Wat zou jij doen als je paard dood gaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 09:45

wat vreselijk!
Heel veel sterkte er mee en....de wonderen zijn de wereld nog niet uit, blijven hopen!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 13:07

probeer alles te bedenken
wat vond ze leuk
wat vond ze lekker
miss maak je het dan weer interresant voor haar?
ik blijf iig voor je hopen!

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 14:02

veel sterkte hoor!

Ponylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 14:13

Hoi Manda,

Hier wordt je niet vrolijk van zeg!!!!!! Vreselijk. Net als My Dominique al schrijft, het kan ook door heimwee komen. Daar kunnen ze echt vreslijk ziek van worden. Als ik jou was zou ik wel iemand laten komen voor een
2nd opinion, geen reguliere arts, je eigen veearts heeft immers ook niets kunnen vinden, maar een homeopaat o.i.d. In Ter Aar woont iemand die iets doet met energiebanen of iets in die geest. Ze kan ook eventuele blokkades opheffen. Ik weet niet of je wel eens gehoort hebt van Dr. G. Zomer? Hij heeft een natuurkundige praktijk voor paarden en pony's. Hij woont in Belgie maar komt ook op consult in Nederland. Hij is ook bij ons op de manege geweest, we waren eigenlijk allemaal positief over hem.
Voor het geval dat, hier is zijn telefoonnummer: 0032-14-423491, hij heeft ook een mobielnummer: 06-25024849. Als je hem een fax wilt sturen met alle gegevens van je paard kan dat ook: 0032-14421563.
Heel veel sterkte en succes en laat je weten hoe het gaat?
Gr. Ponylady

Sampie

sterkte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 15:13

Kan ze geen hele erge maagzweer hebben? Dan eten en drinken ze ook heel slecht want dat doet onwijs pijn! maarja dat hadden ze dan in Utrecht waarschijnlijk wel gevonden. Ik probeer ook maat wat, ik wil je graag helpen. Ik zou in ieder geval wel contact opnemen met de arts die haar toe heeft behandeld, dat kan nooit kwaad. Je moet er zelf wel alles aan doen om haar leed te verzachten, al moet je de hele wereld afbellen. OF je eigen dierenarts NU naar Utrecht laten bellen, dat kan ook hoor (heb ik zelf ook gehad) Kan je haar zelf geen slobber inspuiten met zo'n grote spuit, dan krijgt ze iig vocht binnen??? en de dierenarts bellen, of emmeloord of weet ik wat maar actie is geboden voor het te laat is. Dan moet je toch wel het idee hebben gehad dat je echt alles voor haar hebt gedaan denk ik......... Huilen
Zo triest zeg, ik wens jullie heel veel sterkte!!!!!!

bibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 16:01

Als ik jou was zou ik inderdaad heel snel naar een kliniek gaan want op deze manier droogt ze natuurlijk uit!
Bel anders eric laarakker ik ben daar zelf ook met mijn paard en ik vind echt dat ik daar goed geholpen word.soms zie je niks lichamelijks aan het paard maar is er iets geestelijks waardoor ze zich zo gedragen.
Ik heb weleens gehoord dat als ze iets missen{bv een ander paard of de plek waar ze vandaan komen}dat ze zich dan volledig afsluiten en niks meer willen..
Ga anders eens na wat het zou kunnen zijn en bel eric want ik denk echt dat die je kan helpen en als je zegt dat het spoed is kan je meestal meteen terecht..
heel veel sterkte en ik hoop echt dat ze weer wil eten en vrolijk word...

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 16:03

Nog een paar "vage" dingen waar je aan kunt denken: hoogspanningkabels of andere geometrische tralingen, heeft ze entingen gehad (waar ze slecht op reageert?), probeer na te gaan of er iets is dat jouw paard geestelijk zwaar heeft aangegrepen (dat ze niet drachtig is bijvoorbeeld). In Meppel zit een school voor natuurgeneeskunde, misschien kun je hun bellen en vragen of er iemand bij jouw in de buurt zit die je verder kan helpen. Veel sterkte en succes gewenst.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:05

