
Want jij gaat ze hem niet leren hé .
Een schaap ofzo is NU ook geen optie .
Jij denkt dat hij er niet naar omkijkt maar paarden zijn kudde dieren en ze kunnen er niet zonder .

Mijn pony moest afgezonderd worden van andere paarden toen ze naar anderhalf jaar terug in een kudde kwam snapte ze er niks van ... Dit raad ik je eigenlijk niet aan . Want ze was helemaal naar mensen toegegroeid en te aanhankelijk . Ze hing van mij af . Helemaal niet goed .
Nu is ze eigenlijk nog niet echt 'een paard' . Want paarden zijn vlucht dieren . Maar vluchten snapt ze niet echt Nagelbijten / Gniffelen .

Dus als ik jou was zou ik een maatje zoeken of vragen of 'm bij die shet mag staan !
Paarden staan beter met meerdere ! Daar kunnen ze van genieten . Zo bloeien ze ook helemaal open