.Wat die mensen doen die jij beschrijft vind ik echt niet kunnen. Als je een paard hebt (of wat voor dier dan ook) dan doe je toch je best om het voor hem/haar leuk te houden? en als een paard geen normaal kudde gedrag kan leren krijg je daar vroeger of later toch wel last mee. Bovendien vind ik altijd maar op stal staan gewoon heel sneu en onnatuurlijk voor een paard.
als je paard een verwonding op heeft gelopen dan spring je toch bijna tegen het plafond?
,ik tenminste wel.Vooral nu floyo om onbekende reden haar been heeft opengehaald
check ik mijn paard dagelijks op verwondingen.Misschien is dat ook wel een overdreven vorm van bezorgdheid
,kan er niks aan doen zo zitten sommige mensen naar eenmaal in mekaar. 
] In het geval van wantoestanden bel je die dierenbescherming. Maar zo lang dat nog niet aan de orde is blijf je gewoon kritisch maar respecteer je wel iemand anders zijn visie.
) maar dan zitten ze helemaal in de stress in op die paarden omdat ze bijna nooit buitenkomen, en zie je die paarden al stuiterend over de weg gaan... tsja dan denk ik, het is misschien beter om gewoon regelmatig even je paard mee naar buiten te nemen....