rijden jullie met of zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rijd je zonder of met cap ?

ik rijd met cap (geen eigen paard)
24 (17%)
ik rijd zonder cap (geen eigen paard)
5 (3%)
ik rijd met cap (eigen paard)
71 (50%)
ik rijd zonder cap (eigen paard)
41 (29%)

Totaal aantal stemmen: 141

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:25

Ik heb geen eigen paardjes maar verzorgpaardjes. In de bak rijd ik meestal zonder cap, behalve als ik ga springen of als ze druk zijn. Buiten draag ik wel altijd een cap en in de les ook.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:02

ik rijd met cap,maar heb altijd zon last van mijn hoofd als ik met cap rijd erg o niet normaal

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 19:38

Op manegepaardjes rijd ik altijd met cap.Heeeel soms zonder,maar dat is dan alleen stap(en eigenlijk mag het niet Schijnheilig ).
Op mijn bijrijdpaardje(s) rijd ik altijd zonder,zelfs als ik spring.Donderdag/vrijdag ga ik wel naar buiten en dan zet ik hem op!

iloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 21:47

ik rijd zonder cap op mijn pony,en op het paard wat ik erbij verzorg rijd ik alleen met cap als ik ga springen

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:03

Steef schreef:
Oja, je kunt nog wel braaf een cap opzetten, maar als je zo'n niet ggk ding hebt heeft et nog weinig zin omdat dat gewoon breekt als je een flinke klap maakt, geef dan liever iets meer geld uit voor een ggk cap. Al zijn die foeilelijk!

Dat valt ook wel mee hoor, ik heb een niet-ggke, zo'n champignon-model hoeft van mij niet zo nodig, maar toen ik daarmee vanuit galop haaks tegen een muur aan ketste was die cap voor het oog nog helemaal in orde hoor. Voor de zekerheid wel een nieuwe gekocht, misschien zaten er wel scheurtjes in waardoor een volgende smakker niet zo goed zou aflopen, maar breken, nee...

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:46

Ik heb de laatste tijd altijd een cap op, hoe braaf mijn paard ook is. Zowel in de bak als buiten, ben daar toch wat bewuster mee omgegaan de laatste tijd. Gelukkig geen champion ding, maar een Pikeur GPA, zit ook gewoon super.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:00

ik heb met het rijden altijd een cap op, als ik 'm niet op heb 'mis' ik gewoon wat.. *LOL*
Het is geen gezicht hoor met zo'n cap op, maar ach, beter geen gezicht dan een hersenschudding eraan over houden..

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:27

Ik rijd met cap, (eigen paard) op de club ben ik een van de weinigen die met cap rijdt.
Soms zou ik m ook wel graag af willen doen (denk aan errug warm weer) maar doe het braaf nooit.
Ik heb 1 x een goed ongeluk met een pony gehad en had geen cap op maar t had maar 10 cm gescheeld of hij had op mn hoofd gestaan.....
SIndsdien heeft mn ma er erg op gehamerd om m op te zetten.
En sinds een paar jaar is het gewoon gewoonte geworden.

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 14:06

bij mijn vorige paard reed ik wel eens zonder cap. vooral met warm weer. hij was niet echt snel en als hij een bok gaf was dat alleen omdat ik hem een tik met de zweep gaf.

bij mijn huidige paard rij ik altijd met een cap. gewoon omdat hij als hij aan het rennen slaat hij absoluut niet meer te houden is. maar dat doet hij bijna nooit hoor. maar het hoeft maar 1x te gebeuren... dus daarom wel een cap Lachen .

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:01

Citaat:
Oja, je kunt nog wel braaf een cap opzetten, maar als je zo'n niet ggk ding hebt heeft et nog weinig zin omdat dat gewoon breekt als je een flinke klap maakt

Laat ik enkele maanden geleden een Casco in twee stukken zien vallen. Meisje viel met inspringen van haar paard, kreeg de hoef van een ander paard tegen haar cap die in twee stukken op de grond viel. Het meisje had, dankzij de cap, niks.

Nu weer ontopic: Ik rijd soms met cap. Als ik ga springen, heb ik bijna altijd een cap op. Ook als ik een jong paard inrijd zet ik een cap op.
Rijd ik dressuurmatig in de bak of buiten, dan heb ik vaak geen cap op.
Eigen verantwoordelijkheid, laten we het daar maar op houden.

