Pagony Turnhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:11

Rambo dekens kun je gewoon bij Divoza kopen maar misschien is er ook wel een internetsite ofzo

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 12:14

voor als staldeken vind ik hem een beetje duur.
Anneke, heb je wel geluk gehad *LOL*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:37

he volgens mij had ik gereageerd dat de rambodekens gewoon te koop zijn bij divoza maar dat zal wel even verkeerd gegaan dan?

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 12:40

SAKKIA schreef:
he volgens mij had ik gereageerd dat de rambodekens gewoon te koop zijn bij divoza maar dat zal wel even verkeerd gegaan dan?

dat bericht staat er gewoon hoor Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:48

Ja sorry ik had de tweede pagina niet gezien Schijnheilig

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:54

Heeft Passion een stal? Die (verzorg) haf van mij is ook 2 en die gaat aan het einde van het jaar misschien (als het goed gaat) ook wel eens een paar keer per week aan de longe. Ik zit te twijfelen of ik een deken voor hem zou kopen, of niet. Hij heeft een (loop) stal die afgesloten kan worden, zodat hij dus droog en uit de wind staat. Als hij dan wat zou zweten, zou ik een goede zweetdeken kopen en hem een tijdje op stal doen totdat hij droog is. Ik denk dat je Passion het beste nog een jaar zijn wintervacht kan laten krijgen, dan krijgt hij misschien meer weerstand. Hij is nog maar 2 (en die van mij ook, ik zit ook te twijfelen hoor) moeten ze dan nu al dekens op?

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 14:50

passion krijgt over een aantal maanden een stal.
ik ben het helemaal met je eens dat ze weerstand moeten krijgen. ik ga ook geen deken opdoen als het nog niet nodig is.
hij komt te staan in een container, dus geen binnenbox of een loopstal.
een zweetdeken heb ik al, al een half jaar voordat ik Passion had, was toch maar goedkoop en kon hem niet laten liggen.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:58

Boogiegirl schreef:
.
hij komt te staan in een container, dus geen binnenbox of een loopstal.

He toevallie man, die haf (Mananzo) die staat ook in een container. Ik bedoel met loopstal dat die stal overdag openstaat en dat hij dan zo de paddock of bak in kan lopen. Snachts gaat de stal dicht.
Is dat dan te koud, omdat het geen binnenbox is (ik heb er ook geen bal verstand van hoor) Haha!

Trouwens, in de bit van december 2001 staat een dekentest. Daar komt de Harry's Horse deken heel erg goed uit. Hij kost 250 GULDEN en is waterdicht.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 15:15

echt toevallig! heb je ook een foto van Mananzo, misschien lijken ze ook nog op elkaar Knipoog
passion komt ook snachts in de stal te staan en overdag in de wei.
omdat ze in de stal stilstaan is het misschien wel te koud, maar als dat te koud is koop ik gewoon een goedkope staldeken.
overdag kan hij ook gewoon de stal in als hij wilt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:25

Ik zou nog geen deken gaan kopen als ik jou was.
Je doet nog niks met de pony dus is het totaal overbodig, als ze een goede schuilgelegenheid hebben redden ze zich prima.

Dan is het beter om in het voorjaar een winterdek te kopen in de aanbiedingen.
Maar ik denk dat jou paardje nog makkelijk 2 winters zonder kan, een net ingereden poaard rijd je lang niet zo intensief als een paard wat elke week een wedstrijd loopt.
lekker zonder laten krijg je een goed sterk paard van.

PS: ik heb in mijn omgeving ook zeer slechte ervaringen met die turnout, Ze waren niet waterdicht en hebben ze toen terug gestuurd.
Beter is inderdaad de rambo deken of Bucas is ook erg goed.
Okay ze zijn duur maar als je 2 winters spaart heb je hem Party!!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:00

Nou ik heb vanmiddag de Harry's Horse deken gekocht.
Heb hem een paar jaar terug ook gehad, maar toen was het echt een k*tdeken, lekte gelijk door.
Dus toen dat meisje v/d winkel daar mee aankwam, zei ik dat al gelijk.
Maar ze zegt, dat de kwaliteit beter is, en dat kon ik duidelijk voelen(!), en ze zóveel klachten gehad hadden over die lekkende dekens, dat ze nu ontzettend vernieuwd zijn. Ze schijnen nu superwaterdicht te zijn.
Ik heb er garantie op.
De pasvorm is ook heel goed, sluit goed aan enz.

Ik ben benieuwd! Haha!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:57

Ik heb de pagony turnout ook en ik gebruik hem alleen nog maar als mijn canvas echt te smerig is om tegen aan te kijken en gewassen moet worden. Mijn paard komt er na een paar uur in de wei nat (van 't zweet) onder vandaan, dus ook als het droog is. Hij ademt gewoon niet, als ik hem gebruik doe ik er een dun zweetdekentje onder zodat ze droog blijft.

