Is dit een zaak voor de Dierenbescherming?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Is dit een zaak voor de Dierenbescherming?

Ja, ik zou ze meteen inlichten
127 (96%)
Ik denk dat ze er niks aan kunnen/willen doen
2 (1%)
Niet mee bemoeien, er zijn ergere dingen
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 131

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:00

ik geloof dat het wel duidelijk is.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:21

ben benieuwd naar de uitslag Lachen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:24

Triest triest triest.... Maar het is helaas vaak zo als een dier dag en nacht over eten + water kan beschikken, dat de DB er niets tegen kán doen. Ik hoop voor je dat ze er wel wat tegen mogen doen, en ik zou zeker adviseren om de DB erbij te halen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:50

Goed dat de DB gebeld is! Dit zijn echte gevallen voor de dierenbescherming. Vaak zijn het dan ook nog van die eigenaren die gaaan dreigen enzo, vreselijke mensen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:00

Goed zo Ymke en Desiree !
Top dat jullie je om deze zielepiet bekommeren, gelukkig zijn er nog mensen zoals jullie.
Mocht er verder nog hulp nodig zijn dan kun je bij me terecht (sorry, heb het topic niet eerder gelezen, anders had ik het meteen aangeboden).
Ik hoop dat de DB er echt iets aan gaat doen, zo'n dier verdient echt beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:02

carola schreef:
Triest triest triest.... Maar het is helaas vaak zo als een dier dag en nacht over eten + water kan beschikken, dat de DB er niets tegen kán doen. Ik hoop voor je dat ze er wel wat tegen mogen doen, en ik zou zeker adviseren om de DB erbij te halen.

Klopt maar hij loopt wel in zijn eigen uitwerpselen en dat is ook niet bepaald lekker voor het welzijn van een dier.
En hij word steeds magerder, dus ook te weinig eten.
En misschien heb ik niet goed gelezen wat voor ras het is, maar heeft hij langere haren zal dat ook wel een aan elkaar geplakte koek zijn.

De eigenaar van die hond moesten ze eens een jaar in die kooi gooien en af en toe een sneetje brood naar binnen smijten Boos!

Goed dat er gebeld is hoor!!
ben ook benieuwd naar de uitslag.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:39

Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen, en als dat niet lukt kom ik die hond stelen, want dit is echt zo zielig. BAh dat mensen zo met dieren om kunnen gaan! Misselijk

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:49

Ik kom ook helpen dat arme dier te bevrijden, samen met jullie, en dan neem ik mijn buurvrouw wel mee die is agente.
En een hele goeie vriend van me die is honden trainer en is zwaar tegen dieren mishandeling dus dan is de eigenaar nog niet jarig.

Gr. Adriana

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:22

Ja ik zou het meteen doen.

deze hond wordt dus gewoon mishandeld, en daar is de Db voor omdat te voorkomen,

Als ik zie dat mensen die hun paarden op de bak hadden, met een halve badkuip water ook de Db op hun hals hebben gekregen, maar ja daar werd niets aan gedaan. Dan moeten ze daar zeker voor komen. !!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:25

Desirée, klasse dat je gebeld hebt Lachen !
Ook ik ben van mening dat je hiervoor naar de DB MOET gaan Verdrietig !
Ymke, ook al vond je misschien "eng" om zelf te bellen: ik vind het hardstikke goed dat je dit verhaal hier op "bokt" hebt gezet!
Jij hebt iig niet stom staan toe te kijken hoe dat arme beest, dag na dag, week na week, maand na maand aan het verrekken is in z´n eigen "woning" Verdrietig .
Triest, triest.... Huilen , hopenlijk wordt dit een verhaal met een happy end Scheve mond !

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:34

IK ZAL T.Z.T. TERUGBELLEN NAAR DE DIERENBESCHERMING EN MISSCHIEN KAN YMKE NOG EENS EEN KEERTJE BIJ DE HOND GAAN KIJKEN OF ER INDERDAAD VERBETERING IS OPGETREDEN BIJ DE HOND (OF IEMAND ANDERS IN HAAR PLAATS ALS ZE NIET DURFT). IK ZAL HAAR T.Z.T. OOK LATEN WETEN WAT DE DIERENBESCHERMING VERTELD HEEFT, EN DAN KAN ZE DEZE TOPIC UPDATEN EN JULLIE OP DE HOOGTE STELLEN.SORRY TROUWENS VOOR DE GROTE LETTERS. IK KAN NIET DIRECT IN BOKT TYPEN, WANT DAN KOMT ER EEN OF ANDER RAAR SCHRIFT TE VOORSCHIJN. IK TYP DIT DUS GEWOON IN WORD EN DAN KNIP IK HET DAAR EN PLAK IK HET HIER.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:20

toppie desiree !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:38

Direct inlichten!

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:58

Ik werk zelf op de dierenambulance en hierbij werken ook verschillende mensen van de dierenbescherming waaronder het hoofd van noord limburg en anderen. Ik zal dit eens uitprinten en vragen wat hun hieraan zouden kunnen doen niet dat ze wat kunnen doen in jullie regio maar je hebt gevallen dat de dierenbescherming ook niks mag doen zolang de hond gezond is en niets mankeert. 1 vraagje wat voor ras hond is het eigenlijk???

