Stroomschok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bino_Pino

Re: Stroomschok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:23

al (te) vaak ..
ook gewoon het handvat :S echt raar!!
maar daarna heb ik niets gehad ofzo..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:27

Ik heb het heel vaak gehad, dat ik een schok kreeg van het draad (als het draadje van het handvat tegen je hand waait bijv.).
Pas geleden had ik schoenen aan met een rubberen zool, niemand kon het draad vastpakken zonder een tik te krijgen, behalve ik. Haha!

Toen ik klein was ben ik in het schrikdraad blijven hangen met m'n gezicht en ik leef nog steeds. Knipoog

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:28

Hmm ik heb er eentje tegen mijn hoofd aangehad met flink veel spanning.
Als ik niet al had gezeten op de grond was ik wel op de grond gevallen zo'n klap Bloos .
Doet aardig zeer Tong uitsteken en was er echt even niet goed van (hoofdpijn, misselijk enz.) maar was na twee dagen over en verder nooit ergens last van Vork

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:36

Heb het ook een paar keer gehad.
1 keer liet ik een stroomdraad uit mijn handen vallen.. wil het pakken.. keek niet goed uit en pak midden in die draad..
Heb ook al gehad dat ik het handvat vas thield en ineens een schok kreeg.. Ook een keer dat ik er onder door wilde maar er toch tegen kwam (was net goed weer dus had een topje aan.. kwam stroom tegen mijn nek & schouder..
Heb er nog nooit wat aan over gehouden.. Lachen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:38

Ik heb het zelfs een keertje tijdens mijn zwangerschap gehad! Arm beebje! Ach gut Maar ons meisje is gezond en wel, hoor. Haha!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:10

Heb al vanaf dat ik klein was regelmatig schokken gehad (toen ik klein was: ff checke of er stroom op staat *pakt draad vast* Clown ), en kan niet zeggen dat ik er wat aan over heb gehouden.. Haha!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:15

Denk ook dat ik niet zo'n hele schok als jou heb gehad maar gewoon zo'n tikje, dacht dat dat ook ong. bij jou het geval was.
Maar dit is idd veel minder fijn, lijkt me idd dat het dan hoofdpijn of iets kan veroorzaken. Het was in ieder geval niet een klein tikje zeker.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:25

Ik heb dat ook wel is gehad dat ik het per ongeluk met mn hand aanraakte.. behalve dat ik heel erg schrok en dat ik daarna nog 5 minuten na stond te schokken heb ik er volgens mij niks aan over gehouden Tong uitsteken

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:32

Tenzij je een pacemaker Clown hebt, is het schrikdraad geheel ongevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:35

Ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik een schok heb gehad Lachen
En bij ons op de weide staat een flinke schok.

Ik heb van die prikpaaltjes die ik elke dag wat verzet.
Ik haal dan wel de handvat van de draad, maar soms waait hij er tgen of zo en heb ik weer een optater.
Maar ik leef nog steeds Haha!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:38

deze week nog, waren aan het stekken.. me zusje zou de stroom eraf doen.. alleen die stond al uit dus heeft ze m' aangedaan Clown dus ze schreeuwt "strooom is eraaf" dus pak met beide handen het draad beet...oefff stond 2minuten lang te trillen Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:53

Ja hoor, vaak zat een schok gehad. Even schrikken, maar dan gewoon verder. Eén keer raakte ik de draad alleen met het puntje van mijn pink, oei, al die stroom op dat ene puntje huid, toen tintelde mijn pink de rest van de dag wel. Haha!

Gelukkig hebben we nu een hoog en stevig hekwerk om de wei en ben ik af van stroomdraden.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:53

Was ik in mijn andere bericht nog vergeten te vertellen... Ik heb ooit is een schokje gehad door de draad van de lichtjes die je in de kerstboom hangt. Ik was ze aan het ontwarren en ze zaten meteen even in het stopcontact om te testen, en op een plek was dat groene plastiek stuk, en ik pak er met mijn hand op. Was geen erge schok, maar ik had op mijn hand wel een klein verbrand vlekje, en dat heb je met stroomdraad van de weide niet.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:01

Ik heb ook wel vaak tikjes gehad, en een keer stond er stroom op prikkeldraad, en ik moest water halen uit de sloot, ik klom tegen de bult op en viel met mn hoofd daarop(en sowieso is prikkeldraad zelf niet fijn).. Was k ook een paar sec. weg.. En een keer door iemand heen, maarja ik heb niet de hele dag er last van

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:31

Mijn man heeft het wel eens gepresteerd om een pas geboren kalfje bij nacht (met veel regen) uit de wei te halen. Onze bijrijdster zou hem toen helpen en kreeg via mijn man steeds stroom. Ik stond bij de auto met de lampen de boel te verlichten en dacht dat ze dikke lol hadden met zijn tweetjes Haha!

