Regen en onweer, blijft die van jullie buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prescious

Re: Regen en onweer, blijft die van jullie buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:04

ik heb een jaarlingertje , een arabiertje, die heeft een hele dunne vacht, en nu lopen ze nog buiten maar ik wil ze met de onweer wel binnen zetten.het risico wil ik niet lopen dat ze getroffen worden door de bliksem

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:08

tja, als ze op stal staan is de kans dat dat in de fik vliegt. Zo heb je heel veel dingen. Lachen

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:11

die van ons blijven ook buiten met onweer en regen.
wel zeg ik erbij dat als ik op stal ben s'avonds en het gaat onweren dan houd ik haar binnen omdat ik zelf het land niet in ga als het onweert Knipoog

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:24

Prescious schreef:
ik heb een jaarlingertje , een arabiertje, die heeft een hele dunne vacht, en nu lopen ze nog buiten maar ik wil ze met de onweer wel binnen zetten.het risico wil ik niet lopen dat ze getroffen worden door de bliksem

sorry hoor maar een paard wordt echt niet zomaar door de bliksem getroffen hoor,
die slaan in hogere dingen in.
hoe denk je dat wilde paarden het oplossen?
die gaan gewoon door met wwaar ze mee bezig waren.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:30

hannatjuh schreef:
Prescious schreef:
.het risico wil ik niet lopen dat ze getroffen worden door de bliksem

sorry hoor maar een paard wordt echt niet zomaar door de bliksem getroffen hoor,
die gaan gewoon door met wwaar ze mee bezig waren.

hier ben ik het niet helemaal mee eens, er worden wel zeker paarden getroffen door blikseminslagen, ik denk dat een hoop bokkers hier ook over mee kunnen praten.

Zie mijn antwoord even terug in het topic, ik laat die van mij ook buiten staan maar je kan nooit zeggen dat een paard niet getroffen word

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:40

die gaan gewoon door met wwaar ze mee bezig waren.[/quote]

Hier ben ik het ook niet mee eens. bij ons is een aantal jaren geleden op de dijk ook een koe getroffen door bliksem. Die net zo groot als een paard. En soms zijn er geen hogere dingen in de buurt.
Het is zelfs zo dat naast onze schuur een gemaal staat met een bliksemgeleider. En toch is jaren geleden de bliksem in onze schuur geslagen. Dus het zegt niet altijd wat.

Dus mijn paarden gaan naar binnen als het onweert. Als het regent dan blijven ze buiten. Zeker nu het is lekker weer hoor.
Maar vanavond mogen ze lekker eens een keer naar binnen. Ze voorspellen bij ons veel regen met onweer. Dus voor de zekerheid. Anders kan ik vannacht nog mijn bed uit.

Peet_PaneelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:42

onze blijven met mooi weer dag en nacht buiten met regen en onweer na binnen.. als er beetje regen valt overdag gaan ze gewoon na buiten

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:07

Bij ons staan allemaal bomen om het land, dus daar zal het eerder op inslaan.
Wel is mijn paardje de grootste van allemaal Bloos!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:09

ja hier ook 24/7 hagel regen of onweer en zelfs in de sneeuw blijven ze buiten.Ze hebben een stal maar gaan er zelf al niet in.Hup kont tegen de wind in en 1 beentje op rust,of gewoon lekker verder grazen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:23

De mijne blijft gewoon buiten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:26

summer schreef:
Dus mijn paarden gaan naar binnen als het onweert.

En dan slaat de bliksem in op je schuur en verbranden je paarden levend... Nee, ik heb ze duidelijk liever buiten!
Als je zorgt voor een goede afrastering en voldoende bomen in de buurt zal de bliksem niet inslaan.

Bij koeien slaat t vaak in om dat die domme beesten in de sloot gaan staan (vraag me niet waarom) en water trekt bliksem aan. Bij ons in het zwembad is het ook elke keer weer raak.

