Hoeveel geld p/maan kwijt aan je paard!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

Re: Hoeveel geld p/maan kwijt aan je paard!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:23

Verzekering 128 euro per jaar

wat houd dit in qua verzekering? kun je mij daar wat meer over vertellen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:35

Mijn pony is verzekerd met een uitgebreide ziektekostenverzekering, tevens tegen: brand, diefstal, mishandeling van derden en ongeval tijdens transport.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:10

Ineke, waar heb je hem zo uitgebreid verzekerd voor zo'n laag jaarbedrag als ik vragen mag?
en heb je geen heel hoog eigen risico?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:13

Interpolis
Eigen risico is *geloof ik* 200 euro per jaar (dus niet per ongeval!)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 01:58

Als je alles bij elkaar optelt (stalling, vloerbedekking, voer, (les), wormenkuren, entingen, smid, verzekering, spullen en dan nog niet eens de DA voor 'tussendoor'), dan denk ik dat ik wel op de € 250,-- per paard per maand kom Lachen

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:49

Ineke2 schreef:
Mijn pony is verzekerd met een uitgebreide ziektekostenverzekering, tevens tegen: brand, diefstal, mishandeling van derden en ongeval tijdens transport.

En dan worden dus alle kosten die je daaraan krijgt vergoed door hun???
waar heb je deze verzekering afgesloten??
En wat heb je nog meer voor verzekeringen weet jij dat toevallig? en wat kosten die
en wat houden die in?

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:21

hallo ik ben aan stalling 245 euro kwijt,
verzekering 35 euro per maand,
lessen (1 x in de 2 weken, half uurtje) per maand is dat 30 euro,
hoefsmid per 6/8 weken 80 euro,
appels en wortels zeker 15 euro per maand,
voedingssublementen zoals bijenpollen tegen allergie, fenegriek ong 50 euro per 3 maanden
en dan nog alle kleine dingen die erbij horen vliegenspray, nieuw halsteltje, dekje of wat dan ook...
ik ben zeker tussen de 350 / 420 euro per maand kwijt.
maar super hobby!

liefs cheyenne

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:35

Pff wat verschilt het veel zeg pp. Hangt er natuurlijk ook vanaf waar je woont. Ik in de stad en ben dus veel kwijt.

Ik betaal 390 euro voor de stalling inclusief elke dag stapmolen. Voor de verzekering betaal ik 75 euro in de maand. Voor de hoefsmid (eens in de 6/7 weken) betaal ik 70 euro, mijn paard staat rondom op ijzers. Voor de lessen ben ik 130 euro in de maand kwijt en dat is 1 keer in de week les. En dan nog de ontwormingskuren 1 keer in de 7 weken 10 euro.

Heeeeeeeeeel veel geld dus!!

Sabine_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:39

Stal 250 euro per maand
Èn dan nog wormenkuur, hoefsmid enz

gootje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:56

Natuurlijk verschilt alles, de plaats waar je woont, wat voor stal(faciliteiten) of je een verzekering neemt, of je hem/haar laat beslaan of bekappen maar dit zijn mijn kosten en woon in prov. utrecht:

de stalling kost per maand 125 euro, aangezien ik mede-eigenaar ben, is het 62,50
de paarden worden elke 2 maanden beslaan, wat 70 euro kost, dus 35 p.p. en dat betekend 17,50 p.m.
hij krijgt 1x p.j. een inenting van ongeveer 75 euro
en 4x p.j. een wormenkuur van 10 euro

ik heb dan een bijrijder voor 1x p.w. die 25 euro p.m. betaald

totaal kost het mij dus 55 euro p.m.
daar zit dus de hele stalling in, weide, bak water voer etc etc en de hoefsmid
let op, ik ben dus wel mede-eigenaar dus de kosten zijn de helft, maar ik heb hem wel voor 5 dagen Haha!

