Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_tarja_ schreef:@ vonnie84. Wat een mooie foto's...heel handig. Ik heb een vraag. ik deed het op dezelfde manier als jouw...alleen dan wel in de voorpluk. Ik heb een fjord met een hele dikke en lange voorpluk. Ik doe het op dezefde manier, alleen iedere keer als ik het knotje aantrek dan trek ik heel het touw eruitIk doe er echt een goede stevige knoop zelfs een paar x erin, maar hij blijft eruit komen. misschien komt het omdat het een hele dikke vlecht is en lang haar en floept ie er zo weer uit ofzow
. Heb jij tips voor mij?
Maartje1990 schreef:met naald en draad ga ik ook zeker proberen! maar heb je een maximum lengte want ik heb een haflinger met manen van ongveer 30 cm lang (als ze loshangen, als ze gevlochten zijn dus wat korter) en ze heeft nog behoorlijk dikke manen. en ik wil echt haar manen niet korter maken of trekken. dus werkt dat met naald en draad ook bij langere manen?
Psydoxy schreef:He Von, kom je Tita ook ff vlechten voor de volgende wedstrijd![]()
Heeft er iemand nog tips als je de manen niet kunt trekken? Kan ze wel knippen of afsnijden of uitdunnen, maar 't blijft een hele bos schaaphaar....
Maartje1990 schreef:tis me redelijk gelukt die knotjes bij mijn haflinger. maar er is 1 probleem. ik vlecht zo lang mogelijk door zodat het plukje zo klein mogelijk is maar als het dan een knotje is 'pluizen' die haren net naar links en rechts Buiten het knotje. hoe lossen jullie dit op?
nog een vraag. hoe maken jullie dat draadje dan uiteindelijk los als je de knotjes eruit moet halen?
bedankt!
Maartje1990 schreef:tis me redelijk gelukt die knotjes bij mijn haflinger. maar er is 1 probleem. ik vlecht zo lang mogelijk door zodat het plukje zo klein mogelijk is maar als het dan een knotje is 'pluizen' die haren net naar links en rechts Buiten het knotje. hoe lossen jullie dit op?
nog een vraag. hoe maken jullie dat draadje dan uiteindelijk los als je de knotjes eruit moet halen?
bedankt!
Bino_Pino schreef:handig topic![]()
morgen eens uitproberen,Vonnie84 schreef:Dan de knot zo maken, zoals je wilt dat die eruit komt te zien. Dus nog een (paar) keer dubbel klappen (Rongo's manen zijn erg kort, dus dat was bij hem niet nodig):
Terwijl je de knot vasthoud met je ene hand, haal je met je andere hand de naald via de achterkant (daar zit je naald nog) door de knot heen haar voren. Proberen zo laag mogelijk te blijven:
Dan haal je de draad weer van de voorkant terug naar de achterkant. Weer proberen zo laag mogelijk te blijven:
Dit kan je zo een keer of 2 - 3 doen. Dan zit je knot zo vast als een huis.
Zo ziet je knot er dan uit:
Aan de achterkant blijft dan nog een stuk draad over. Die knip je gewoon zo dicht mogelijk bij de knot af (zo zie je em niet zitten):
Dit deeltje snap ik niet zo goed.. ?
en zo pektouw, hoeveel kost dat ongeveer?
groetjes