Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
donnala schreef:Met een goedkoop paard is altijd wel iets mis, wie doet nu zijn goeie knol voor weinig geld???? Als jij je paard zou verkopen zou je er toch iéts voor vragen denk ik...En vraag je een saf waarom die wiede zo goedkoop is, staat ze in de winter helemaal onder water?Wordt ze overwoekerd door planten (let errug op met verwilde weides) .Wat errug duur is is de omheing (hout en schrikdraad), een stal kost niet zo overdreven veel (700).Hooi en stro in kleine hoeveelheden is duurder dan grote hoeveelheden.Om de 6 weken hoefsmid,een wormkuur.Ook moet je op voorhand weten of je aan dekens meedoet of niet: kijk eens op "paardnatuurlijk"-> zéér goede site , daar vind je informatie over veel onderwerpen zoals gedrag,dekens,natuurlijk bekappen,natuurlijke verzorging,antropomorfisme enz.
Weet ,als je een paard koopt dat het niet alleen rozegeur en maneschijn is,het is hard werken (oook in de winter ) en je zal de wind niet altijd mee hebben. Als je jezelf goed kent zal je voor jezelf wel kunnen uitmaken of je het wel aankan.
-nog een laatste tip:zorg als je een paard koopt dat je ook aan de toekomst denkt , neem genen oude knol(dan is hij over 4 jaar stokoud en dat kost ook geld) en zorg dat je paard wat toekomst heeft in de gebieden die jou aanspreken (spingen dressuur, wandelen).Je bent beter dat je een duurder paard neemt dat je 100% aanstaat dan eentje waar je spijt van krijgt.En vergeet niet dat je hem voor de koop laat checke door de dierenarts en hem op proef koopt hé?
veel geluk e!!![]()

Cowgirl schreef:Het eerste wat in me opkwam was: wat doe je als je niet meer daar mag staan met je paard.?
Ik ben vorig jaar zonder enige reden mijn stal uitgepleurd en stond dus met 2 paarden zo goed als op straat!
Dan heb je dus een probleem als je een duurdere stal niet kan betalen.
Bij mij is het nog goed gekomen maar het had niet veel gescheeld of ik had er eentje weg moeten doen.

luuntje schreef:Is het niet verstandiger om eerst een verzorgpaard te zoeken.

) een nieuw zadel omdat het oude niet past ? Voor een goede ben je al snel 500/1000 kwijt.

Majoor schreef:hoi veerluh
heb je er al over na gedacht wat voor paardenras je wilt hebben,
groninger
kwpn gelders
kwpn rijpaard
een fries zal ik afraden want die zijn zeer duur om te kopen!!!!!!!

Maar echt waar! Alleen kan je dat nooit betalen hoor, u ouders moeten meebetalen! ik sta nu op een stal waar alles zelf moet gebeuren.Zelf hooi en stro kopen, zelf stal mesten, zelf drinken geven, zelf op wei zetten.Dat is ook wel positief, een stevigere band met je paard
Maar echt waar,, een paar kost heel veel geld! Meer als ik dacht! Mijne is vierkant beslagen, word steeds op tijd ontwormd, dan veearts.. Iedere maand opnieuw is het iets hoor! Ik zou zo zeggen, ouders overtuigen tot zij betalen!!