En ja, paarden en ponys staat allemaal buiten, zonder beschutting, zonder dekens. En dan is het huidige weiland niet eens 'veilig'; geen bomen in de buurt en een schriklintje...
Ze zijn niet van suiker, de eerste keer trillen ze misschien maar dan kweken ze meteen een goed waterdicht vachtje; daarna reageren ze niet eens meer.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:48

Ian vind zichzelf wel zielig als het regent maar blijft lekker buiten staan. Het is daarna wel een varken want als wraak gaat hij heerlijk rollen Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:04

Citaat:
hier ben ik het niet helemaal mee eens, er worden wel zeker paarden getroffen door blikseminslagen, ik denk dat een hoop bokkers hier ook over mee kunnen praten.

Ja, kan gebeuren, alles kan gebeuren, maar ik vind het geen reden om mijn paard binnen te halen.
Als ik me hier al druk om moet maken....
Nee hoor, die van mij blijft lekker buiten.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:09

Met een beetje regen staat ze wel buiten, maar anders blijft of komt ze binnen te staan Lachen
(Ze staat niet dag en nacht buiten, en ik ben er binnen een minuut, dus dan doe ik de moeite er wel voor Knipoog )

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:21

Die twee van mij staan ook buiten met weer en wind. We zijn begin dit jaar verhuisd naar een andere stal waar ze allemaal lekker buiten staan in een vreselijk groot stuk land dus dan pluk je je paarden er ook niet ff uit. Ze waren geen onweer gewend maar kijken er nu amper naar. Ze gingen wel allemaal aan de hol (behalve die van mij) voor een waterkanon Haha!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:24

Zat net toch best te twijfelen het onweerde hier namelijk keihard! Maar het is meer mijn eigen gevoel als dat de paarden echt naar binnen willen. Dus heb ze maar buiten laten staan

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:47

Hij blijft buiten staan. Op het moment dat het gaat onweren, is het gevaarlijk om paarden binnen te gaan zetten. Ze kunnen zó onrustig worden door het weer, dat ze zich lostrekken van je, en dan is je paard weg.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:32

Mijn verzorgpony's staan gewoon buiten..

Ik twijfel alleen wel om binnenkort een regendekentje aan te schaffen... Wat zouden jullie doen? Want ze heeft al een paar weekjes een snotneus en met dit weer kan het er alleen maar erger van worden toch? Nagelbijten / Gniffelen

xxx

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:13

Met dit weer buiten?
Ja hoor, mooie training voor de komende herst/winter wanneer ze ook 24/7 buiten lopen Lachen
Ook een merrie met 10 dagen oud veulen loopt gewoon 24/7 buiten. Tenzij er echt plassen op de wei staan, dan kan het veulen niet droog genoeg liggen en komen ze even een uurtje of 2 op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:32

Als ik een pony/paard had zou ik m gewoon lekker buiten laten staan, door weer en wind, elk seizoen.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:55

Die van mij willen niet eens naar binnen, wat voor weer het ook is Scheve mond . Zelfs met de sneeuwstorm op 25 november gingen ze nog niet op stal, de deur stond open, ze konden er zo in gaan staan maar ze vertikten het gewoon Haha!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:05

Als het regent blijven ze gewoon buiten staan maar als het onweert haalt de boer ze altijd naar binnen. S'nachts staan ze zowiezo al binnen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:06

Die van mij staat ook gewoon 24/7 buiten hoor, geen centje pijn. Onweer vind ik wel een beetje eng, maar ja, om ze daar nou voor binnen te halen. Het is echt niet koud, ze vinden de regen heerlijk na die drukkende hitte van de afgelopen weken. Ze zijn weer helemaal wakker en opgewekt!

woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:10

Precies hetzelfde zoals in de hete periode :
overdags buiten met schuilstal, (waar hij alleen in gaat
om hooi te eten), en 's nachts op stal.
Wel lekker te weten dat hij binnen is, als je in je bed ligt
en het is noodweer Knipoog
Zelf geven ze er niet zo om, het is meer je eigen idee geloof ik,
maar toch....

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:10

Ze gaan bij ons naar binnen met onweer, omdat er twee stukken land naast ons een paar jaar terug een koe is getroffen door de onweer. De kans dat dit weer gebeurd is natuurlijk zeeeer klein.

Onze paarden lopen ook op een stuk land zonder bomen, schutting etc. dus helemaal op een "kaal" land.