Paard niet happy op de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Re: Paard niet happy op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:08

Fijn dat alles nu rustig lijkt, misschien valt het mee en heeft hij het toch prima naar z'n zin Ja

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:16

ik hoop het....

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:44

Je kunt het beste hem apart zetten samen met de shetjes. Over de shetjes zal hij zekerweten de baas zijn(of hij is een extreem watje) en zal zich dan gelukkiger voelen omdat hij niet meer gekleineerd wordt.
Je kunt ook gwn in het algemeen kijken naar welke paarden aardig of onaardig tegen hem doen.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:46

Ik zou het paard echt ophalen ivm zware blessures. Als er iets ergs gebeurd, sla je je voor je hoofd!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:21

Ik ben weer wezen kijken, en de wondjes genezen erg mooi moet ik zeggen, zijn nog steeds geen nieuwe bij gekomen. Pling

Ik heb ook mijn hoefsmid gebeld, en timmie kan er donderdag al heen ipv as dinsdag en dan word hij meteen rondom gedaan.

ik ben er nog niet over uit over ik hem dan meteen naar huis haal, of terug breng naar de weide.

Ik merk wel aan hem dat hij weiland technisch gezien slimmer is geworden. hij laat zich niet zo maar meer opjagen, maar echt op zijn plaats is hij nog niet. alhoewel hij nog wel graag de weide op gaat, vindt ik hem in zijn doen en laten onrustig, iets of wat nerveus... Ach gut

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:23

Toad schreef:
Je kunt het beste hem apart zetten samen met de shetjes. Over de shetjes zal hij zekerweten de baas zijn(of hij is een extreem watje) en zal zich dan gelukkiger voelen omdat hij niet meer gekleineerd wordt.
Je kunt ook gwn in het algemeen kijken naar welke paarden aardig of onaardig tegen hem doen.

Extreem watje is toch wel ietstiepietsie van toepassing Haha!

maar hij is nu eindelijk de shetjes de baas Cool dus nu laat de rest hem ook meer met rust.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:28

Wat fijn dat het goed gaat!

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:32

gelukkig gaat ht nu goed ookal is hij nog niet geheel op zijn plaats lees ik. maar ergens moet een begin zijn en dat begin is er nu Haha! dus gewoon laten staan zou ik zeggen

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:27

hij moest gewoon eventjes wennen Lachen het wordt vast steeds beter en over een tijdje heeft ie vast zn plekje gevonden in de kudde. ik zou hem lekker laten staan, tenzij het alsnog uit de hand zou lopen.. maar dat zal vast niet!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 19:01

ik heb overleg gehad met de hoefsmid, (hij wordt morgen weer rond ombeslagen) hij vind het niet verstandig dat hij na dat hij opnieuw beslagen is weer de vakantieweide opgaat.

Dus morgen komt mijn mannetje weer naar huis, hij heeft toch nog een maandje vakantie gehad.

Ik vindt het jammer voor mijn paardje maar ik ben voor me zelf wel blij miste hem toch wel....

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 19:02

In ieder geval bedankt voor alle adviesen!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:12

Je kent je paard zelf vaak het beste, en je moet op je gevoel afgaan.
Wij hebben hier ook zomerweide, en de ene keer is een paard binnen een dag helemaal in de groep, bij sommige paarden duurt het wel eens 2 weken! Het is net hoe dominant de leider en de andere paarden zijn.

Het grappige is, dat de merrie die vorige jaar erg buitengesloten werd, nu de leider is van het koppel. Puur omdat de andere paarden van nu echt e 'sulletjes'zijn Knipoog

Mijn eigen paarden heb ik nu in een eigen groep, omdat een paard van een vorige pensionklant een paard van ons naar de fillistijnen getrapt heeft, helaas. Maar goed we hebben alle ruimte, en nu goed stroom overal op, dus het is nu op en top veilig.

Volg je gevoel, je ziet zelf heel goed wanneer je paard ongelukkig is.
Een groep van zijn eigen leeftijd ongeveer is volgend jaar zeker een aanrader Knipoog