wel/niet keuren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:28

Lieverds, jullie hebben het allemaal over rijpaarden. Die meiden hebben het over een troetelpony...... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:29

napoleon"]
[quote="Destinietje schreef:
Wij hebben misty ook niet laten keuren, mede doordat we de oude eigenaar best goed kennen, en we zeker weten dat hij ons niet zal belazeren. HIj heeft er zelf veel verstand van dus hij heeft hem nagekeken.

Dus die eigenaar heeft een rontgenologisch oog??? ik sta aan de kant van de verkoper, en als iemand bij mij een paard koopt, raad ik zelfs aan om klinisch en rontgenologisch te keuren, want ook ik kan er niet in kijken.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:34

Sonja schreef:
Lieverds, jullie hebben het allemaal over rijpaarden. Die meiden hebben het over een troetelpony...... Frusty

Ook al is het een troetelpony zoals jij het noemt, ook deze zou ik op z'n minst laten nakijken door een veearts! Het blijven paarden en paarden kosten veel geld, of het nu een van 80cm is of een KWPNer als ze iets mankeren dan willen we er alles aan doen om ze beter te krijgen dus kan je beter van te voren weten of je voor verassingen komt te staan, het zijn ook meestal geen rekeningen alsof je een broodje bij de bakker betaald!. Zo'n klein ding gaan mensen niet in de verzekering doen en als er dan wat mee aan de hand is dan moeten de rekeningen gewoon betaald worden want inmiddels hou je zoveel van het beestje........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:35

Ik ga me verplaatsten naar een ander forum, want een shettie laat ik ook niet keuren, ja door mijn eigen ogen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:36

Pinky is neut gekeurd. Simpelweg omdat ik hem ook gekocht had als hij nog maar een half jaartje te leven had of miljoenen aan DA kosten zou gaan kosten.
Hij was mijn alles met zijn mankementen erbij.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:01

Pipo"]
[quote="napoleon"][quote="Destinietje schreef:
Wij hebben misty ook niet laten keuren, mede doordat we de oude eigenaar best goed kennen, en we zeker weten dat hij ons niet zal belazeren. HIj heeft er zelf veel verstand van dus hij heeft hem nagekeken.

Dus die eigenaar heeft een rontgenologisch oog??? ik sta aan de kant van de verkoper, en als iemand bij mij een paard koopt, raad ik zelfs aan om klinisch en rontgenologisch te keuren, want ook ik kan er niet in kijken.
[/quote]

Nee, maar hij heeft eerlijk gezegd dat HIJ er niets aan kan zien. En ja, ik zei al, je houd toch een risico, en we gaan geen honderden/duizenden guldens neertellen voor zo'n rontenologische keuring, als het paard zelf amper zoveel koste Knipoog
En ja, ik weet zeker dat hij ons niet oplicht, het kan hooguit zijn dat er iets met misty is wat hij ook niet weet, maarja. Hij is best een goede kennis, heeft een doodnormaal gezinnetje, kinderen rijden paard, aardige man, en collega van ons mam! Nouja, wij vertrouwen hem. Hij komt overigens ook nog eens regelmatig kijken!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:10

Destinietje schreef:
Nee, maar hij heeft eerlijk gezegd dat HIJ er niets aan kan zien. En ja, ik zei al, je houd toch een risico, en we gaan geen honderden/duizenden guldens neertellen voor zo'n rontenologische keuring, als het paard zelf amper zoveel koste Knipoog

Ik heb ook niet gezegd dat je hem rontgenologisch moet laten keuren maar ik zou in dit geval wel even de veearts de pony na laten kijken, dan hoef je hem niet te laten keuren maar kan ie wel zien of ie niet iets onder de leden heeft! In iedergeval veel plezier met jullie nieuwe aanwinst Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:11

Destinietje"]
[quote="Pipo"][quote="napoleon"]
[quote="Destinietje schreef:

[/quote]

En ja, ik weet zeker dat hij ons niet oplicht, het kan hooguit zijn dat er iets met misty is wat hij ook niet weet, maarja. Hij is best een goede kennis, heeft een doodnormaal gezinnetje, kinderen rijden paard, aardige man, en collega van ons mam! Nouja, wij vertrouwen hem. Hij komt overigens ook nog eens regelmatig kijken!
[/quote]

Ik zou me eerder afvragen waarom hij zo weinig koste!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:06

Hoe weet jij wat hij koste?
Ik vind het niet weinig voor zijn kunnen en leeftijd.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 08:22

Laica is ook niet gekeurt. Ze stond al 1 en een half jaar op de manege voordat ik haar kocht.Zelf voor de tijd dat ik haar kocht nog 2 maanden verzorgt, nog nooit wat gezien of gemerkt. Ze heeft in die tijd ook nooit wat gehad. Toen de vorige eigenaar haar 2 en een half jaar geleden heeft gekocht heeft hij haar helemaal goed laten keuren, en was ze goedgekeurt ( papieren heb ik daarvan).

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 08:50

Ligt er ook aan wat je met het paard wil gaan doen. ik kom het regelmatig tegen dat iemand een paard helemaal laat keuren. Want hij moet de sport in, en waar komen ze uiteindelijk? In de L, laat ook eens meewegen wat je met het paard wil gaan doen...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:02

Tja, ik ga er straks ook wedstrijden mee rijden;)
hoop wel ooit hoger als de b te komen, maar heb echt geen ek ambities ofzo (gaat ook niet met een e-pony:P)