gekocht nooit gekregen, wie ook?.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:50

Bij mij is er wel eens gerotzooit met m'n adres....ik heb een keer een heel boos mailtje gehad van een mevrouw die beweerde dat ze een hoofdstel naar me toe had gestuurd en dat ik moest nog moest betalen. Ten eerste heb ik nooit een hoofdstel ontvangen (ook nooit besteld trouwens), maar ze had wel mijn hele adres!!!
Ik heb ook een keer zomaar geld ontvangen voor paardenspullen terwijl ik geen idee had waar t vandaan kwam. Khad ook niks te koop aangeboden, dus dat klopte al niet. En als ik iets aanbied of koop bel ik altijd eerst en geef mijn adres telefonisch door, m.u.v. mensjes van bokt, maar die zijn blijkbaar ook niet altijd te vertrouwen dus....

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 07:46

Lijkt me prima als Bart een lijst maakt van mensen die niet betalen, niet zelf de namen publiceren. Vertel de verhalen aan Bart, hij kan aan de reacties wel zien of het steeds om dezelfde persoon/personen gaat, en hij kan uiteraard ook wederhoor toepassen. Bart de rechter Haha!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 11:10

ik wacht nog in spanning af Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 11:17

Ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen, maar koop ook niet veel via internet *LOL*
Ik heb een deken gekocht van iemand en dat is prima gegaan. Maar ik zou niet naar iedereen zo maar geld overmaken Haha!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 13:39

Ik heb ook een slechte ervaring met het kopen van iemand van Bokt.
Ik had een zadel gekocht maar dat paste niet perfekt. Oh, zei de bokker, je kunt een andere boom kopen, kost maar 30 gulden en dat past hij gegarandeerd. Ok, dan als jij het zo overtuigend zegt dan koop ik het zadel en haal ik een andere boom bij de ruitersportzaak. Bleek die ander boom 65 gulden te kosten! 2x zo duur als toegezegd en het zadel paste toen nog niet!! Ik met die bewuste bokker gemaild. Tja, eens verkocht blijft verkocht zei ze, en oja ze had het geld inmiddels al uitgegeven aan iets anders dus ze kon me toch niet terug betalen. Boos! Dus helaas voor de eerlijke bokkers, ik vertrouw geen bokker meer op haar woord!

angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 13:53

Ik heb beenbeschermers via het net gekocht....
t kan dus wel goed gaan!!!

[edit nimber plaatje weggehaald /edit]

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 14:41

Ik heb ook al een aantal keer spullen gekocht en verkocht via internet.
Ik doe dit dan ook altijd onder rembours, de mensen die spullen van mij kopen kunnen kiezen of onder rembours of eerst betalen.
Kiezen ze voor eerst betalen geef ik netjes mijn Naam adres en telefoon nummer en verstuur hetgeen wat ik verkoop meteen als t geld binnen is.
Gelukkig ben ik nog nooit opgelicht!

gosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 15:10

ik heb de oplossing (hahaha) nu is dit onderwerp al lekker toepasselijk.
Er is namelijk bijna een 2de handswinkel geopend, kan je alles brengen. OOk dingen die bvb te groot gekocht enz.
je spreekt de prijs al zei verkoop het voor je en ze krijg iets van 15% van het bedrag kan ook om kleine dingen zijn eigelijk alles. Frontriemen halsters alles. Iemand intresse???
ga even met haar praten om ook te kijken of mensen die verder weg wonen hier gebruik van kunnen maken, dit is dus de betrouwbare manier om je spullen te verkopen.
Misschien iets van opsturen en later als het verkocht is pas je geld krijgen zo gaat het nu ook, maar moet je het spul brengen.
zal even kijken, en praten
of iemand moet nog iets goeds weten????????? Even een reactie op een andere fortum plaats die ik even ga aanmaken of iemand intresse heeft. oke zeg even of je daar eventueel ook intresse in hebt en kopen natuurlijk

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:00

Ik laat ook altijd voorbetalen voordat ik wat opstuur, of ze moeten het onder rambours willen. Als ik het geld ontvangen heb stuur ik het pakketje direct op, ik heb al 2x meegemaakt dat ik wat opstuur en geen geld kreeg dus dat doe ik ook nooit weer. Eigenlijk zou je persoonlijk langs moeten gaan om een hartig woordje met dit soort mensen te spreken.