Groetjes Dennis

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 12:10

Het gaat om een labradorachtige, zwart maar groter en steviger. Hij is mager omdat hij maar 2x per week eten schijnt te krijgen. Net voldoende om niet dood te gaan. Zijn hok ligt dus vol met ontlasting en hij komt zelden uit de ren. Als dit geen reden is om iets te kunnen doen, dan kan de dierenbescherming wel opgeheven worden. MAar ik heb melding gedaan en ik verwacht dat ze wel degelijk zullen ingrijpen. Ik vrees echter dat ze zullen zeggen te komen controleren op verbetering, terwijl ik liever zou zien dat de hond hun meteen afgenomen zou worden, en dat het verboden wordt om nog een hond te hebben. Dergelijke sancties werken het beste maar zitten helaas niet in de wet. Dat maakt dieren vogelvrij.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 13:02

Ik weet dus niet precies wat voor ras het is. Hij lijkt op een labrador, maar dat is ie zeker niet. Hij is groter, en sterker. Hij heeft een hele grote kop en is ongeveer ( geschat) 80-90 cm hoog/groot. Hij heeft korte haren, gladharig dus.

Er is nog een probleem, de hond zit achter een bedrijf en ik mag niet meer op het terrein komen van het bedrijf ( heel lang verhaal) Ik kan eventueel mee naar het bedrijf en buiten in de auto wachten. En vertellen waar hij precies zit ( ken het bedrijf op m'n duimpje)

Er is nog een probleem, de hond zit op een plek waar normaal gesproken geen klanten kunnen/mogen komen. Maar er is wel een mogelijkheid *per ongeluk* achter het gebouw lopen, want oh het is zo'n doolhof! Zover ik weet is dat al vaker gebeurt, klanten die erachter liepen!
Ik kan verder niets vertellen, maar diegene die het wil weten kan altijd ff PB-en!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:21

Ymke, ik ben net weer gebeld door de dierenbescherming. ze vroegen me waar precies de hond zich zou bevinden bij het bedrijf, want er schijnen meerdere garages onder die naam te zijn die staan op hetzelfde adres. Ik heb in ieder geval gezegd dat de hond ACHTER het bedrijf zit, dus UIT het zicht en daar waar de klant niet mag komen. Heb jij misschien nog een idee welk gebouw, waar het gebouw op lijkt, of welk hek ze moeten lopen, of plantsoentje (beschrijving, plattegrondje, weet ik veel).
De man heeft in ieder aangegeven dat ze de mensen anders verplichten ter plekke de hond aan te wijzen, anders krijgen ze mot.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:51

Mijn eerste gedachte was: waarom hebben ze niet eerder gebeld! Als dit werkelijk al de 2e hond is, en bovendien al zeker een jaar zo gaat.
Gelukkig dat Ymke nu ons advies heeft gevraagd en dat Desiree meteen stappen heeft ondernomen. Mischien dat het beest dan nog een leuk leven tegemoet gaat.
Eigenlijk toch niet te begrijpen, in een land waar aan de ene kant zo veel voor dieren wordt gedaan, ook al is het ""maar" een onnozele cavia (vanmorgen onder het mes gehad). En aan de andere kant de beesten omkomen doordat de eigenaar het te druk met zichzelf heeft.....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:00

De hond die ik heel lang geleden meegenomen heb leek ook op een labrador, was zwart maar gigantisch groot. Volgens de dierenarts was het een kruising labrador/duitse dog.
Als ik dit lees zou ik hem zo zelf willen ophalen. Ik heb die andere hond maar heel kort gehad maar ik was zo verschrikkelijk gek op hem. Dat dier was zo zielig, hij durfde in het begin alleen maar tussen mijn benen in buiten te lopen, zo eng vond hij de boze buitenwereld. Heel langzaam aan kreeg hij meer vertrouwen en toen ging hij dood Huilen Zijn start was helaas te slecht geweest.

Als ze hem in beslag nemen hoor ik het graag want ik denk dat ik hem (als het met de andere honden samengaat) heel graag een thuis zou willen geven.

Verder vind ik het geweldig dat jullie je zo inzetten voor deze hond en ik hoop dat hij het snel beter gaat krijgen.

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:20

wow echt goed dat je actie ondernomen hebt zeg!

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:40

ja, echt heel dapper Lachen !!!

het is zo geen leven voor die hond. ergens anders zou hij veel beter verzorgd worden. ik hoop dat de dierenbescherming de hond bij iemand anders plaatst.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 21:57

ik weet niet wat de DB gaat doen! ik hoop snel iets te horen!!

melletjep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:05

Ik zou ze wel inlichten, misschien als je jezelf niet als boosdoener wilt maken bij de eigenaren van die hond kun je vragen of je naam niet genoemd mag worden. Ik denk dat de hond zo gek doet, omdat hij gewoon dagen geen mensen is en dan daardoor te enthousiast is, maar een curcus heropvoeding kan ook goed van pas komen. Zo te lezen is hij niet vals als ik het goed heb, maar ik zou zeker een melding maken en er werk van maken. Het lijkt me hoe eerder die hond weg is hoe beter. Want dit is gewoon zielig vind ik. Ik hoop snel dat hij uit die ellende komt een een baasje krijgt die er wel goed voor wil zorgen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 00:21

Goed zeg dat je actie heb onder nomen! Echt super zulke mensen! Party!! Hou je ons nog op de hoogte ik hoop dat ze snel een nieuwe eigenaar vinden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:44

Even een geruststelling: bij de dierenbescherming maken ze NOOIT de naam van de beller bekend. Je kunt dus altijd rustig bellen, je blijft anoniem. Dus mensen, bij misstanden BELLEN!