Travers/schouderbinnenwaarts overpeinzingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 22:56

Ben het weer eens volledig met je eens Rieja
Trouwens, over zo'n knopjespaneel voor het zadel: het rijden van leerpaarden wordt in de regel zo gruwelijk onderschat. Is echt jammer, want je leert het beste rijden op een correct getrainde schoolmeester.
De goeien komen altijd bovendrijven. Als je prut rijdt en alleen maar kunstjes kent kom je met een goed paard een heel end, maar nooit zover als degenen die correct bezig zijn. Alleen zijn er dan weer allerlei manieren waarop je correct bezig kan zijn, en het is heel verhelderend daar een beetje over te babbelen met z'n allen.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 08:52

Ik ben ook absoluut niet tegen leerparden! Daar zou volgens mij veel meer gebruik van gemaakt moeten worden, wat ik alleen niet kan uitstaan, is dat de betreffende ruiter of amazone denkt dat ze nu de wijsheid uitgevonden heeft, en dat het aan het paard ligt als het niet lukt. Wees superblij als je de mogelijkheid hebt een verder doorgereden paard te rijden, leer er zoveel mogelijk van, maar ga niet denken, dat je, omdat het op dat paard lukt, meteen het hele paardrijden onder de knie hebt.
We zijn nu trouwens wel erg off topic, misschien een discussie voor een nieuw topic?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-01 22:32

Ah, geeft nie joh, zolang we serieus blijven zonder oneliners geeft het niet zoveel geloof ik.

Ik denk weleens, had ik maar een leerpaard gehad, dan was het allemaal nu wat makkelijker....Ik heb mijn paardje zelf ingereden en ben nu M2, daarvoor nooit officieel gestart. Het gaat goed, maar het is moeilijk.
Voor ik dat wijken echt door had bijvoorbeeld....en dat geworstel met die keertwendingen, dat ben ik ook weleens zat nu.
Ik zie het nu ook weer bij m'n broertje, we zouden vorige herfst een pony kopen voor hem die al wat wedstrijden gelopen had enz., maar toen kwamen we Jimmy tegen en tsja...die konde we niet laten staan. Zit je weer met een ondeugende 4-jarige en een ruiter die ok nog weinig ervaring heeft.
Dat is eigenlijk niet de manier nmm.
Eerst leren rijden voor je een paard kunt opleiden. maarja, in de praktijk toch anders, en het kan wel.....

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 22:44

Dat zeg ik, eigenlijk zou een beginnende ruiter op een ver(der) doorgereden paard moeten rijden, en een groen paard door een ervaren ruiter, maar ja zo werkt het nou eenmaal lang niet altijd, en de voldoening die je hebt als je alles zelf hebt gedaan is toch eigenlijk wel veel groter. *LOL*
Ik heb trouwens in een vakantie in Lipica op die geschoolde hengsten mogen rijden, dat is kicken joh, de passage voelt wel zoals ik hem een beetje verwacht had, maar de piaffe voelt heeeel anders. Ook pirouettes zijn erg leuk. Ik heb alleen nu niet de illusie dat ik dat kan, die paarden konden dat. Hoewel, vlak mijn pirouette niet uit als iemand voor mijn paard staat en boe zegt Haha! Het is dan alleen een halve ipv een hele. *LOL*