prijs weidegang voor shetlander ! er antwoord niemand!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

25 euro is genoeg voor weidegang

Poll eindigt op

- tuurlijk
1 (7%)
- nee, minstens 50 euro erbij
6 (46%)
-hoe kom je erbij, veel minder!
Geen stemmen
- zo gemiddeld wel..
2 (15%)
- iets meer
4 (30%)

Totaal aantal stemmen: 13

Marigold

Re: prijs weidegang voor shetlander ! er antwoord niemand!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:03

wat de huur van het weiland is, is de prijs die de eigenaar ervoor vraagt Knipoog
kan je echt niet veel van zeggen zo.

wat ik je na het lezen van dit topic nog even wou zeggen, is dat een pony heel oud wordt.
in het begin heb je er heel waarschijnlijk al je geld voor over.
maar het gaat wel inhouden dat je geen leuke kleren kan kopen, of geld hebt om uit te gaan later.
en dat niet alleen eerst, maar dat blijft zo!
mits je later meer geld verdient misschien, maar daar mag je niet vanuit gaan voordat dat zo is.
ik zeg het als waarschuwing, je moet wel een lange adem hebben als je aan een pony begint, denk er daarom goed over na!

is het misschien een idee om als je wel een shet koopt, deze bij mensen bij een paard te weiden, als weidemaatje?

blinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:15

ja, goed idee

blinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:16

enne, ik heb er voor altijd geld voor over! geen probleem!

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:48

IK ben het met mijn voorgangers eens dat het denk ik onverstandig is om een pony te kopen.

Een pony kost heel erg veel geld en tijd. Het is niet iets dat je er even bij doet. en shetlander word zeker 20 jaar oud, dus zo lang zul je dag in dag uit, veel te warm of veel te koud, onweer en storm, enz enz voor hem moeten zorgen.

als je een keer een dierenarts moet laten komen ben je erg veel geld kwijt. je pony heeft toch, vooral in de winter, eten nodig. je hebt zo nu en dan nieuwe spullen nodig en ga zo maar door.

een shetlander is dan wel klein, maar het is wel een echt paard die net zo veel verzorging nodig heeft als een groot paard.

hou het voorlopig lekker bij je 4 verzorgpony's, dat lijkt me zoiezo al meer dan genoeg, en kijk over een paar jaar nog maar een keer of je echt wel een pony wil, en niet liever een vriendje ofzo.

ik snap dat dat niet leuk is, en dat jij het allemaal heel anders ziet, tenslotte heb ik ( en ik denk een hoop van de anderen ) ook jou leeftijd gehad en wij wilden toen ook een pony! maar ik ben nu blij dat ik toen niet die verantwoordelijkheid heb gehad.

gr marianne

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 08:23

blinky schreef:
ehm.. ik heb 5 jaar rij- en poets ervaring.. en ik krijg nog steeds les, maar dat betalen mijn ouders. hoe weet je dat ik weinig ervaring heb?
mijn ouders weten zeker dat ze hier willen oud worden dus verhuizen zullen we niet:P
en ik woon in het oosten. en de plek is prima!
spoelplaats, veel verschillende weilanden, evt, stal, poetsplaats, vriendjes enzo.

Neem maar van mij en meerdere aan dat 5 jaar echt weinig ervaring is. Ook het rijden op manege paarden is anders dan een eigen paard. (ookal mag je op de moeilijkere paarden rijden, het is echt een verschil)
Het lessen zal je moeten doen met je eigen pony, kun je dan naar de les toe?

Ik bedoelde over het weiland, dat wanneer je straks bij de buurman weg wil met je pony, een andere plaats misschien te duur is.

En je bent nu 13? Hoe lang denk je nog op een shet te kunnen rijden?
Veel worden er dan namelijk al te groot voor. Het zou niet eerlijk zijn voor de pony als je te lang door rijd, daar kan hij slijtage van krijgen en dus veel pijn.

Wat zeggen je ouders ervan?

blinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 08:50

ik snap dat jullie danken dat ik dat niet kan betalen, maar ik wacht met de aanschaf tot ik het een ruime tij d kan betalen! zo'n 1000 euro ofzo.. en ondertussen spaar ik gewoon door.. mn ouders moetn er nog over denken.
en als ik niet meer op hem kan rijden wandel ik,longeren, langelijnen!
genoeg te doen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:54

Het gaat niet alleen over geld!
Maar over je toekomst. Als je nu een shet gaat kopen en over en jaar daar al te groot voor bent, dan had je beter een grotere kunnen kopen.... Ook met je school, wat ga je doen en hoeveel tijd ben je daaraan kwijt. Heb je dan ook nog tijd voor een bijbaantje én je pony?! Ook nog een vriendje en uitgaan!!
én je ervaring is echt weinig, jammer dat je dat niet wilt zien!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:59

Als ik alle berichten lees wordt er behoorlijk van de vraag afgeweken. De vraag is of je voor 25,00 euro een wei kan vinden een shetlander.
Dit is dus ja of nee.
De overige kosten kun ja aangeven maar ik denk dat de vraagsteller ook wel weet dan er meer kosten zijn. En wie weet hoe die betaald worden? Dat is niet relevant want dat was niet de vraag. Zou best kunnen dat haar ouders die kosten voor haar rekening nemen of dat zij die kosten al ingecalculeerd heeft en een bedrag van max. 25,00 euro in de maand overhou voor stallen en om die reden de vraag stelde.
Nu een heleboel commentaar (en verewijten) maar alleen dat er van de vraag afgeweken wordt.

blinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:15

hartstikke bedankt friesiszwart!
jij snapt het! tuurlijk weet ik dat er nog meer kosten aan verbonden zijn en ik weet ook dat ik die kan betalen! Lachen en als de rest van jullie vindt dat ik te weinig ervaring heb, dat is dan pech voor jullie, want jullie weten alleen hoe lang ik rij enzo, maar je kan ook 1 jaar rijden en dan genoeg ervarin g hebben of juist heel lang nodig hebben.. ik zeg heus niet dat ik alles weet, want dat snap ik ook wel.. maar ik weet zelf wel hoe ik we finacieel voorsta en ik denk dat ik het wel aankan.. een vriendje heb ik voorlopig nog niet, en ik houd gewoon van pony's, over 20 jaar nog! no problemo dus!

blinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:05

graag nu alleen nog antwoord met daarin info over de kosten van STALLING, en niet alleen maar zeggen dat ik geen pony moet kopen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:11

Waarom vraag je het niet gewoon even in de buurt wat het kost? Dáár moet je 'm dan toch gaan neerzetten! Op bokt kom je niet verder met je vraag. Je weet nu dat 25,- echt weinig geld is per maand, maar wie weet vragen ze bij jou in de buurt er wel weinig voor of misschien wel heel veel....

blinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 12:48

oke, dankje wel.. ik heb gister al een beetje rondt gevraagd, en een manege vraagt 10 p.m en mijn buurman gratis.. en een ander 40