Poep en Weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Poep en Weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:23

Weiland slepen met een weidesleep, regen buitje erover (als is dat laatste nu niet zo simpel) en het is weg.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:32

Yep, hier elke dag met t kruiwagentje het land op!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:15

Ja met een weide sleper ofzo. Dat doen ze bij ons op stal ook. aleen op de kleine weidjes moet je zlef mesten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:34

Ik hou mijn paddocks (2 voor 2 paarden) zelf schoon, met mestboy en kruiwagen. Grotere weilanden worden met de sleep gedaan.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:42

Ik haal 2x per week de mest uit de wei, vind het echt goor als het blijft liggen want de boer rijd het niet uit.
En je hebt ook minder vliegen als je de poep weghaalt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:51

Ik mest meestal één keer in de week de wei grondig uit.
(ligt ook er ook aan of mijn vriend mee kan, voor het rijden van de kruiwagen).

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:32

bij ons:

iedereen ruimt 1 dag op stal het land, de waterbakkenvullen en vegen,
wil je dit niet? dan kun je hetper maand afkopen voor 10 euro
ideaal dus.

sommige kopen het af andere ruimen wel.
ik ruim samen met een stalgenootje(ik doe het dus 2 dagen in de week) maar zijn niet meer dan een uurtje met zijn 2e kwijt.
anders was je zomers 1.5 uur bezig.
we ruimen dan hetland + de paddocks (daar kunnen ze ook in lopen vanaf het land)
elke dag een schone wei dus wormbesmetting is vrij klein

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:57

Wij zijn dit weekend toch ook maar begonnen met mestruimen (van een haf met veulen). Omdat het toch wel veel "poepland" werd en we hopen zo het aantal vliegen te verminderen.

Maar na vier kruiwagens in de brandende zon leek het ons een goed idee om een paar "verzorgmeiden" voor onze haf te zoeken.......

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:44

Ik heb laatst eens de wei leeggehaald.. 20 kruiwagens wel te verstaan..
Er is niemand anders van stal die het doet, alleen de bak word gedaan, maar goed das 10 min werk..
ik ga het nu ook bijhouden, was 1 grote smeerboel daarzo en idd veel kans op wormen, dus nu toch wel minstens 1x in de week even leeghalen.. vind het alleen zo zonde dat niemand anders dit even doet.. geld ook voor de andere wei, die moet ook nog gedaan worden, binnekort nog maar eens een middagje er voor uittrekken.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 06:11

Wij hebben ook meerdere paarden lopen. Wat in opfok loopt, loopt gescheiden van mijn eigen paarden. Ze komen ook niet bij elkaar op het land en worden ook niet achter elkaar aangeweid. Wij houden ons aan een strak ontworm schema en hebben een stalhulp die de mest uit de weides haalt. Het is een kwestie van bijhouden. De reden dat wij de mest weg halen is ook ivm wormen, maar ook dat het land netter blijft, ze eten het mooier schoon en het oogt netjes.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:25

ik heb er maar 1 maar wel een zeer goede tacktiek.

zorg dat je 2 weilanden hebt of deel je weiland in 2e, zet de ene week je paarden op de ene en de andere week op de andere, aan het einde van de 1e week ga je met je tractor en weide sleep over de wei, verplaats je paarden naar wei 2, het gras in wei 1 kan zo mooi groeien (moet het wel regenen of je moet sproeien) en zo wissel je dat iedere week om. is je weide mooi bemest en hebben de paarden toch iedere keer een zuivere weide.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:59

onze weides zijn iets te groot om elke week om te weiden Haha! ach en als je dagelijks even de mest eruit haalt is je land in iedergeval goed schoon...met die droogte van afgelopen tijd blijft de vaste mest ook lang liggen

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:42

doe het elke dag maar hier hebben de paarden 1 poep plek

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:25

Ik haal de mest er 3x per week uit. Het is van 1 paard en twee pony's en dan is het anderhalve kruiwagen per keer. Je land blijft mooi schoon want ze mesten steeds op dezelfde plek terwijl als je het laat liggen de poepplaatsen steeds groter worden en de eetplaatsen dus kleiner. Onze buurman heeft een belg en die haalt het er nooit uit maar die wei is dus een puinhoop.