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:22

Stalling: 300 euro per maand all-in
Hoefsmid: 22,50 euro voor beslaan (6 weken)
Inenting: 50 euro 2x per jaar
Wormenkuur: 12,50 4x per jaar
Lessen: 240 euro per maand (ik heb veel les ja.. Bloos )

andvari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:57

Ik betaal voor mijn Ijslander 125,- stalling per maand in het midden van het land: dit is 24 h per dag op de wei, zomer en winter.
Voor gras, hooi en water wordt gezorgd. Brok betaal je zelf. Bij ziekte is er een stalletje beschikbaar.
We hebben een buitenbak en weiland waar we mogen rijden, liggen pal aan het bos met kms ruiterpad. Ieder heeft een kast voor zijn spulletjes.

Aan brok ben ik bijna niks kwijt: ponybrok kost 7 euro per 25 kg ofzo, en ik ben met 2 zakken per jaar wel klaar. Tegenwoordig voer ik daarnaast Pavokoeken ( 3/week). Heb daar de prijs niet van.

Enten 1x/ jaar. Probeer het te combineren met stalgenoten, dat scheelt voorrijkosten! Moeten ze voor mij alleen komen, dan kost dat 'zo'n 50 euro. Deze keer had ik ook naar zijn gebit laten kijken: dat zat hier bijin.

Bekappen door natuurlijk bekapper: eens in de 6 weken: 32,50.

Heb je je paard net, dan zul je wel het nodige kwijt zijn aan dingen als eens andere teugels, of toch een ander bitje, dekje, etc. Mijn ervaring leert dat als je eenmaal je basisuitrusting hebt, je eigenlijk amper eens geld kunt uitgeven voor je paardje. Knipoog
Dit jaar heb ik het voor mijn doen érg bont gemaakt, door zowel een nieuw bitje te kopen als ook een 'schaapjes'onderlegger. Dat wordt dan ongeveer 100,-.

Oh ja: ontwormen natuurlijk. Hangt van grootte van je paard af en hoe je hem houdt.

Ga je nog leuke dingen doen, zoals een weekje op vakantie, dan komt er natuurlijk transport bij, overnachting voor jezelf en voor je paard, etc. Maar dat kun je zo bont maken als jezelf wilt!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:21

Momenteel is het bij mij wat meer, ik heb weer les (joepie!!), en net een wagen gekocht voor Flicka, die ook alles bij elkaar 400 Euro kostte. de laatste maanden zijn ze me een stuk duurder geweest, hihi!

ik zit normaal gemiddeld op 200-250 Euro, maar het laatste jaar toch tegen de 300-400 denk ik... hihi! verwende apen zijn het!

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:24

Ik denk dat wij per paard ongeveer 140 - 150 euro in de maand kwijt zijn (stalling, verzekering, hoefsmid, wormkuren). Wat het duur maakt zijn niet de dingen die je nodig hebt, maar de dingen die je nodig kúnt hebben (da kosten!). En de dingen die je meent nodig te hebben... Zoals halsters in dezelfde kleur, die leuke sjabrakjes uit de nieuwe collectie, die bijzondere frontriem, nieuwe rijlaarzen etc etc Tong uitsteken

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:59

ik sta nu bij een stal waar € 215,- per maand kost! maar dan ben je er nog lang niet!
wat komt er allemaal bij:

-lessen
-op zijn tijd ontworming enz.
-hoefsmid
-trailer (als je op wedstrijd gaat)

oke dan denk je wel dat je er bent;) maar hoe vaak wil je les, hoe duur is jou lesgever. dus het is per paard verschillend.
ik dacht ook dat het dat was maar mijn paard is kreupel geworden, naar lingehoeven en alles geweest. nou dan kom je wel weer op hele andere kosten uit;) lees mijn Kreupele paard groetjes Anouk

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:07

Ik betaal 2.75 euro per pak hooi. Gebruik ca 3-4 pakken per week
gebruik practisch geen stro, ze staat op matten
geen stalgeld aangezien ze thuis staat
20 euro per 8-10 weken voor de hoefsmid.

