Manen trekken nu wel of niet???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Manen trekken nu wel of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:30

KarinvdM schreef:
Mijn jonge merrie laat haar manen niet trekken. Ik heb sinds kort een Solocomb, best een handig dingetje.

die heb ik ook, aangezien de mijne het niet super prettig vind,
maar op de een of andere manier worden de manen er veel te kort mee bij mij en gaan ze recht omhoog staan Haha!

en ze worden ook steeds dikker en dikker doordat ik alleen de puntjes afsnijd...

heb ze de laaste keer weer getrokken Ach gut en zag er stukken beter uit.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:13

Ik snij ze ook gewoon. Mochten ze straks echt te dik worden kan ik altijd nog gaan trekken maar snijden is in 5 tellen klaar Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:17

kon ik maar zeggen dat ik de manen trek zodra ze te dik worden maarja dat gaat nou eenmaal niet.

als je paard het toe laat gewoon die manen trekken.
of zoals UK_eef zegt snijden en zodra ze te dik worden de manen trekken

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 08:18

de mensen bij mijn verzorgpony's doen het meestal voordat ze op wedstrijd gaan of als ze ingehuurd worden....dan vind ik het logisch..jij borsteld toch ook altijd je haar?

groetjes wendy

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:13

Ja maar als jij je eigen haar borsteld dan TREK je er toch geen haren uit! Waarom zeggen toch zoveel mensen hier dat hun paard het niet fijn vind. Misschien omdat het zeer doet ik vind niet dat wij het recht hebben om een paard pijn te doen omdat wij dat toevallig mooi vinden!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:53

ik knip de haren gaat sneller hihihih!
maar als je ze trekt zou niet weten waarom dat dieren mishandeling is hoor, voelen ze niks van.
Als ik het doe bij mijn paard slaapt ze dus dan lijkt het mij niet dat het pijn doet anders heb ik echt wel haar voor benen in mij nek Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:55

KarinvdM schreef:
Mijn jonge merrie laat haar manen niet trekken. Ik heb sinds kort een Solocomb, best een handig dingetje.

Iets in die geest heb ik dus ook, alleen dan van 3,50......

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:58

Mijn paard vind manen trekken niet fijn,ik gebruik ook een solocomb.Alleen kan je zo de manen niet uitdunnen en hij heeft best een dikke bos.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:04

Ik zeg ook niet dat het bij alle paarden pijn hoeft te doen. Maar er schrijven hier heel veel mensen dat hun paard het niet wil hebben. Misschien is dat een aanwijzing om eens over na te denken. Waarom zouden ze dat toch doen. Waarom laat niet iedereen de manen lekker groeien. Dan heeft het paard in de wei en tijdens het rijden enige bescherming tegen de vliegen. En tijdens de wedstrijd doe je gewoon even een hengstenvlecht in vijf minuten en klaar is kees.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:09

er zijn zat paarden die het niet fijn vinden (waaronder die van mij ) maar om nou gelijk te zeggen ik laat ze groeien en een hengsten vlecht maak nee.

degene die een paard hebben die moeilijk doen snijden of knippen ze en dat is pijnloos hoor.
dus laten groeien hoeft echt niet.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:03

Waarom de manen niet laten groeien dan?? Geef daar de reden eens voor. Want ik snap niet waarom niemand dat doet. Boos! Dat HOORT bij een paard.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:26

omdat dat niet staat bij mijn paard.
de manen van mn shetjes laat ik wel gewoon groeien het is gewoon per ras verschillend.
ik zie mn eigen niet op wedstrijden verschijnen met een hengstenvlecht

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:22

Waarom zou dat niet staan dan. De manen horen bij een paard. Wat is er nou anders aan een hengstenvlecht. Daar krijg je echt geen minder punten voor. Het gaat er toch niet om wat je mooi vind het gaat erom wat het beste is voor je paard. Bij een belg mag de staart er ook niet meer afgehaald worden. Ik vind dat manen trekken of snijden ook verboden moet worden. Ik vind niet dat wij het recht hebben omdat wij iets mooier vinden dan maar iets wat bij een paard hoort er maar even vanaf te halen.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:38

ik vind van wel als ik de manen van mn paard korter wil hebben is dat mijn keuze.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:16

Citaat:
Waarom zou dat niet staan dan. De manen horen bij een paard.

Ja hoor! Onzin vind ik dat. Als ik mijn haar niet laat knippen, groeit het ook over mijn kont. Ik ga al járen naar de kapper, omdat ik het kort mooier en praktischer vind. Sterker nog, ik verf het nog ook. O, o, dat is niet natuurlijk.

Nee, maar wel mooi en zo vind ik korte manen bij mijn KWPN-ers ook mooi en praktisch. Ze lopen hier in de klei en als ze rollen kan ik met de zaag onderhand de opgedroogde modder eruit halen. En met korte manen komen die prachtige halzen zo mooi uit.