Ik heb hier op bokt 2x iets van iemand gekocht. de eerste keer onder rambours en de 2e keer met voorbetaling. Ging allebij prima.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:11

Shaienne schreef:
Ik werk als zaterdagbaantje bij de PTT. Ik kan me niet voorstellen dat een postbode ziet dat er geld in een envelop ziet (die krijgt wel 1000 poststukken door zn handen en gaat echt niet elke keer kijken wat er in zit) en als een postbode merkt dat er geld in zit, dan gaat hij dat echt niet eruit halen, dat kan ik me gewoon niet voorstellen.

Ik denk dan dat degene naar wie je het verstuurd hebt, dan zegt dat ie niets heeft ontvangen, omdat je geen bewijs hebt

Ik werk ook bij de post, ook op zaterdag. Maar het gebeurt wel. Ik heb het op mijn werk nooit meegemaakt. Maar ik zou ook een keer geld opsturen en gedeeltelijk postzegels. Het geld was eruitgehaald en de postzegels waren doorgestuurd. En ook een keer zou ik eerst geld krijgen en toen was dat ook niet aangekomen, de tweede keer dat ze het had opgestuurd gelukkig wel.

rapsodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 10:57

Weet je wat het is, ik stuur ook nooit geld op maar dit meisje zei dat het absoluut betrouwbaar was haar rekening bij de bank deed het niet, oké', een beetje vreemd maar goed. Ik heb het geld in een envelop van mijn werk verstuurd tegelijk met die 40 euro aan haar heb ik geld aan een ander verstuurd, dat was er die dag erna, haar heb ik meerdere malen gemaild, dat ik geld had verstuurd maar die mailtjes kwamen terug, pas na een week ofzo kreeg ik een mailtje dat ze geen geld had ontvangen, ze gaf mij bijna de schuld dat ik het niet verstuurd zou hebben maaar het wordt hier op mijn werk gefrankeerd dus ik ben er zeker van dat het weg gaat, het punt is dat ik later met iemand in kontact kwam die haar naam kende, een vriendin van haar had dezelfde ervaring met het zelfde meisje, VREEMD?!?!?! dus toen ging ik weer twijfelen, het is toch veel geld!!ik heb toen weer een mail verstuurd (nogal boos) maar toen kreeg ik een bericht van haar vader dat daar echt geen geld was aangkomen. En nu weet ik het echt niet meer, ik koop vrij veel tweedehands, dat vind ik gewoon leuk, en ik heb echt heel goede spullen gkocht op deze manier. Ik heb er zelfs heel leuke kontacten aan over gehouden, maar hier baalde ik gewoon van. Ik maak nu eerst het geld over, vraag dan wel al de gegevens, en als het geld er is, krijg ik mijn spullen. Ik heb zelf girotel en als die ander ook giro heeft, is het geld er een dag later, dat gaat dus snel.

Tja, ik krijg in dit geval toch het idee dat ze echt ONSCHULDIG is, ik vind het daarom ook gevaarlijk om zomaar iemand met naam en toenaam op bokt te gaan noemen, iets anders was dat geval met een zadel, daar heb ik tijden om moeten zeuren, als je in dat geval je spullen niet krijgt,......Ja, die mensen moeten genoemd worden, ik heb ook al een paar namen via mijn pb. maar dat zijn anderen. Jullie kunnen als je bedonderd bent die naam naar bij pb-en? als diegene er dan 2X word genoemd, dan kan ik het openbaar maken? ik zeg maar wat hoor. Maar ik vind wel dat er veel te veel mensen bedonderd worden, en dat zijn nu paardemensen onder elkaar, het kan echt heel leuk zijn!!! Huilen Huilen Huilen je kan een ander zo goed helpen, paardespullen zijn al zo duur. Ik heb werkelijk zulke mooie dingen gekocht, zo goed als nieuw, Kwijl Kwijl waarvoor zou ik daarvoor naar de winkel gaan, zolang de slechten het niet voor de goeien verpessten. Ik persoonlijk mail trouwens eerst een foto van hetgeen ik verkoop, ik heb zo'n digitaal cameraatje van, ik geloof 30 euro, en dat gaat prima. Misselijk Misselijk
Een winkel is ook leuk, maar dat is altijd uit de buurt, en toch altijd nog duurder als tussen twee mensen. Lovers

Maar goed, eerlijk duurt het langst, laten we proberen om de echte oplichters eruit te zoeken, dat moet toch lukken met zo'n groot FORUM als BOKT.

