Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Geen probleem, ook geen gezelschapsgeit / schaap / gans / whatever. Enige contact verder was in de zomer op de wei met wat koeien
En natuurlijk buitenritten met een vriendin en haar pony. Imo kan het dus wel. Ik merk wel dat nu ik Dewi heb, Amanda heel erg aan haar klit, da's wel minder.
Celia schreef:Maar vriendin haar paard loopt liever alleen in de weide, dan samen met een maatje, ze heeft geprobeert (omdat ze 3 paarden heeft) en ze probeerde er eentje op haar weide te stoppen, en ze vochten en zo, hij wou haar er echt niet bij, en ze heeft het afgewacht, maar ze had op de duur een erg grote bijtwonde, dus heeft ze haar ander paard geprobeert, en daar deed hij net hetzelfde, dan een paard van haar vriendin, en deed hij ook. Dus sommige paarden zijn wel liever alleen op de weide.
Abalaydi schreef:Arie heeft in mijn verzorgperiode altijd alleen gestaan, vanaf dat hij 2 jaar was.
Aan de overkant stonden paarden en je zag dat hij het miste, meerennen als de paarden gaan rennen en die keken niet naar hem om.
Toen hij 8 jaar was is hij verkocht en ging hij met paarden staan.
Hij begon heel erg te kleven aan andere paarden.
Wanneer de andere paarden weggingen en hij moest alleen staan werd hij helemaal gek.
Niet iets om aan te raden dus, het gaat overigens nou wel gewoon normaal na een jaar.
Want hij is nu weer bij mij.
dus sociaal gerdag moest leren. Dan komt hij EINDELIJK in een "kudde", waar hij vreselijk aan gehecht is geraakt en er graag bij wilde horen, haal jij hem daar weer weg, omdat hij gek doet als hij niet bij zijn "kudde" is! :S
Martine1232 schreef:Abalaydi schreef:Arie heeft in mijn verzorgperiode altijd alleen gestaan, vanaf dat hij 2 jaar was.
Aan de overkant stonden paarden en je zag dat hij het miste, meerennen als de paarden gaan rennen en die keken niet naar hem om.
Toen hij 8 jaar was is hij verkocht en ging hij met paarden staan.
Hij begon heel erg te kleven aan andere paarden.
Wanneer de andere paarden weggingen en hij moest alleen staan werd hij helemaal gek.
Niet iets om aan te raden dus, het gaat overigens nou wel gewoon normaal na een jaar.
Want hij is nu weer bij mij.
![]()
![]()
Vind je dat gek! Eerst kon hij noooit bij andere paarden, vanaf dat hij 2 wasdus sociaal gerdag moest leren. Dan komt hij EINDELIJK in een "kudde", waar hij vreselijk aan gehecht is geraakt en er graag bij wilde horen, haal jij hem daar weer weg, omdat hij gek doet als hij niet bij zijn "kudde" is! :S
Hoe wreed!
Celia schreef:wat raard je niet aan abalaydi? Ja mijne zal geen paarden in zijn zicht krijgen, maar in de winter zal die wel iedere week twee keer ofzo lessen in een manege in groep, en ook samen met vriendin en haar paard rijden bij mij thuis. Dus hij zal gerust wel paarden zien.