Kortom: ik vind het mooi, de paarden hebben er geen last van, want ik trek ze niet, ik snij ze keurig met een hondentrimmesje en als jij van puur natuur houdt, moet jij dat weten, maar ik doe het zo.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:25

Tja, ik vind zelf lange, gezonde manen erg mooi, dus ik laat ze lekker groeien bij mijn pony. Af en toe een beetje de puntjes bijknippen (trekken doe ik nooit), maar verder niets. Ik heb zelf ook lang haar, omdat ik dat veel mooier vind. Dat praktische aan korter haar (zowel voor paard als mens) boeit me niet, wat verzorging en tijd heb ik er wel voor over....... En mijn pony heeft een prachtige nek, hoor, niets mis mee. Ook niet met groeiende manen......

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:34

Ik denk dat een pony toch weer heel anders is als zo'n grote tuiger. Ik zie het gewoon niet, een tuiger met lange manen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 00:52

MoniqueT schreef:
Citaat:
Waarom zou dat niet staan dan. De manen horen bij een paard.

Ja hoor! Onzin vind ik dat. Als ik mijn haar niet laat knippen, groeit het ook over mijn kont. Ik ga al járen naar de kapper, omdat ik het kort mooier en praktischer vind. Sterker nog, ik verf het nog ook. O, o, dat is niet natuurlijk.

Nee, maar wel mooi en zo vind ik korte manen bij mijn KWPN-ers ook mooi en praktisch. Ze lopen hier in de klei en als ze rollen kan ik met de zaag onderhand de opgedroogde modder eruit halen. En met korte manen komen die prachtige halzen zo mooi uit.

Kortom: ik vind het mooi, de paarden hebben er geen last van, want ik trek ze niet, ik snij ze keurig met een hondentrimmesje en als jij van puur natuur houdt, moet jij dat weten, maar ik doe het zo.

Ik ga hier helemaal in mee valt verder ook weining aan toe tevoegen Bloos

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:57

biancanij schreef:
Waarom de manen niet laten groeien dan?? Geef daar de reden eens voor. Want ik snap niet waarom niemand dat doet. Boos! Dat HOORT bij een paard.

Ik vind het bij de meeste paarden niet mooi, lange manen. Ziet er onverzorgd en piekerig uit.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:02

biancanij schreef:

Kom jij mijn paard toiletteren als hij naar concours moet? Of de klitten eruit halen bij het varken dat constant in zijn eigen mest ligt ( zelf die korte manen worden 1 grote knoop op het moment Boos! )
Bovendien groeit het echt lelijk ( ongelijk, piekerig ).
Bij de ene knip ik ze altijd, met zo'n speciaal mes, die heeft een hekel aan trekken en toch al weinig manen. Bij de andere trek ik ze gewoon, die manenkam is zo dik, als ik dat zou knippen denk ik dat het meer een hanenkam zou worden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:03

Ik heb die van mij gisteren nog getrokken. Bij nikita gaat t niet zo goe,d doe laat ik ook gewoon groeien, maar Lynn blijft zonder touw om gewoon stil staan, dus zoveel pijn zal het wel niet doen. En niet te grote plukjes nemen, werkt ook.
En dat het staart afknippen van een bel;g vergeleken word met manen trekken vind ik zwaar overdreven

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:04

IKbenEllen schreef:
biancanij schreef:

Ik vind het bij de meeste paarden niet mooi, lange manen. Ziet er onverzorgd en piekerig uit.

Dat is alleen als je de manen niet goed verzorgd Clown Goed verzorgde lange manen nien er ook netjes uit

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:08

Gelukkig denken er nog meer zo over. Bij een dier er iets afhalen omdat het MOOIER is vind ik gewoon niet kunnen. En of je nou zelf na de kapper gaat dat is totaal iets anders. Daar geef je zelf toestemming voor. Of vraag je eerst aan je paard: He ik vind je hals zo mooi die wil ik graag zien dus kortwiek ik je manen maar anders kan ik het niet goed zien. En de manen groeien echt niet zo hard dat ze op de grond hangen. Mijn paard is 13 en heeft ze net tot de onder kant van de hals.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:12

biancanij schreef:
En of je nou zelf na de kapper gaat dat is totaal iets anders. Daar geef je zelf toestemming voor. Of vraag je eerst aan je paard: He ik vind je hals zo mooi die wil ik graag zien dus kortwiek ik je manen maar anders kan ik het niet goed zien.

Wat een rare vergelijking: vraag jij ook aan je paard of hij zin heeft in rijden, de hoefsmid, inentingen of een wormenspuit? Hoe weet je dat je paard lange manen niet lastig vind, als je zo redeneert?
Als jij lange manen mooier vind, houd jij ze lekker lang. Sommigen vinden het niet mooi/handig dus die houden ze kort. Ieder zijn eigen mening, dan maar toch?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:15

Zucht wat is het toch weer zielig. Geen manen meer trekken maar wel iedere avond met ons dikke lijf op een paard zitten hobbelen wat is nu zielig?.

ALLES wat we doen met onze paarden is zielig en onnatuurlijk. OOK de mensen die hun paarden de hele tijd buiten hebben staan want een paard hoort niet in een afgesloten gebied te zitten maar vrij te kunnen lopen waar ze willen.

Echt weer een pennymeisjes topic.