Kunnen ruinen en merrie's bij elkaar zonder 'geklooi'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: Kunnen ruinen en merrie's bij elkaar zonder 'geklooi'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:47

Het hangt natuurlijk er vanaf hoe ze elkaar vinden, dat is per paard verschillend, maar over het algemeen zou het moeten kunnen hoor. Lachen
Ik weet niet hoe dominant jouw paard is?
Mijn paard gaat bij alles zo de wei in. Eerst even de rangorde bepalen (Tsja, dan krijgt ponylief weleens een trap ja Clown) maar als ze die eenmaal gevonden hebben gaat het ook goed. Ja Haha!

hiwe70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:56

Mijn merrie is een enorme sloerie, ze verleid alle ruinen en die reageren dan ook nog heftig op haar. Bij de pensionstal durven ze het niet aan haar bij een ruin te laten staan. Ik heb het idee dat het wel een keer over zou gaan.

Iris93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 20:58

Tjaa OemmiejO.. we hebben eigenlijk 3 pony's bij elkaar staan nu. Mijn eigen pony(die word dus verkocht), de pony van me zusje(die blijft dus), en er is een Shetlander bij gekomen. Die pony van mijn zusje is nog wel 'het baasje' over de andere. Als ze eten krijgen merk je dat bijv. heel goed Knipoog Maar hij heeft bij z'n vorige baasjes bij allemaal merrie's gestaan, dus hij weet wel wat merrie's zijn Knipoog

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:48

Mijn ruin stond tussen 2 zeer dominante merries en dat was geen succes. Die waren altijd aan het 'klooien' en hij zat altijd onder de plekjes. De buren hadden er zelfs last van. Nu ben ik verhuisd en heb hem meegenomen en nu gaat het weer prima met de merrie en weer prima met mijn ruin.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:44

Ik heb een merrie en een ruin. Geen probleem. Kunnen niet zonder elkaar. Zijn dikke maatjes.
Toen mijn pony nog leefde stonden ze met z'n drieen. Ook geen probleem. (twee merries en een ruin).
Het is trouwens wel zo dat mijn ruin echt een sul is. Als mijn merrie hengstig is dan doet hij er niks mee. Dus gaat ze maar staan hinneken naar de ruinen van mijn buren.

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:45

Ik denk dat het makkelijk kan bij ons staan er 2 merries bij 3 ruinen. Gaat altijd goed.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:06

Opzicht moet dit geen probleem zijn.
Bij ons staan op stal 2 merries en een ruis samen, en op de andere wei een klophengst en merrie.
Dit gaat prima Ja

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:15

Mijn ruin heeft ook wel vaker bij merrie's gestaan, gaf geen problemen. Wat echter niet ging, was als er ook nog andere ruinen/hengsten bijstonden. Hij kan dus wel als enige ruin tussen de merrie's, maar staat er nog een ruin bij dan is het knokken.
Hij is best dominant, en is er nogal eens van overtuigd dat hij nog steeds ballen heeft.
In een groep met alleen maar ruinen/hengsten gaat het weer prima, nu staat hij ook bij 2 andere ruinen en een hengst en is hij helemaal niet agressief naar de anderen toe, hij heeft in de hengst juist een erg leuk speelmaatje gevonden.

Iris93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 14:24

Aah okee Knipoog

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:00

mijn paard heeft vanaf dat ik hem heb ( ± 12j nu) altijd in gemixte kuddes gelopen ( ruinen/hengsten/ merries,oud/ jong, dominant, niet dominant) geen probleem, behalve met 1 merrie ( belgisch trekpaard), die heeft hem nu voor de 2e keer in 3 jaar tijd de lappenmand in geschopt, hebben al die tijd (3 jaar) in een weide naast elkaar gelopen, en waren toen de grootste vrienden ,over de draad heen elkaar kriebelen, elkaar roepen als 1 van beide weg ging, maar zonder draad gaat kennelijk niet.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:01

Mijn merrie staat veel liever bij ruinen dan bij merries. Ze gedraagt zich dan veel relaxter.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:26

is per paard verschillend

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:32

Wij hebben vanaf het begin af aan dat we paarden hielden, ruinen en merries bij elkaar gehad. Mijn ruin ruin heeft als jong hengstje nog tussen de merries en de ruinen gelopen. Daarna werd hij gecastreerd en stond hij aan de andere kant van het hek. We hebben nog nooit problemen gehad. Lachen
Mijn merrie heeft ook tussen andere merries en ruinen gelopen en ook hier geen problemen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:29

Mijn merrie staat altijd samen met een ruin. Dat gaat erg goed, ze zijn echt maatjes. Voor bewijs: zie foto's profiel)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:08

1 merrie en 1 ruin (gecastreerd met de 14e maand), maar klooien bij het leven als de merrie hengstig is....

@ingvdh Wat voor homeopatische druppeltjes zijn dat die jullie gebruiken, en wat voor werking heeft het?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:35

Ik heb altijd merrie's en ruinen bij elkaar gehad.. mijn kudde bestaat nu uit 2 merrie's en 1 ruin.. Geen problemen mee.. en ook nog nooit gehad.. De ruin die ik heb staat al 10 jaar tussen de merrie's en nog nooit problemen gehad..

succes
gr lindy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:18

Wij hebben verschillende paarden gehad (ook verschillende rassen door elkaar en paarden die juist vroeg of juist laat geruind zijn), maar (toevallig) altijd in de combinatie 2 merries + 1 ruin.
Ze staan 24/7 buiten op de wei.

En dat is met alle paarden altijd heel erg goed gegaan. Nooit problemen gehad.

In het begin zullen ze de rangorde wel even willen bepalen, maar dat is natuurlijk. Dat moet je ook niet willen doorbreken, want dan begin je weer van voor af aan.

12Wendy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:29

Als het klikt kunnen ruinen en merries heel goed bij elkaar ik heb een vriendin met 2 pony's1 ruin 2 merriesen gaat heel goed!!

groetjs..!!

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:48

Gewoon proberen en kijken of het klikt. Mijn ruin staat bij de merrie van mijn zus
op het land. Geeft geen problemen hoor. Mijn andere ruin heeft ook regelmatig met
merrie 's gestaan en ook dat gaf geen probleem. Het punt is meer of het klikt met de
paarden en daar kom je alleen achter als je het probeerd.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:39

Ken ook een merrie Welshkruising en een ruinshet, gaat prima samen.
Maar als ik mijn peerd over de bakrand weer met de ruin zie flirten denk ik, mm.. dat zal niet gaan zonder geklooi samen Haha!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:46

Hier staan de ruinen en merrie ook samen, geeft geen problemen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:36

bij ons op stal staan ook ruinen en merrie's samen. Mre verzorgpaardje is de enige merrie tussen 3 ruinen. Ze is van de week flink toegetakeld door een ruin. Heel wat wondjes op haar borst.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:30

bij m'n verzorgpony's op stal staan de meeste pony's/paarden (een merrie met een ruin) samen in een wei (of paddock) en dat gaat prima hoor Lachen

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:45

Ze zullen in het begin wel de rangorde bepalen.Maar merrie's en ruinen bij elkaar is nog geen ruzie...

Iris93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:37

Okee ik weet genoeg Lachen
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Haha!
Hier mag een slotje op.