Mijn pony is bang voor water !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoë_Iris

Re: Mijn pony is bang voor water !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:35

ApolloLover schreef:
Ja, gewoon rustig opbouwen. Bij ons op de manege is er ook zo een paardje helemaal vanaf gekomen! Haha!

even off topic maar mag ik vragen waar jij paardrijd??

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:40

vertrouwen is het belangrijkste in dit geval !!!!! ik begrijp eruit dat je je paardje nog niet zo heel lang heb ?
mijn shet is ook als de dood voor water...geloof me helemaal over gaat het niet... ze zullen altyd wantrouwig blijven als die van mij al water hoort staat ze al in de starblokken..als ik haar kalmeer en bemoedigend toespreek gaat het beter en kan ik haar wassen..tussendoor natuurlijk als ze braaf is belonen met snoepjes....
ik kan haar nog niet los wassen...ze staat na 3 jaar nog steeds vast.. maar het steigeren en draaien enz is voor bij... dus heb geduld ! doe het rustig aan, elke keer iets verder en je zal zien dat het steeds beter gaat ! suc6

ApolloLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:07

Zoë_Iris schreef:
ApolloLover schreef:
Ja, gewoon rustig opbouwen. Bij ons op de manege is er ook zo een paardje helemaal vanaf gekomen! Haha!

even off topic maar mag ik vragen waar jij paardrijd??

Ja, bij jou xD Maar helemaal.. Dat niet. Lachen

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:27

Probeer het inderdaad eerst met een droge spons..
beejte laten ruiken, over dr heen gaan.. Daarna kan je hem steedswat vochtiger maken..
gaat dit goed dan maak je hem steeds natter...

Hierna zou ik met de slang iemand erbij halen, en dat diegene met een heeeeel zacht straaltje alleen over de hoeven gaat, en jij haar een beetje geruststeld, afleidt en dan als dit goed gaat en wat hardere straal en steeds wat hoger op de benen..