Wat gebruiken jullie als stalbedekking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loes_Joery

Re: Wat gebruiken jullie als stalbedekking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:30

Stro, ben er erg tevreden over!
Binnenkort komen er bij ons thuis nieuwe stallen en dan wil ik toch wel eens vlas gaan proberen!
Op een stal hier in de buurt gebruiken ze ook vlas en het ziet er super fijn uit! Mocht ik stro toch fijner vinden dan ga ik daar gewoon terug naar toe Lachen!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:55

Mijn paard heb ik op stro staan omdat ik niet elke dag de natte plekken eruit kan scheppen (woon niet meer thuis). M,n moeder heeft haar paard op vlas staan en die haalt elke dag de mest en natte plekken eruit. Zo blijft de stal veel droger en gooi je niks weg, wat dus op langere termijn goedkoper is. Wel is het met vlas heel belangrijk dat je het dagelijks schoonschept, anders is het veelste duur

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:59

op houtvezel. ( zaagsel, krullen, hoe je het wilt noemen) makkelijk uit te mesten, niet te veel verspilling, en makkelijk op te schudden. En ze hebben een lekkere dikke laag erin, zodat ze lekker kunne liggen, en dat kan je de volgende dag zo weer omscheppen, en dan heb je weer veel. Ik mest ook altijd met een grote metalen vork, niet met van die plastic of ijzer opstrooidingen, daar kun je niets mee, veel te slap, je kan er geen kracht mee zetten. Stro wordt zwaar, vies, en kledderig en je haalt er meer uit dan nodig vaak. Vlas heb ik zelf nooit geprobeerd, en ik doe het ook niet, is duur spul, en er ligt maar weinig van in.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:00

bij ons op stal gebruiken ze hooi als grondbedekking, niet echt handig want de paarden eten alles op, maar verder wel fijn (uitmesten enzo) en volgens mij is het goedkoop..

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:30

Stro, vlas en zaagsel lijkt me niet zo lekker zacht en warm.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:00

ik gebruik vlas, dit is ideaal. Mijn paarden krijgen onbeperkt voordroog te eten. Toen ze op stro stonden at er 1tje altijd zijn hele stal leeg. Je moet wel iedere dag de mestballen eruit halen en minimaal 1 keer per week de natte plekken eruit. Is misschien iets duurder dan stro, maar wel minder arbeidsintensief. Bij stro mestte ik 1 keer in de week alle stallen uit en haalde ik de rest van de week de ergste mest eruit. Nu haal ik iedere dag er een beetje uit en 1 a 2 keer per winter haal ik de stal leeg. Scheelt ook een heleboel aan mest, wat betekend dat ik minder hoef te betalen voor mijn mest kwijt te worden.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:26

Stro, vrij handig. Ook een tijdje zaagsel gehad, maar toen ging mevrouw dat opeten, en kreeg ze buikpijn. Scheve mond

AlleJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:33

Stro, vind het erg handig en ben tevreden Lachen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:37

nou weet ik het niet meer
ga eerst wel ff vlas uitproberen dan zie ik wel verder.kan altijd nog op stro over gaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:58

Wij gebruiken al jaaaren stro. Opzich bevalt het me goed, maar met uitmesten is het niet zo heel fijn vind ik. Zaagsel is mijn nummer een, maar dat tikt in de prijs best door. Mijn paarden vinden het fijner op stro, dus laat ik het daar bij.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 17:41

0ojannekeo0 schreef:
Wij gebruiken al jaaaren stro. Opzich bevalt het me goed, maar met uitmesten is het niet zo heel fijn vind ik. Zaagsel is mijn nummer een, maar dat tikt in de prijs best door. Mijn paarden vinden het fijner op stro, dus laat ik het daar bij.

het gaat er tenslotte om wat beter is voor de paarden, en niet voor ons!!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 17:42

dat moet ik dus uit zien te vinden! voorlopig staat hij nog lekkere dag en nacht op de wei!! hoop dat dat nog lang kan!!

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:55

Vlas! en verder ligt er nog hooi in de stal maar dat is gewoon voor het knabbelen Knipoog

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:04

ik heb ook vlas en dat is echt perfect, geen gezeur met dikke drap of zo, nooit, ik haal elke dag de drollen er uit, om de dag de plas vlekken en 1 x in de week helemaal leeg, en wat dan nog gebruik kan worden dat leggen we aan de zijkant en dan een nieuwe baal er in, het is wel erg stoffig in begin met nieuwe maar daarna niet het is echt super!! mijn evaring dan!