Nou bedankt voor de vele reacties, en ........niet te veel bokken hé. Schijnheilig Verward

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 12:08

pfffff dat heb ik ook.
ik heb een arabieren showhalster- hoofdstel gekocht...het geld is aan gekomen mailde ze....
en ik moest zeggen wanneer het aankwam...
nooit dus......

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 13:55

Ik laat het altijd ophalen, of breng het (tegen verzendkosten uiteraard,als het niet te ver weg is). Ik verstuur nooit iets, ook al ken ik die mensen nog zo goed. Vertrouw de PTT wat dat betreft niet helemaal, sommige dingen blijken ineens in rook opgegaan te zijn.

schatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 09:51

'bij mij is dat dus ook zo het gaat om 15euro en dat heb ik in APRIL al overgemaakt maar ik heb nog geen shabrak gezien Boos!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:07

ik heb al meerdere keren iets van mensen van bokt gekocht en dat is goed gegaan ik heb eerst betaald en daarna kreeg ik het opgestuurd. van marktplaats ofzo heb ik nog nooit wat gekocht ik vertrouw dat helemaal niet echt, ook moet je vaak letten op namen op marktplaats bieden ze iets heel vaak aan en is het elke keer het zelfde dan vertrouw ik het dus echt niet.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:14

Ik heb ookal een aantal keren wat gekocht via iemand van bokt wel let ik erop van wie ik het koop of het iemand is die al aardig wat berichtjes heeft geplaatst en die ik dus al een beetje ken.
Ik maak het gewoon over heb ik danm niet binnen een bepaalde tijd mijn spullen geef ik mijn bank de opdracht om het terug te boeken

Mochtje problemen hebben met iemand van bokt meld dit dan bij 1 van de moddie's van e/a zij kunnen er misschien wat aan doen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:41

de bank en terugboeken?? Dat deden ze bij mij niet. De Postbank tenminste niet. Alleen bij machtigingen en credit card en niet bij gewone stortingen. Ik heb de persoon in kwestie ook bij Bart gemeld. Ik heb d'r overigens ook nooit meer iets aan zien bieden, dus misschien is ze wijzer geworden.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:44

Het geld aangetekend laten versturen. De geadresseerde moet dan tekenen voor ontvangst. Heb je altijd bewijs!

rapsodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 10:15

Ja. inderdaad, je KAN GEEN!!!geld terug laten boeken, dat is dus niet mogelijk omdat je zelf de opdracht hebt gegeven. Huilen

Ik doe het tegenwoordig zo, ik betaal eerst of ik laat eerst betalen, pleeg meestal even een telefoontje om de gegevens te checken en als het geld er dan is dan stuurt diegene het op. Schijnheilig Schijnheilig

Kijk je houdt altijd wel een risico maar de boel met opzet bedonderen, ja daar is niemand tegen Misselijk Misselijk opgewassen. Als we dit dan wel ergens kunnen melden, dan kan iedereen op die lijst kijken en dan zelf beslissen of ze nog met diegene in zee willen. Maar je bent dan wel gewaarschuwd toch?!?!? Knipoog

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:38

kopen en verzenden alleen onder rembours! helaas heb ik op de andere wijzen ook slechte ervaringen opgedaan. de rembourskosten zijn wel iets hoger, maar beide partijen weten dan zeker dat elke partij krijgt wat afgesproken is.

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 23:28

Het is altijd maar afwachten of je 't krijgt en wat je krijgt. Ik heb 'n keer iets gekocht voor FL10,-, er kwam volgens haar FL3,- verzendkosten bij. Dus ik het FL10,- aan haar betaald, heeft ze 't opgestuurt en moest ik aan de deur nog eens FL23,- betalen!! Boos! Ik heb het niet aangenomen en heb 'n mailtje gestuurd dat 't zo duur was en of ze zo eerlijk wilde zijn het geld terug te sturen Verward Kreeg ik 't geld wel terug met 'n boos briefje: 'Volgens mij sta je keihard te liegen. Ik ga liever met vriendelijke mensen om' Boos!:(:(:(:( Waarschijnlijk is ze er later achtergekomen dat het wel zo was (omdat het terug is gestuurt), maar ze heeft nooit meer gemaild ofzo om haar excuses aan te bieden Boos!. Had ze 't maar goed moeten versturen Boos! Ik kon voor dat geld het artikel nieuw kopen...