Verder heb ik geregeld wel stroom gehad en dat voelt echt niet fijn. Mijn eigen grootste blunder ooit was dat ik mijn man onder stroom zette Bloos we waren voor de koeien een perceel aan het afrasteren voor beweiden toen hij met een bos lint in zijn handen aan de andere kant van de wei stond en riep "kun je het lint strak houden??" Terwijl ik hem aan bleef kijken om te zien of het goed ging bracht ik mijn hand (waarin ik een poortgreep vast hield) naar achteren, niet wetende dat ik de uiteinde van de poortgreep tegen het stroomdraad hield Haha! Mijn man danste en schelde de hele boel bij elkaar. Hij verwijt me nog dat hij hartkloppingen eraan heeft over gehouden, maar hij had ook gewoon los kunnen laten in mijn ogen Bloos Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:56

Wij zijn ooit (jonge) pony's binnen gaan halen op mijn vorige stal. Daar zat stroomdraad binnen de staldeuren en daar zat niet zo'n veiligheidshaak op. Dus de stroom moest er eerst af.
Moeite met die beesten naar binnen jagen, in de stal gezet en toen moest die stroomdraad dicht. Op het moment dat het meisje de stroomdraad dicht wil doen, probeert 1 van die pony's weer naar buitne te vlucten. Dat meisje heeft echt 5 minuten met een stroomdraad in de handen gestaan, die aanstond. Toen pas riep ze of we hem uit konden zetten (en meteen weer aan alsie dicht was).
Een kwartier later begon de pijn in haar hand weg te trekken, maar ze heef ter niets van over gehouden.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:52

Ik heb ook een paar keer een stroomschok gehad, voelt niet echt fijn nee!!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:57

Vaak wij hebben een boerderij thuis en altijd lopen ze me weer te pesten dat ik een draadje vast moet pakken en dat daar dan stroom op lijkt te staan, Iedere keer als ik een draadje moet zetten is het wel weer mis. Het zou bij mij denk ik boven de 100 uitkomen als het niet meer is

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:03

[***] schreef:
Wat ik momenteel voel:
Hoofdpijn, ik bibber helemaal, kon me moeilijk concentreren met autorijden, met momenten heel erg kou en soms zo tintelingen/steekjes, maar niet op een bepaalde plaats ofzo (dus bv. in mijn arm en dan even later in mijn been enzo).

Ik weet niet, volgens mij is dat gewoon van het verschieten ofzo .. de "naschok" Lachen Het lijkt me ook niet dat dit echt gevolgen zou hebben, maar ik dacht misschien omdat paarden toch groter zijn dan mensen enzo dat het misschien voor mensen toch niet zo gezond kon zijn ...

Maar aan jullie reacties te lezen zijn er die er een hobby van maken Tong uitsteken

Edit; oh ja .. en ik kan niet meer typen Vork

Klinkt mij als griep! Was niet best als dat door schrikdraad kwam!
Ik heb al zo vaak een schok gehad. Bij ons staat de prik er flink op... Het voelt niet prettig...maar je krijgt er niks van. Dan zou het namelijk niet toegestaan zijn om te gebruiken. Denk maar eens aan kinderen die in de buurt spelen....of honden (die van ons plaste een keer tegen het stroomdraad aan, je had hem moeten horen).
We hadden ook een keer een kip die onder het draadje doorliep en een schok kreeg. Ze liet vanzelf een ei vallen...we hebben zo gelachen. Het ei was nog niet klaar want er zat een zacht velletje om ipv een schaal...hahaha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:25

Arme kip Lachen

Ach neen, het is gewoon van het verschieten geweest ofzo.. want vandaag heb ik nergens meer last van Lachen Ook geen griepverschijnselen Tong uitsteken

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:22

Ik heb er al eeh.. teveel gehad.
Zet tegenwoordig ook gewoon de stroom uit als ik er ben. Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:10

Ik heb het nog maar een keer gehad, en wel op ene heel knullige manier. Ik was in een wei waar de stroom nog opstond, en ik kroop heel voorzichtig onder de draad door, in een soort van sluiphouding(ik was wel wat jonger en pennyer toen Clown ). Nadat ik er eindelijk onderdoor was, dacht ik 'oef, gelukkig niet geraakt', en ik wilde leunen aan die andere gewone draad aan de andere kant.
Wist ik veel dat daar ook stroom op stond Lips are sealed Bloos . Toen ik die ontdekking deed, was ik toch even geschokt Haha! .

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:37

ik heb al zooo vaak gehad, kan nogal onhandig zijn:P houdt er echt niets aan over hoor, klinkt idd meer als griep of iets

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:44

Wij hebben een behoorlijk zwaar stroomapparaat, en af & toe krijg ik een schok door niet goed op te letten als ik onder een draad door loop. Behalve een tijdje een vervelend tintelend gevoel op de "raakplek" heb ik er nooit iets aan over gehouden. Maar iedereen zal er anders op reageren.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:49

Het ligt echt aan wat voor apparaat er aan hangt.
Ikzelf heb al zooooovaak een lel gehad van het ding bij mij in de paddock, ben onderhand de tel kwijtgeraakt. Zelfs de honden zijn zo dom om er telkens weer tegen aan te lopen Ach gut
Kwam laatst bij onze hooiboer, die stieren in de wei heeft en ik kwam per ongeluk tegen het stroomdraad aan, sodeju, halve dag later voelde ik de optater nog hoor.