Waar ga je voor ? Facilitieten of uitrijmogelijkheden...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RockyLover

Re: Waar ga je voor ? Facilitieten of uitrijmogelijkheden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:14

Ik zou gaan voor uitrijmogelijkheden, mits de hele dag weidegang/paddock met hooi. Binnenbak(je) is mooi meegenomen, maar niet een vereiste.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:28

Euhm, ik heb de paarden aan huis staan.. binnenbak, buitenbak, weide.. en als ik het dammetje over ga kan ik buitenrijden..

Als ik dat niet had zou ik gaan voor de uitrijmogelijkheden, ook al houd ik meer van dressuurrijden, ik vind dat leuk om in de buitenwereld te oefenen. Ook de verzorging van de paarden staat in de top 3.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:27

Een combinatie van beiden...

Ik heb in de zomer vanaf mei tot ongeveer november dag en nacht weidegang (maar mocht je ze binnen willen hebben, kan dat ook) Daarna overdag weidegang zolang het land het toelaat.

Er zijn 2 paddock's, een longeerring, een goede buitenbak, goede binnenbak, 3 afspuitplaatsen een solarium en redelijke uitrijmogelijkheden voor in de randstad.

In elk geval stukken beter als op de stal waar ik hiervoor stond.

Voeren gaat trouwens in overleg met de eigenaar, ze krijgen 3x per dag eten... s'ochtends vroeg bix en hooi of kuilgras (ligt eraan wat je wil) s'middags kun je zelf wat klaar zetten en dan geven ze dat. (bijvb kratje met hooi en/of emmer met muslie/peen o.i.d) en s'avonds weer bix en hooi of kuilgras.

Dus ik ga voor een beetje luxe voor mezelf én heel weidegang voor mijn pony Lachen

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 20:22

Volgens mij liggen de meningen wat dit onderwerp betreft nogal verdeeld ! haha

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:10

ja, hier in de buurt is het zo'n drama om alles perfect te vinden..

Ik wil echt wel wat faciliteiten, zodat ik kan trainen, maar uitrijmogelijkheden staan ook hoog op het lijstje. Op nr. 1 staat zoveel mogelijk vrijheid voor het paard, maar dat is hier in de buurt erg moeilijk te combineren met wat luxe faciliteiten..

Pas als ik hem aan huis heb, zal het perfect zijn..

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:32

Rianne_kiara schreef:
Volgens mij liggen de meningen wat dit onderwerp betreft nogal verdeeld ! haha

het ligt er denk ik heel erg aan wat voor paard je hebt. Ik heb bijvoorbeeld een pony van 21 met arthrose, iemand met zo'n pony stelt heel andere eisen dan iemand met een topsportpaard van 8 bijvoorbeeld. Dus om de meeste mensen aan te trekken heb je én een goede binnenbak én goede uitrijmogelijkheden nodig Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:46

IK ga ten eerste voor de goede verzorging van mijn pony, ik sta nu bij een stal waar dat perfect is, *LOL* maar waar de uitrij mogelijkheden zeer beperkt zijn per 1 oktober ga ik naar een stal waar de uitrij mogelijkheden ook aan wezig zijn, en waar zeer veel luxe is, ik ben een rekreaktie ruiter, en word er ook niet jonger op, heb het dressuuren nu wel gehad, en wil lekker in het bos gaan rijden, ben benieuwd hoe het mij daar gaat bevallen, heb een zeer goed gevoel bij het bos Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:40

Ik hoef geen binnenbak, dan liever uitrijmogelijkheden. Met "enkel" een buitenbak vermaak ik me prima, en met uitrijmogelijkheden helemaal. De enigste 'eis' die ik aan een bak stel is dat hij wel wat te rijden is bij hevige regenval en VERLICHTING>

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:46

Uitrijmogelijkheden Lachen Ik red me prima met alleen een buitenbak, mits die verlicht is. Natuurlijk vind ik de verzorging van het paard nog belangrijker.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:40

Bij ons in de buurt zijn hoe dan ook geen uitrijmogelijkheden (als je tenminste bos/polder bedoelt), dus dan maar de stal met faciliteiten. Binnenbak hoeft niet, maar een ruime stal, een bak met een goeie bodem, weidegang/paddock en fatsoenlijk voer vind ik wel het minste.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:30

Uitrijmogelijkheden en 24/7 weidegang Lachen
Bak is wel mooi meegenomen Lachen

Boreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:49

Ik ga voor faciliteiten maar ook voor uitrijmogelijkheden.
Mede omdat ik een recreatieruiter ben heb ik het zo af en toe helemaal gehad met de rondjes rijden in de bak en wil ik lekker even in een andere omgeving rijden.

Bij de stal waar ik nu sta zijn dat helaas alleen maar asfalt kilometers en links en rechts voorbijscheurende scooters.
Dus uitrijmogelijkheden zijn voor mij heel belangrijk.

Maar ook de faciliteiten, zo vind ik een goede bodem in de bak erg belangrijk, de stallen moeten goed zijn, geen lekkage en niet tochtend.
Uiteraard is een solarium, warm water en dergelijke allemaal een luxe, maar ik vind het toch lekker dat ik het tot mijn beschikking heb.

Kortom super faciliteiten en uitrijmogelijkheden moeten voor mij op een goede manier te combineren zijn

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:23

Ik heb mijn paarden thuis staan, waardoor ik niet kan kiezen voor faciliteiten of uitrijmogelijkheden.