Ik vind het idd ook banketstaaf dat je mensen niet meer kunt vertrouwen, het liefst koop ik spullen nieuw bij 'n (online-)ruitershop, maar sommige dingen zijn voor mij gewoon onbetaalbaar als ik ze nieuw moet kopen. Maar ja, als je betaald en 't artikel nooit krijgt ben nog duur uit Boos!
Rembours wordt voor sommige dingen toch wel duur Frusty

Als je goede ervaringen met iemand hebt: Zet 't in je profiel met 'n verslagje ofzo Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:07

Ik heb gelukkig nog nooit iets meegemaakt.
Altijd alles gekregen en verstuurd.
Ben ik ook erg blij om.

Oh jawel, ik heb 1 keer een probleempje gehad.
Ik had 2 sega spellen verkocht. Man netjes geld overgemaakt, ik de spellen opgestuurd.
Na 2 weken (ofzo) kreeg ik ineens de spellen terug gestuurd. Met bijschift: adres bestaat niet.
Ik had geen mailadres meer van die man, en ik heb niets meer van hem gehoord... Voelde me er erg banketstaaf over, maar ik kon niets verder.
Ze liggen nogsteeds in verpakking in de la te wachten (is al ander half jaar geleden ofzo...)

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:10

Pinky_girl schreef:
Ik heb gelukkig nog nooit iets meegemaakt.
Altijd alles gekregen en verstuurd.
Ben ik ook erg blij om.

Oh jawel, ik heb 1 keer een probleempje gehad.
Ik had 2 sega spellen verkocht. Man netjes geld overgemaakt, ik de spellen opgestuurd.
Na 2 weken (ofzo) kreeg ik ineens de spellen terug gestuurd. Met bijschift: adres bestaat niet.
Ik had geen mailadres meer van die man, en ik heb niets meer van hem gehoord... Voelde me er erg banketstaaflig over, maar ik kon niets verder.
Ze liggen nogsteeds in verpakking in de la te wachten (is al ander half jaar geleden ofzo...)

Da's idd ook vervelend ja Frusty

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 07:50

nou uhm zal niet zeggen eigen schuld dikke bult maar ik doe dat soort dingen altijd aangetekend, kost iets meer maar je hebt in elk geval geen gezeur achteraf!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:35

Ik heb nu ook een probleem met iemand hier op bokt, heb al 1.5 maand geleden 20Euro overgemaakt voor een halster + touw.
Na 2 weken was het halster klaar en ze had al bevestigd dat ze het geld binnen had, vervolgens vergeet ze steeds het halster op te suren.
Krijg ik een pb van haar dat haar vader het niet goed vind omdat ze er niets aan zou verdienen en dan moest ze het maar onder rembours opsturen, ik kwaad natuurlijk want het bedrag wat ik had overgemaakt was incl. verzendkosten en onder rembours zou ik het hele bedrag nog een keer moeten betalen en nog de rembourskosten ook. Ik heb een berichtje terug gestuurd dat ze zich wat beter moet laten informeren, rembours is wel duurder maar ze vangt er zelf niets meer door en ik had alles toch allang betaald? Berichtje terug dat ze niet naar haar vader luistert enz.
Op een gegeven moment krijg ik bericht, mijn computer doet het niet meer en ik zit nu op een andere comp. waar ik eigenlijk niet op mag (met andere woorden ik kan voortaan je berichtjes niet meer beantwoorden) Maar het halster en het touw zijn weg hoor, ik heb ze net de deur uit gedaan!
Ja hoor, het is nu een paar weken verder en ik heb nog steeds niets, ze reageert dus idd niet meer op mijn pb's maar ze leest ze wel (staan niet meer in mijn outbox dus dan heeft ze ze toch opgehaald?)
Ik baal hier verschrikkelijk van omdat ik Bokkers toch veel meer vertrouw dan mensen elders op internet, verder doe ik eigenlijk alles onder rembours behalve deze ene keer.......
Iemand nog tips wat ik nu nog kan doen? Geld terug boeken kan idd niet, ja als je er direkt achter komt dat het niet goed is, dan heb ik een paar dagen om een overboeking ongedaan te maken maar daar is het al veel te laat voor.......
Ik zit er sterk over te denken om het oude topic waarin ze de halsters aanbied omhoog te halen en daar een melding in te gooien maar dan zal ik zelf wel een uitbrander krijgen......... Frusty