Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

amyke schreef:Ik ben het niet met je eens. Ik heb 1 paard en er hebben al 5 andere paarden bij haar gestaan. Elke keer klopte ze die paarden tot open wonden dat genaaid moesten worden. Ik kreeg elke keer de rekening van de VA. Dus ze staat alleen . MAAR voor iedereen zegt zielig en beul enzo wil ik wel zeggen dat ze paarden kan zien en ruike enzo. Dus eigenlijk staat ze niet alleen. Maar ik kan het mij als 14-jarige niet veroorloven voor elke keer een VA-rekening te betalen voor te naaien etc.
Dus het is niet altijd zielig als ze alleen staan. Sommige mensen hebben hier ook een reden voor !!
Denk daar ook is over na.
Amy
sronnie schreef:Sorry maar ik vind dit een beetje een egoistische opmerking.
Als ze andere paarden alleen maar lopen te meppen met alle gevolgen van dien vind ik het begrijpelijk, maar dit?
Paard kan even goed alleen een blessure oplopen, of met de training en misschien zelfs op stal als er een keer wat gebeurt.

Urielle schreef:sronnie schreef:Sorry maar ik vind dit een beetje een egoistische opmerking.
Als ze andere paarden alleen maar lopen te meppen met alle gevolgen van dien vind ik het begrijpelijk, maar dit?
Paard kan even goed alleen een blessure oplopen, of met de training en misschien zelfs op stal als er een keer wat gebeurt.
Dat kan, dat jij dat vindt
Feit blijft dat mijn paarden nooit geblesseerd zijn en die van mijn stalgenoten die wel bij elkaar staan regelmatig kreupel of onder de wonden binnenkomen. Daar heb ik mijn paard niet voor, die staat er om te kunnen presteren (straks).

kinsealy schreef:Dus jouw prestatie drang is belangrijker dan het geluk van het dier wat tegen z'n eigen natuur in gehouden wordt, want het is en blijft een kudde dier met een grote behoefte aan onderling contact.
karoliena schreef:Mijn twee hengsten zijn nog nooit geblesseerd door elkaar geweest en je kan wel raden dat daar af en toe heftige spelletje gespeeld worden. Vind het dus ook geen reden om paarden alleen te houden
amyke schreef:Ik ben het niet met je eens. Ik heb 1 paard en er hebben al 5 andere paarden bij haar gestaan. Elke keer klopte ze die paarden tot open wonden dat genaaid moesten worden. Ik kreeg elke keer de rekening van de VA. Dus ze staat alleen . MAAR voor iedereen zegt zielig en beul enzo wil ik wel zeggen dat ze paarden kan zien en ruike enzo. Dus eigenlijk staat ze niet alleen. Maar ik kan het mij als 14-jarige niet veroorloven voor elke keer een VA-rekening te betalen voor te naaien etc.
Dus het is niet altijd zielig als ze alleen staan. Sommige mensen hebben hier ook een reden voor !!
Denk daar ook is over na.
Amy

Urielle schreef:sronnie schreef:Sorry maar ik vind dit een beetje een egoistische opmerking.
Dat kan, dat jij dat vindt
Feit blijft dat mijn paarden nooit geblesseerd zijn en die van mijn stalgenoten die wel bij elkaar staan regelmatig kreupel of onder de wonden binnenkomen. Daar heb ik mijn paard niet voor, die staat er om te kunnen presteren (straks).
) maar het wil niet lukken... griebels schreef:Er kunnen ook paarden hun benen breken met een verkeerde draai in de wei...

)
De anderen komen ook vaak bij haar landje staan om even te neuzen of te kroelen en in de winter komt ze zo vaak mogelijk met een ander paard samen in de paddock. Dus zij is zeker niet zielig. Urielle schreef:Klopt helemaal. En als iedereen hier eerlijk redeneert: wij hebben allemaal een paard voor onszelf en zijn dus allemaal egoistisch bezig. Die paarden zitten er echt niet om te springen heel tegennatuurlijk binnen omheiningen gehouden te worden, gereden te worden of voor een karretje gezet, of wat je allemaal nog kunt bedenken. Paarden houden doe je altijd op egoistische gronden. Dan kan een paard het nog zo fijn vinden om aandacht te krijgen, geborsteld te worden, gewerkt te worden, evt. aandacht te trekken op shows en concoursen of wat dan ook, maar puur natuur kiezen ze er niet voor om van een eigenaar te zijn. Net zo goed als mijn kat hier nu niet op de vensterbank in het zonnetje hoort te liggen slapen, hoe prettig ze dat ogenschijnlijk ook vindt.
Een paard is voor mij heel strikt bezien een gebruiksvoorwerp (hoe zeg je dat bij beesten?) en die moet zijn doel kunnen dienen. In ruil daarvoor ben ik er ontzettend goed voor verder, want uiteraard hou ik van dat beestje, en mijn paard maakt dan ook verder een zeer gelukkige indruk en de overeenkomst werkt want mijn paard is ook stapelgek op mij (en ja dat weet ik want het is een eenkennig paard waar niet iedereen zomaar aan kan).
Maar nu hoeft niet iedereen gelijk bovenop mij te springen omdat ik een andere insteek heb dan jullie en daar eerlijk voor uit kom hoor![]()
![]()
opala schreef:Urielle schreef:Klopt helemaal. En als iedereen hier eerlijk redeneert: wij hebben allemaal een paard voor onszelf en zijn dus allemaal egoistisch bezig. Die paarden zitten er echt niet om te springen heel tegennatuurlijk binnen omheiningen gehouden te worden, gereden te worden of voor een karretje gezet, of wat je allemaal nog kunt bedenken. Paarden houden doe je altijd op egoistische gronden. Dan kan een paard het nog zo fijn vinden om aandacht te krijgen, geborsteld te worden, gewerkt te worden, evt. aandacht te trekken op shows en concoursen of wat dan ook, maar puur natuur kiezen ze er niet voor om van een eigenaar te zijn. Net zo goed als mijn kat hier nu niet op de vensterbank in het zonnetje hoort te liggen slapen, hoe prettig ze dat ogenschijnlijk ook vindt.
Een paard is voor mij heel strikt bezien een gebruiksvoorwerp (hoe zeg je dat bij beesten?) en die moet zijn doel kunnen dienen. In ruil daarvoor ben ik er ontzettend goed voor verder, want uiteraard hou ik van dat beestje, en mijn paard maakt dan ook verder een zeer gelukkige indruk en de overeenkomst werkt want mijn paard is ook stapelgek op mij (en ja dat weet ik want het is een eenkennig paard waar niet iedereen zomaar aan kan).
Maar nu hoeft niet iedereen gelijk bovenop mij te springen omdat ik een andere insteek heb dan jullie en daar eerlijk voor uit kom hoor![]()
![]()
Je hebt volkomen gelijk. Hoe moeilijk het ook te verkroppen is voor ons. We zullen, in mindere of meerdere mate, altijd te kort schieten naar ons streven om het paard het helemaal naar de zin te maken.