Eten na het rijden, jullie mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Intervarno

Re: Eten na het rijden, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:34

Oke, bedankt! Mijn pony wordt 3x per dag gevoerd op standaard tijden en heeft altijd genoeg ruwvoer. Ja Dus ik denk ook niet dat een paard zielig is zonder eten na het rijden. Ik ben het ermee eens dat het uitmaakt of je zelf voert of niet. Zo ja, is het natuurlijk beter na het rijden. Maar dat is bij ons op stal dus niet het geval.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:53

Ik geef altijd een beloning na het rijden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:58

Beloning moet je geven tijdens het rijden. Iets lekkers naderhand wordt door het paard niet aan het gedrag in de bak verbonden en heeft dus in die zin geen nut. Wat niet wegneemt dat een paard het zeer waardeert om iets lekkers te krijgen, voor, tijdens, na of zonder rijden Haha!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:28

ik voer mijn paard na het rijden. Ik voer mijn paard altijd zelf, dus is het handig om dat na het rijden te doen aangezien ik dan toch op stal ben Knipoog

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:59

Mijn pony's krijgen beiden 2 keer per dag een halve kilo powerplus mix gevoerd.Na het rijden geef ik ze ook nog een halve of een hele kilo.Hangt er vanaf hoe hard ze gewerkt hebben.Als jij dit niet doet is helemaal niet zielig voor je pony en ik vind het een beetje jammer van je stalgenoten dat ze jou dat proberen wijs te maken.Als je pony er goed uitziet krijgt hij genoeg te eten en hoef je hem echt niet meer te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:33

Ik voer mijn paard na het rijden. Hij krijgt dus eten aan de hand van wat hij heeft gedaan. Niet wat eventueel nog gaat doen. Op dit moment alleen een boterham of een appeltje daarna gaat hij het land op. In de winter krijgt hij een schepje muslie of biks naar aanleiding van wat hij gedaan heeft.

[edit] maar dat is mijn manier. Een paard dat geen eten na het rijden krijgt vind ik niet meteen 'zielig' ofzo.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:01

Ik doe het wel... maar het is totaal niet nodig hoor!! Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:14

Vind het ook niet zielig. Furie krijgt na het rijden wel wat lekkers als een handje bix of een appel. Is het voertijd, dan krijgt ze eten. Is het geen voertijd krijgt ze ook geen eten. Meestal gaat ze na het werk weer het land op. Lachen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:00

mijne krijgen geen snoepjes of schep biks na het rijden . ze zijn al dik genoegt en ik zie liever een ietwat mager paard dan een dik paard .Ik heb ook een hekel aan paarden die constant bedelen. dat is gewoon irritant . Mijn wlesh kreeg ook altijd voor alles eten en zit nu overal aan te snuffelen of er geen eten in zit . bah ^^

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:23

In de winter wordt er altijd bij ons op stal op vaste tijden gevoerd, in de zomer voer je zelf ivm 24/7 in de wei. Ik doe dat dan altijd na het rijden en ook altijd de zelfde hoeveelheid, omdat grote voerwisselingen voor een paard niet echt goed zijn. En ze doen het er goed op.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:27

Mijn paard krijgt na het werk altijd wat brok. Als ie niks gedaan heeft krijgt ie ook geen krachtvoer, dus vandaar alleen na het werk. Hij is wel zo netjes opgevoed dat hij niet meteen de emmer in duikt, dus dat scheelt. Het is niet zozeer als beloning, maar gewoon omdat hij het alleen krijgt als hij gewerkt heeft en niet als ie 'stilstaat'. Kan hij mooi z'n brokjes op eten terwijl ik de troep opruim en daarna gooi ik 'm weer het land op. Werkt voor mij mooi zo en hij bedelt verder niet of wat dan ook... Als je gewoon elke dag op een vaste tijd brok voert hoef je imo na het werk geen extra voer te geven...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:39

Ik voer altijd wat na het rijden.
De dagen dat ik niet rijd krijgt ze dat extra voer niet, dus dat is dan gelijk een mooie verdeling van voer op wel en niet werkdagen...
(het gaat hier wel om een paard dat vrij druk is met rijden en moeilijk dikker te krijgen, dus voor haar kan een extraatje als ze hard heeft gewerkt geen kwaad...)

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:42

Als ik klaar ben met rijden krijgt die van mij altijd een halve schep muesli Knipoog

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:25

na het rijden krijgt mijn paadr altijd een schep muslie ! dit heeft ie altijd al gehad, maar het is niet nodig qua gezondheid voor hem. soms geef ik hem ook wat wortels of appels. en brood dat over is bij ons thuis.
maar je paard is niet zielig omdat ie niks krijgt Knipoog er ligt tpch wat te eten op stal dan is het toch goed Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:32

Die van mij krijgt wat kruidenmusli na het rijden, voor sneller herstel van de spieren zei mn lesgeefster altijd.. En dan meestal wat fruit ofzo.
Ik denk niet dat een paard het ziet als 'beloning voor het goede rijden', daar zit toch te veel tijd tussen, een beloning geef ik direct nadat hij iets goeds heeft gedaan, eerst met de stem, 'goedzo', en dan een brokje er achteraan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:44

Die van ons krijgen na het rijden altijd power plus mix (in de zomer) en muesli of slobber (in de winter) Zo heb ik dat van begin af aan gedaan en dat weten ze ook Knipoog