Verder leg ik 100 euro per maand achteruit voor onverwacht hoge kosten. De da en wormspuiten heb ik nog niet meegerekend
wormspuiten ca 12 euro per 12 weken denk ik

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:28

wat een verschillende bedragen eigenlijk!

voor Arwen ( Tinker) ben ik het goedkoopste uit, die staat alleen op de wei en krijgt wat brokjes en hooi, ben daar zo'n 20 euro totaal per maand aan kwijt ruim genomen.
hoefsmid tot nu toe 1X nodig geweest en 1X in laten enten en nu in totaal 4 wormenspuiten gehad en that's it in een jaar tijd.

ben per jaar aan haar dus rond de 400 euro kwijt denk ik?

Mini_Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:31

nou ik petaal voor stalling al 120 pr maand maar ik heb een shetlander
voor de hoefsmid betaal ik 30 euro v bekappen
ik betaal 20 euro voor ineentingen,
en 12,20 voor wormkuur
dan betaal ik nog 100 euro pr maand voor nieuwe spullen

dus reken maar uit..Knipoog

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:33

Ik betaal 150 euro per maand voor de stalling, dit is incl onbeperkt hooi + biks, en er word voor me gemest. Natuurlijk mag ik ook gebruik maken van alle faciliteiten zoals de bak, weidegang, spuitplaats ed.
Wormenkuren zijn er in verschillende prijsklassen, maar ik ga even uit van 15 euro per keer. Dan nog entingen.. 60 euro per keer.. hoefsmid.. 80 euro per 8 a 9 weken.. natuurlijk regelmatig dingetjes tussendoor, vliegenspul als ze last heeft van de vliegen, zonnebrand als ze op haar neus gaat verbranden, dekens etc etc etc, als er iets stukgaat moet er ook direct geld zijn om het nieuw te kopen, een zadel even daargelaten, kan me voorstellen dat niet iedereen zomaar even geld heeft voor een nieuw zadel, maar naar mijn mening moet er toch zeker altijd wel geld zijn voor een goede regendeken etc, gewoon de dingen die echt nodig zijn.

roukesmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:27

Mijn paard is er nog niet maar weet wel dat ik als ik dit lees de goedkoopste stallingskosten heb.. *blij* 40 euro per maand.. 3 hectare weiland buitenbak stal en stro en hooi, maar sta dan ook bij de liefste opa van het dorp die maar al te blij is dat er meide komen rijden!!! er staan nog 3..

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:19

Ik ben bij pensioenstallen €168,- per maand. Haha!

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:49

Ik betaal per maand € 210,- stalgeld. Daar komt ook nog de verzekering bij. Maar dat verschilt weer per paard.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:53

ik betaal in de zomermaanden mei tot en met +- oktober 150,- per maand en ze wordt niet bij gevoerd ! (dat gras is al zo lekker en af en toe een lekkere mix van appels/muslie) eens in de 2-3 maanden hoefsmit nu is rondom beslagen en betaal daar 80,- voor in de winter staat ze alleen voor op ijzers (50,-)of niks en wordt dan alleen bekapt ..het ligt eraan hoe het weer is ....s`winters betaal ik 250,- all-in ze worden buiten gezet in de wei of in de grote zandbak .....verzekering betaal ik per jaar ......(zou het niet eens meer weten hoeveel ... Bloos ) eens per jaar inenting fluenza ofzo iets ..

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:00

stalling: 150 euro excl. zaagsel, wel mooie luxe stalling en verder all-in
Zaagsel: Ca. 40 euro per maand
wormenkuur gem. 12 euro per keer
hoefsmid (ijzers?): Alleen vóór op ijzers, 50 euro per 2 maand
inentingen: 1 x per jaar 18 euro
verzekering: bij interpolis, weet zo niet hoe duur
les: geen kosten
zadel: 2ehands merkzadels, Pessoa springzadel voor erbij van 200 euro, en een KN dressuur ook 200 euro (maar dat was een superkoopje, komt van een bekende)
hoofdstel: 60 incl. bit
dekens enz: wil ik niet weten

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:11

ik krijg een paard..
hij/zij komt op een privestalling te staan.. met nog 6 andere paarden
dat kost 120 in de maand met binnen en buitenbak en weiland,
ik moet daar de helft van betalen dus 60 euro...

ik heb 100 euro in de maand te besteden, heb ik daar genoeg aan?

groetjes wendy