En ja, dat is zowel op mijn eigen paard als op paarden van anderen.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:37

Eigenlijk heel stom, maar op de manege zet ik moeiteloos mijn cap op. Tegenwoordig ook verplicht op maneges voor jong en oud en tijdens mijn buitenritten bij een manege in Brabant ook (eigenlijk hetzelfde verhaal, verplicht). Maar als ik dan Nina ga rijden, rij ik weer zonder zowel binnen als buiten. Stom, dus eigenlijk. Maar 1x vallen en dan doe ik het meestal wel weer........als ik eraan (wil) denken. Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:37

Rijd zonder cap op mijn eigen paarden....ik doe er wel een op bij het springen of buitenrijden! En op wedstrijden, maar dat zo'n dressuurding, dan kun je net zo goed nix opzetten.
Moet nog even doorsparen voor de Pikeur GPA en dan zet ik die iedere dag op, heb er dan niet voor niets zoveel voor betaald!! Tong uitsteken

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:07

EH...

Hangt van het paard dat ik rij af, op de quarter en de haf rij ik western en ik voel me op hen erg veilig. daarbij vindt ik zo'n cap er niet bij passen.
Toch ben ik errug inconcequent hoor en eigenlijk van mening dat het gewoon stom is wat ik doe!!!!! Ik verplicht mijn dochter wel een cap te dragen!!! (ben zuiniger op haar dan op mezelf w.s.)
Als iemand me erop aanspreekt dat ik zonder cap rij krijgt ie van mij gewoon gelijk! want ook die makke paardjes die nooit eenstap verkeerd zetten kunnen schrikken of uitglijden ofzo.
Dus ondanks mijn eigen afkeer van een cap zou ik zeggen: wees verstandig en draag er eentje!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:12

Ik voelde me op mijn haf ook veilig, zelfs zonder zadel langs de weg.
Nou ik heb het geweten, meneer schrok en ik had een zeer pijnlijke ervaring met het asfalt. Dan reed ik ook nog zonder cap.
Het is nu 3 weken geleden gebeurd, heb nog steeds een beetje last en besef donders goed dat ik alle geluk van de wereld heb gehad dat ik niet op mijn kop was gevallen.
Als dat zo was geweest had ik hier nu niet gezeten.
Ik had op de fjord altijd al mijn cap op en mocht ik straks weer op felix kunnen rijden dan gaat ie zeker op.
Ik heb de laatste tijd ook wel eens nagedacht over een bodyprotector.
Zitten die dingen fijn?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:19

Nou ik dan ook maar Lachen

Vorig jaar nadat IJsco wegging een Casco gekocht omdat ik toen nogal wat gruwelverhalen heb gehoord waardoor ik voorzichtiger ben geworden. Daarvoor reed ik nooit met cap, alleen heel vroeger met wedstrijden omdat het dan nou eenmaal verplicht was.
Aldira rijdt ik in de bak zonder cap, met buitenritten met cap.
Sarah rijdt ik buiten zonder cap Bloos maar wil ook die met cap gaan rijden.
Mexx reed ik heel bewust wel met cap Haha! Was ook wel nodig Haha!
Met buitenritten op vreemde paarden heb ik ook mijn cap op.
Vreemde paarden rijd ik nu zoveel mogelijk met cap maar een rondje uitstappen oid doe ik nog wel zonder cap.

Ja het is een beetje een warrig verhaal, zit ook niet echt logica in. Soms doe ik hem op, soms niet. Ik ga vaak op mijn gevoel af, heb ik hem nodig bij dit paard of in deze situatie? Ja, er kan altijd wat gebeuren dat is dan mijn eigen risico. Het is nog geen gewoonte en die probeer ik er wel in te krijgen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:25

Bovendien rijd ik western...dus eeh...dan hoeft het niet ofzo Schijnheilig Knipoog

Maargoed, ik rijd dus altijd zonder, ik kan niet normaal rijden met zo'n ding. Ze knellen, veroozaken transpiratie, en wiebelen als je ze op een standje zet dat ze niet knellen. Tijdens zeer warm weer krijg ik het al superwarm als ik naar iemand kijk met een cap op. Begrijp me goed, het is natuurlijk veel verstandiger om wel met cap te rijden, maar ik draag mijn eigen risico wel. Ik heb gelukkig een goede stevige zit, en er moet heel wat gebeuren wil ik er af vallen...maar mocht ik er eens afvallen, dan is het mijn eigen schuld dat ik geen cap draag, en daar ben ik me volledig bewust van. Ik erger me gewoon dood aan dat ding! Lachen

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 15:59

Hallo,

Tot een jaar geleden raakte ik mijn cap nooit aan. Ik vond het maar stom en warm in de zomer. Je kapsel raakt ervan in de war ed. Misselijk Tot ik er buiten vanaf viel doordat er een waakhond van het erf af vloog Lips are sealed en mijn toemalige verzorgpaardje zo nodig in haar achterbeen moest bijten. Boos!
Ik viel, brak mijn kaak en neus en had een zware hersenschudding. Huilen 6!!!weken plat en na 2 maanden weer rustig aan beginnen met rijden.

Dat doe je maar 1 keer in je leven. Nu doe ik altijd weer of geen weer cap op! Schijnheilig

Masja Koe