Paard niet te pakken te krijgen!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:54

Pipo schreef:

Een manegepaard kan best een beetje chaggie zijn, maar het is geen manegepaard als ie werkelijk gevaarlijk is.

ik denk dat deze merrie niet te vergelijken is met een manegepaard.

best een beetje sjaggie is zacht uitgedrukt want dit was er eentje die dus echt wel beet of sloeg

ik vergelijk jouw paard bovendien NIET met een manegepaard,ik geef je alleen dit advies dat het misschien zou kunnen helpen,maar tja je verwerpt een boel adviezen omdat je veel ervaring hebt dus dan weet ik het ook niet meer.dan maar niet rijden dus.als ie echt veel waarde als fokmerrie heeft dan maar geen predikaat,dan richten op de veulens en die wel allemaal goed rijden zodat moeder via de kinderen nog hoger als fokmerrie kan worden toch?
Laatst bijgewerkt door sanderijn op 21-06-02 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:54

Als ze wel goed fokt en je hebt toch genoeg anderen te rijden, waarom fok je er dan niet alleen mee? en laat je het rijden rusten?

Ik ken ook een paard waar nooit op gereden is, en deze merrie is wel 20 jaar fokmerrie geweest, met veel goede veulens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:59

sanderijn"]
[quote="Pipo schreef:

Een manegepaard kan best een beetje chaggie zijn, maar het is geen manegepaard als ie werkelijk gevaarlijk is.

ik denk dat deze merrie niet te vergelijken is met een manegepaard.

best een beetje sjaggie is zacht uitgedrukt want dit was er eentje die dus echt wel beet of sloeg

ik vergelijk jouw paard bovendien NIET met een manegepaard,ik geef je alleen dit advies dat het misschien zou kunnen helpen,maar tja je verwerpt een boel adviezen omdat je veel ervaring hebt dus dan weet ik het ook niet meer.dan maar niet rijden dus.als ie echt veel waarde als fokmerrie heeft dan maar geen predikaat,dan richten op de veulens en die wel allemaal goed rijden zodat moeder via de kinderen nog hoger als fokmerrie kan worden toch?
[/quote]

Dat gaan we ook proberen, morgen of maandag geef ik je de uitslag van de keuring, twee van haar dochters gaan morgen op. Ben benieuwd. Denk dat ik haar maar gewoon laat wat ze is. Ze wil gewoon niet, vind het alleen zonde van het paard.

Ja, ik geef veel antwoord op adviezen omdat ik de meeste al heb geprobeerd, behalve de bach methode. Kijk maar even op www.horsemoves.com bij de paarden, simone is haar dochter.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:59

germie schreef:
Als ze wel goed fokt en je hebt toch genoeg anderen te rijden, waarom fok je er dan niet alleen mee? en laat je het rijden rusten?

Ik ken ook een paard waar nooit op gereden is, en deze merrie is wel 20 jaar fokmerrie geweest, met veel goede veulens.

Sportpredikaat? Staat dacht ik hierboven ergens.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:02

Als het paard ECHT NIET WIL, dan haal je nooit het SPORTPREDIKAAT, dan heb je meer aan GOEDE VEULENS.
Dat bedoel ik ermee, sommige paarden willen echt niet.
Je hebt namelijk vechters. Zolang die vechters voor je vechten heb je een super paard, maar vechten ze tegen je...................dan heb je dus niets aan het paard voor de sport. Een 'rotmerrie' in het land met een droom van een veulen is tenminste nog iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:03

De nakomelingen hebben trouwens een superkarakter!!! En dat met Jazz als vader!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:05

germie schreef:
Als het paard ECHT NIET WIL, dan haal je nooit het SPORTPREDIKAAT, dan heb je meer aan GOEDE VEULENS.
Je hebt namelijk vechters. Zolang die vechters voor je vechten heb je een super paard, maar vechten ze tegen je...................dan heb je dus niets aan het paard voor de sport. Een 'rotmerrie' in het land met een droom van een veulen is tenminste nog iets.

Ik moet de eerste nog vinden die echt niet wil. Sommige paarden hebben wat opstart problemen of blijken fysieke problemen te hebben maar anders moet een paard met een beetje kwal;iteit makkelijk Z+5 kunnen worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:06

Is het paard 'geestelijk' wel in orde? Ik vraag nu wel heel ver door hoor, maar ik heb dus eens iets raars meegemaakt.
Ook ken ik een paard met een hersenafwijking, die bleef ook onberijdbaar, maar die was gewoon niet slim genoeg om de ruiter te begrijpen. Als fokmerrie was ze uitstekend. Op stal was ze ook niet echt vriendelijk, maar dingen als longeren, zadel erop enz bleven ondoenlijk.
Uiteindelijk zijn ze erachter gekomen dat het paard een behoorlijke tik gehad heeft (waarvan weet ik ook niet), maar het was dus een beetje zwakzinnig geworden..
Laatst bijgewerkt door germie op 21-06-02 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:06

Katja"]
[quote="germie schreef:

Ik moet de eerste nog vinden die echt niet wil. Sommige paarden hebben wat opstart problemen of blijken fysieke problemen te hebben maar anders moet een paard met een beetje kwal;iteit makkelijk Z+5 kunnen worden.
[/quote]

ALs ik naar beweging en paard kijk, moet ie veel meer kunnen dan Z+5, Huilen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:10

Katja, de eerste die ECHT NIET WIL weet ik wel te staan.