Ik heb mijn paard net laten inslapen. Heel bewust op een rustige plek in het weiland.Ze is door het destructiebedrijf opgehaald, op de normale route Dus niet speciaal transport. Het inslapen ging heel rustig, zonder stress. ze is heel vredig gegaan. Ik had haar 6,5 jaar.
Succes met je beslissing. Laat het welzijn van je dier voor jou emotionele gevoelens staan. Heel veel sterkte

4aronna

schimmel onder haar staart??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:05

Verward hoi allemaal ik heb een verzorg paardje en ze heeft schimmel onder haar staart maar wat moet ik er tegen doen ik heb er wel zalf vor gezien maar je mag van haar er absoluut niet aan kommen en ze krijgt ook veulens dat lijkt me echt onwijs pijn doen ow alsjeblieft help mij ik ben ten ienden raad
alvast bedankt!!!!
muriël Verward
Laatst bijgewerkt door 4aronna op 14-07-02 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

4aronna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:07

ow wat vreselijk voor je mij verzorg paardje gaat binnenkort naar de slacht ik vind het echt vreselijk ik huil der elke avond om ik heb geprobeerd om haar te kopen maar het kan nie ik zit echt met een vervelend gevoel maar voor jou zal het helemaaal erg zijn want het is je eigen paard aronna is nie eens van mij moet je na gaan wat jij voelt wat erg ik wens je het beste met je paardje veel succses!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 03:54

Ik heb hier wat topics over gezocht, en ik snap jou eigen gedrag echt totaal niet. Maar dan ook helemaal niet. Toekijken hoe je paard sterft en daarbij zwelgen in zelfmedelijden (want dat doe je nu namelijk) daar heb je nu dus geen tijd voor. Mits de situatie echt zo ernstig is als je omschrijft, want als je paard echt op sterven ligt is er geen arts die een paar dagen op een labuitslag van bloed gaat zitten wachten, maar goed, er lopen nou eenmaal ongelooflijk botte boeren tussen Frusty

Kortom, geef jezelf een enorme schop onder je togus en doe er wat aan! Ongelooflijk "ze heeft wel een vriendinnetje waar ze de hele dag mee snuft" hallooooo..... daar wordt je uitgedroogde paard niet beter van! Als je een uitgedroogd paard hebt dat niet wil drinken, dan gaat er eerst een infuus in om de vochtbalans weer een klein beetje op peil te krijgen en vervolgens ga je zoeken naar de oorzaken. Geen arts gaat een paar onderzoekjes doen en intussen een paard in laten storten omdat hij de uitslag nog niet binnen heeft.

Dat hele verhaal over dat weekenden niet verzekerd zijn is de grootst mogelijke onzin, en ik snap niet dat je dat niet gewoon even in je verzekeringspolis hebt nagekeken. Sorry als ik bot ben, maar joehoe!! zo'n verzekering is juist bedoeld voor noodsituaties en niet voor de halfjaarlijkse enting.

Alle respect voor alternatievelingen, Eric Laarakkers krijgt de vochtbalans in jouw paard dus echt niet op orde met een klankschaaltherapietje. Als je paard echt zo slecht is dat het een kwestie van dagen is, dan ga je je eerst eens richten op crisismanagement. Daarom vind ik "de DA kan niets vinden" zo'n slap verhaal. zoek dan een betere veearts ipv de plaatselijke hondendokter. Als je toch verzekert bent dan maakt het geen donder uit waar je hem naartoe brengt, al is het Duitsland. Als je paard weer op z'n benen kan staan kun je nadenken over de 'diepere oorzaak'.

Dan nog even: een paard kan best een paar dagen van slag zijn door verhuizing oid, maar om echt zo op instorten te staan als hier beweert wordt moet er wel iets anders aan de hand zijn dan de verhuizing van een stalgenootje.

Dus, schop jezelf een keer flink, hou op met alles zielig vinden en doe even serieus wat aan de toestand van je paard.

en het spijt me als ik verschrikkelijk bot doe nu, maar ik vind je ongelooflijk naief overkomen. Wake up!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:48

Ik begrijp dit ook niet helemaal... Inladen dat paard en naar een goede kliniek gaan!! En niet weggaan voordat ze weten wat het is!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:20