Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Nathalie1983 schreef:Pensionhouders hebben inderdaad niet heel veel centjes om iemand in te huren, maar als hij het legaal doet en eigen ondernemer is, dan is hij waarschijnlijk verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid, wat maakt dat er een regeling komt om dit op te vangen.

bonbonnetje schreef:een dagje weg vindt ik iets anders dan 2 maanden... Moet wel zeggen dat ik er het langst op stal sta en in de loop der tijd steeds meer zelf heb moeten gaan doen, terwijl de stalhuur wel verhoogd is. Mijn stalgenoten zijn de laatste paar maanden binnengedruppeld en weten dus niet beter. Denk dat ik daarom ook wat dwarser ben.
Verder werk ik fulltime en heb ik een 'zieke' stalgenote, die mij gevraagd heeft haar paardje erbij te doen. En dat doe ik dus wel, dus zo heel erg egocentrisch ben ik niet![]()
En verder heb ik inmiddels opgezegd, was al langere tijd op zoek naar een andere stal (overigens om een hele andere reden).
Had misschien iets duidelijker beeld moeten schetsen.
....
Nathalie1983 schreef:Ik snap wel wat jullie bedoelen, maar ze mogen het haar gewoon niet verplichten en ik vind het ook niet eerlijk dat ze haar erop aankijken.

Citaat:EDIT: met stalritme bedoel ik dus: er wordt altijd om half 6 gevoerd, dan ben ik nog niet thuis dus als het jouw beurt zou zijn en je doet het pas tegen 8 uur dan krijg je weer gemauw op stal dat de paarden niet op tijd gevoerd zijn.

bonbonnetje schreef:Ik ben dit topic gestart omdat ik met een dubbel gevoel zit: tuurlijk help je mensen uit de brand als het nodig is (sociaal oogpunt), maar in dit geval is er een soort servicecontract (zakelijk aspect). En dan doe ik liever iets vrijwillig dan dat het mij opgelegd wordt...
en 2 maanden is nog te overzien. Maar je moet wel van elkaar accepteren dat de één meer zal kunnen doen dan de ander, afhankelijk van de persoonlijke situatie. Urielle schreef:Als ik ziek ben en ik kom niet wordt er dus ook niks met mijn paard gedaan behalve waar ik voor betaald heb. Dus hij komt buiten te staan en wordt weer binnen gehaald, daar heb ik voor betaald. Wil ik dat hij gelongeerd of gereden wordt, dan betaal ik daar 20 Euro per dag voor. Komt de hoefsmid oid, dan moet ik die afbellen.