Echter zou ik ze op een manege/ pensionstal moeten zetten dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de faciliteiten, zodat ik fijn kan trainen!

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:39

Voor mij is het belangrijkste dat de paarden, naast dat de algehele verzorging natuurlijk goed is, zoveel mogelijk buiten staan, ook in de winter en zo weinig mogelijk op stal. Ook vind ik goede uitrijmogelijkheden belangrijk, dus een combi van die 2 dingen.

Destinietje

Re: Waar ga je voor ? Facilitieten of uitrijmogelijkheden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:01

Urielle schreef:
Voor facaliteiten. Ik vind dressuren leuker dan buitenrijden dus voor mij is het belangrijkst dat ik goede facaliteiten heb om lekker door te kunnen trainen.

Zoals gewoonlijk: Amen! Ik vind een binnenbak (of voor de die-hards een écht GOEDE allweather buitenbak) een must als je serieus traint (en nee, dan bedoel ik springen of dressuur, natuurlijk niet endurance, die hebben weer heel andere eisen)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:10

voor mij is weide het belangrijkste! een bos in de buurt is heel erg fijn, maar een rusitge omgeving voor een heerlijke buitenrit is ook goed...
verder een binnebak zou fijn zijn maar geen vereiste, maar dan wel een hele goede buitenbak...
ik ben niets anders gewend...

mijn paarden staan thuis, met weide, buiterijdmogelijkheden, bos en een heerlijke buitenbak Lachen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:25

ik zou een mix uit beide kiezen.
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om mijn paarden goed te kunnen trainen, daarvoor heb je faciliteiten voor nodig, maar daarbij is goede uitrijmogelijkheden ook belangrijk voor de ontspanning.
Maar weidegang vind ik nog het belangrijkst!!!
waar ik nu sta, zijn de uitrijmogelijkheden iets minder, maar zijn de faciliteiten uitstekend!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:11

Ik ga voor beide maar met faciliteiten denk ik eerder aan het welzijn van mijn paarden dan aan mijn eigen genot.

Faciliteiten zijn voor mij: een goede verzorging, dagelijks buiten komen, voldoende weidegang, goed voer en een op zijn minst goed te rijden buitenbak want met een verkeerde bodem kan je een paard kapot rijden.

Daarnaast zijn uitrijmogelijkheden ook heel belangrijk. Wij rijden maar we mennen ook nogal fanatiek en om te kunnen trainen heb je goede zandpaden nodig.

Gelukkig staan we op een stal met zowel goede buitenrijmogelijkheden, zowel o.h.z. als aangespannen en geweldige faciliteiten voor de paarden. Zonder één van die twee zou ik er niet willen staan.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:51

voor een combinatie van beide. de stal moet gewoon goed zijn, een goede bak aanwezig en er moet ook wel buiten te rijden zijn. (bij mijn stal is het allebei ruim in orde Tong uitsteken )

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:26

Ik ga voor uitrijmogelijkheden Ja terwijl ik toch vrij intensief dressuur in een buitenbak waar gras in staat. Schijnheilig Een bak is een bak.. Maar ik vind buitenrijden niet alleen heel leuk, maar ook ontzéttend belangrijk voor het geestelijke welzijn van een paard. Van mijn paard. Ik wandel met mijn 2-jarige ook al buiten en dat vindt ze hartstikke leuk. Een goede stal is natuurlijk altijd een must. Het liefst lekker open en licht, waar ze zo weinig mogelijk in staan.
Zoveel mogelijk in de paddock en als het mooi weer en droog is ook in de wei.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:38

Het klinkt heel raar, maar ik heb liever geen binnenbak, als je dan ooit overstapt naar een andere stal die geen binnenbak heeft moet je weer helemaal wennen, het maakt mij niet veel uit zolang ik en het paardje het maar naar ons zin hebben!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:44

Ik ga voor ene stal wara de paarden lekker het weiland op kunnen en s'winters in de paddock + dat ze ruime stallen hebben. Het zou leuk zijn als je zo het bos in kan rijden, maar anders ben ik gewoon tevreden met een buitenbakje hoor

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:02

Ik ga voor beide....en ik heb ook beide Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 15:36

Waarom "slechts" een buitenbak, wat is er minder aan een buitenbak dan een stoffige bloedhete binnenbak?
Persoonlijk ga ik nooit voor een stal met binnenbak omdat ik ze vaak veel te warm en te stoffig vind, geef mij maar een lekkere frisse buitenbak, niks mis mee.

Verder ga ik voor lekkere ruime frisse boxen, gezelligheid, een redelijke bak (liefst buitenbak) en uitrijmogelijkheden (en dan heb ik het niet over een berm langs de provinciale weg).
Verder neem ik het liefst eigen voer mee.

Om serieus te trainen heb ik overigens geen perfecte bak nodig, een goed paard moet in iedere bak goed kunnen lopen ;D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:09

Ik vind een goede bak ( met of zonder dak erboven maakt me dan niet zo veel uit ) echt heel erg belangrijk: goede bodem, die niet te zwaar of te zacht is maar ook niet bevriest/volloopt zodra het slechter weer wordt.
Daarnaast is weidegang erg belangrijk, en als dit in de winter niet mogelijk is, in ieder geval de mogelijkheid om mijn paard los te zetten in een paddock of iets dergelijks. Uitrijmogelijkheden vind ik niet zo heel erg belangrijk, als ik een echt lekkere buitenrit wil maken, pak ik wel de trailer en rijd ergens naar toe. Als het dicht bij huis is, is het mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk.