Hoe doen jullie dat met vakantie...? Paarden aan huis.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lore

Re: Hoe doen jullie dat met vakantie...? Paarden aan huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:56

Misschien een bokker in de buurt die je uit de nood kan helpen. nadien kun je dan misschien de zelfde dienst terug verlenen.

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:24

Ik zou iemand zoeken die dichtbij woont. Of dicht bij je dieren woont.
Vraag aan diegene of ze je dieren wilt verzorgen terwijl je erbij bent zodat iedereen aan elkaar kan wennen. Zo kan diegene ook nog vragen stellen als je er nog bij bent!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:00

Ik vertrouw mijn paarden in de vakantie toe aan mijn ouders!
Mijn pa gaat altijd trouw met mij mee als we naar de hoefsmid moeten (vindt hij ook leuk, hoor!) en hij heeft, doordat hij veel met ze omgaat, een band opgebouwd. Dat vind ik erg belangrijk, de paarden vertrouwen hem echt.
Hij kan ze natuurlijk niet voor me berijden (de goede man is 70), maar wel poetsen, voer geven, in- en uit het weiland halen etc. Mijn paarden zijn moeilijk door vreemden uit het weiland te halen, ze maken zich dan extra druk en schieten zo in de stress.
Door een vertrouwd persoon erbij te halen, stel je ze op hun gemak.
De paar dagen/weken in het jaar dat ik wegga, laat ik het rijden/mennen voor wat het is, mijn paarden hebben ook recht op vakantiedagen!!!! Ik bouw de training wel af naarmate de vakantie nadert....anders is de overgang te groot voor ze.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:38

ik ben heel goed bevriend met mijn buurmeisje, dus als zij op vakantie is zorg ik voor haar pony's en konijnen Knipoog en als ik op vakantie ben zorgt zij voor mijn pony Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:05

Vrienden hebben al aangeboden eventueel wel op ons huis te willen passen. Dan hoeven ze niet heen en weer te reizen en is er genoeg toezicht. Denk dat mijn ouders het ook wel willen, maar die hebben geen verstand van paarden en zijn er wat bang voor. Een verzorgster is ook fijn, maar dan moet diegene wel heel verantwoordelijk zijn, en achtervang hebben, want heb meegemaakt dat iemand de eerste dag van mijn pony viel en vervolgens bijna de hele vakantie niet is geweest, dat geeft geen goed gevoel als je terugkomt en je paard heeft flinke mok...

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:19

Mijn paarden stonden eerst ook aan huis. Mijn buurman voerde de paarden altijd, en mijn instructrice reed 1x per dag even langs om te kijken of alles goed ging. De buurman zette ze ook buiten Lachen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:20

mijn vader zorgt dat eigenlijk altijd voor mijn paard en dat gaat eigenlijk gewoon goed.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:12

Meissie17 schreef:
Leuk zeg naar disneyland ik ga er 9 oktober heen een weekend Haha!

Misschien een advertentie op marktplaats ofzo plaatsen

dat zou ik zeker niet doen..
Gezien de mode om paarden te stelen.. Dan maak je het wel heel erg makkelijk voor eventuele dieven.

Ik zou een bekende opzoeken en die vragen (evt tegen vergoeding)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:27

Ik zou zowiezo nooit een onbekende vragen...
Dan ga ik liever niet of laat mijn man, dochtertje en schoonvader gaan en blijf ik zelf thuis.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:58

je moet meer net de goeie treffen . Ik heb er ookal aan gedacht in de vakantie paarden te verzorgen voor mensne die op vakantie gingen ..... maar zo te zien hebben veel mensen dat liever niet .Ik ga toch niet meer op vakantie dus ik zorg lekker voor mijn dieren

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 06:19

Op vakantie gaan brengt hier organisatorisch ook altijd heel wat mee. Voor het bedrijf loopt er een week voor tijd een melker mee zodat deze al kan warmdraaien. Gelukkig hebben we mijn schoonouders en overbuurman als extra achter de hand. Die redden zich prima. Voor de paarden regel ik mijn eigen opvang. Gelukkig vertrouw ik ze mijn vriendin, die tevens 1 paard van ons rijd, 100% toe. We zitten erg op 1 lijn en het is gewoon fijn dat iemand mijn paarden net zo goed verzorgd als ikzelf Haha! Hierdoor ga ik met een heel gerust gevoel op pad, dat is voorheen wel anders geweest Bloos Het is fijn dat er iemand is die toezichthoud en aanwezig is. In januari zijn wij een week naar Ierland geweest en toen ik terug kwam stond alles er tiptop bij, nog netter dan ik het achter gelaten hahaha. Nee ik ben er echt wijs mee..