22 jaar, na 8 weken in een trainingsstal teruggebracht, ze konden er gewoon niet op rijden.
Maar verder een prachtige stermerrie. Zwart als een mooie god, maar een ..........$#@!$#!@karakter. Die krijg je op het land dus ook niet weer.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 18:27

Pipo"]
[quote="Katja"][quote="germie schreef:

[/quote]

ALs ik naar beweging en paard kijk, moet ie veel meer kunnen dan Z+5, Huilen
[/quote]

Ik heb altijd geleerd dat een ieder gezond paard, Z kan lopen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 07:31

Maar eh...
Met een dergelijk karakter kon B + 5 al wel eens een heel moeilijk verhaal worden.....

"Wat had kunnen zijn als...' is eigenlijk kompleet niet belangrijk.

(even een klein woord ter motivatie.... Scheve mond )

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 09:18

Ik denk dat dit een heel duidelijk geval is van *er is iets mis met dat paardje* (of jouw methode)

Je hebt haar eerst goed kunnen pakken, anders had je haar niet kunnen longeren e.d. Ergens is er iets misgegaan waardoor je haar vertrouwen bent kwijtgeraakt. Je hebt dus niets aan truckjes om haar te pakken te krijgen, je moet haar vertrouwen terugkrijgen.

Zet haar even lekker op het land, zorg dat jij degene bent die voert (of gewoon af en toe wat lekkers komt brengen) Probeer na een weekje of je haar kan pakken, laat haar meteen weer los, en als ze eenmaal makkelijk naar je toe komt check je eerst of alles wel goed is met haar. (zadel, rug, mond enz)

Als je haar dan nog wil inrijden zou ik het een stuk rustiger aan doen.. Eerst samen wandelen en dat langzaam opbouwen. Zorg dat het ook leuk blijft voor haar..

Dat je al jaren ervaring hebt zegt niets.. blijkbaar doe je het bij haar verkeerd dus zou je een andere manier moeten proberen. Als je geen tips of commentaar wil hebben had je je verhaal op Verslag van de Dag moeten zetten..

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 15:18

Over het paard even alleen in het land zetten. De paarden lopen daar altijd in het land. Ze staan in een super omgeving er ontbreekt ze daar aan niets. Wat je misschien zou kunnen proberen is niet direct te gaan rijden. Neem het paard eerst eens aan de hand mee. Bv langs de dijk en anders bij jullie aan de achter kant het land uit. Ga haar leren alles wat je met haar gaat doen dat dat leuk is en hier mag best wel een tijd over heen gaan. Ik denk dat ze je heel aardig moet gaan vinden en gaan vertrouwen. En als ze jouw ziet aan komen dat ze dan na verloop van tijd denkt zo van jippie heb je haar weer aan we leuke dingen doen. En doe dan eens het zadel erop. En dan ook alleen aan de hand lopen. En dan eens 1 rondje er op zitten en weer een stukje wandelen. Misschiengaat het voor dit paard te snel en denkt ze ho wacht even dat gaat zo maar niet. ER zijn ook zat paarden die het rijden in een bak geen snars aan vinden. Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 16:09

Bedankt voor alle reactie's, wat ik als opmerking even wil aangeven dat een aantal het over rijden heeft, terwijl ik meerdere keren heb aangegeven dat het paard in kwestie niet eens zadelmak is. De keus is gemaakt ze blijft de rest van haar leven doen waar ze goed in is: fokken. Verder hebben we zat te rijden, dus wat dat betreft hoeft ze niet onder het zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:39

Pfffoeiii ! Komt die even goed weg ! Cool
Staat vast met een big smile in de wei nu Extreme duivel

Is het helemaal definitief of denk je dat je handen over een tijdje weer gaan jeuken Knipoog ?

Wel jammer maar ach , zo heb je er in zekere zin ook plezier van , als je er fijne veulens uit krijgt waar je wel verder mee kunt komen , en je hebt de ruimte voor een verder niet-werkend paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 20:48

pmarena schreef:
Pfffoeiii ! Komt die even goed weg ! Cool
Staat vast met een big smile in de wei nu Extreme duivel

Is het helemaal definitief of denk je dat je handen over een tijdje weer gaan jeuken Knipoog ?

Wel jammer maar ach , zo heb je er in zekere zin ook plezier van , als je er fijne veulens uit krijgt waar je wel verder mee kunt komen , en je hebt de ruimte voor een verder niet-werkend paard...

Tja je hebt wel gelijk, maar we hebben er nog zat, waar ik niet eens de tijd voor heb, dus laat ik haar maar staan, en ga ik lekker met haar dochters aan de gang.