Ik gebruik nu dus goeie gevoerde canvasdekens, daar blijven ze tenminste droog onder. Hij is alleen wat zwaarder dan de turnout van pagony.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 18:06

Dekens van Harry's Horse zijn schitterende en geweldig uitgedachte dekens ,
alles er-op-en-eraan en ook nog in hele Kwijl kleuren.

Alleen de pasvorm is Misselijk *braak*

Althans voor die van mij dan , lijkt echt naar niks als ik een HH erop leg.
Dit te kort , dat te lang , daar te wijd en daar te strak , loopsplit op een hele foute plek .....

Maar bij andere paardjes passen ze weer perfect , lijkt wel maatwerk....

Zo bijzonder is die van mij toch niet Verward

Ik wilde er ook erg graag 1 maar het is op Rena 3 x niks.... Huilen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 18:10

Hmm, op Pompi vind ik hem erg fijn liggen.
Lekker goed aangesloten bij haar hals, en de achterkant mooi lang.
Lekker ingepakt dus. Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:43

Je kan beter nog wachten met een deken en dan elke maand wat geld opzij leggen zodat je aan het einde als hijwel een deken nodig heeft genoeg geld hebt om een hele goede rambo deken te kopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:58

Anneke schreef:
Hmm, op Pompi vind ik hem erg fijn liggen.
Lekker goed aangesloten bij haar hals, en de achterkant mooi lang.
Lekker ingepakt dus. Knipoog

Tja ze kunnen er werkelijk waar schitterend op liggen , maar bij die van mij is het een drama ... *zucht*

Ik weet ook niet watvoor andere deken ik evt. ga nemen voor de echt dramatische winterdagen , vindt die van HH zo geweldig , heeft alles wat ik wil... alleen dus 0,0 pasvorm op Reen....

Van de Rambo's enzo vind ik het altijd jammer dat ze geen loopsplitten hebben . Want die dingen zijn toch wel ideaal als ze op de goede plek
zitten Lachen

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:26

Ik vind de pasvrom van de Pagony Turnout slecht. Ik wilde die deken ook voor mijn paard kopen. Maar ik ben uiteindelijk ook bij de Rambo uitgekomen.
Ik was begonnen met een deken van 180 gulden en uiteindelijk kwam ik thuis met een Rambo van 300 gulden en een bijpassende onderdeken van 140 gulden. Iets boven budget. Maar die Rambo blijft zelfs na een bokparade in de wei goed liggen!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:01

Onze vos heeft de hele winter met een deken met loopsplitten gelopen, hij stond toen voornamelijk op stal omdat ik door het ongeluk 3 maanden niet kon rijden.
Hijhad gigantische schuurplekken, eenmaal thuis heb ik hem gelijk weer onder een Rambo gezet en ze verdwenen als sneeuw voor de zon.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:02

Onze vos heeft de hele winter met een deken met loopsplitten gelopen, hij stond toen voornamelijk op stal omdat ik door het ongeluk 3 maanden niet kon rijden.
Hijhad gigantische schuurplekken, eenmaal thuis heb ik hem gelijk weer onder een Rambo gezet en ze verdwenen als sneeuw voor de zon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 05:44

Oooh ? Raar zeg.. Pastte die ook niet mooi dan (loopsplitten te ver bij de elleboog ipv bij schouder ofzo) ?

M'n oude pony liep samen met een vriendinnetje de hele winter buiten met een loopsplitdekentje dat mooi lag , totaal geen problemen Lachen

Met een normale deken al na 2 dagen kort haar op de schouders , borst ed.

Ligt Rambo echt zo mooi dan , vergeleken met andere dekens van hetzelfde model ?

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 09:49

jep Cowgirl, dat is precies wat ik bedoel.
en Suzan: ik moet zeker een deken(of over 2 jaar) hebben die goed blijft liggen na een bokparade, Passion kan er namelijk ook wat van Lachen

En ook hoef ik geen geld opzij te leggen, want als het goed is moet ik het gemakkelijk met het budget halen Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:17

de waterdichte winterdeken van harry's horse heb ik ook goede ervaringen mee... meron stond hiermee op de wei, hij was een echte wildebras en een vechtersbaas, maar de deken bleef wel heel! en hij werd absoluut niet nat!

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 10:29

en hoe duur is die deken? en hoeveel grams vulling?(of geen?)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:32

die van mij had een 300 grams vulling... maar volgens mij zijn ze ook zonder vulling te koop.
ik hoor slechte verhalen over de pasvorm, maar bij die van mij wa die super... hij verschoof helemaal niets!
ik dacht dat hij 200 gulden kostte... met vulling dan he... ik neem aan dat zonder vulling goedkoper is.
groetjes liselot

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:37

Mijn paard zweette wel onder de Harrys Horse, kwam na een halve dag zeiknat vande wei af terwijl het de hele dag droog was geweest!

Verder heeft die deken loopsplitten e.d. al die extra naden zorgen weer voor doorlekken, dus met deze deken had ik met droog en regenachtig weer een nat paard Boos!