Jong paard wil achterbenen niet laten opbeuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:39

Ik heb dat ook zo geleerd met jonge paarden ... nmeestje achteraan het lichaam lekker kriebelen aaien etc etc ... en dan gehoorzaamt ze na een paar dagen wel ... Ik heb er nooit moeite mee gehad ...

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 00:07

Toen ik Cheyenne een jaar geleden kocht (2 jaar oud) kon ik nog niet eens naar haar achterbeen wijzen of ze sloeg al naar me. Ik probeerde vanalles...van lieve tot boze aanpak, maar niets hielp. Het leek echt hopeloos!!! Frusty Ik heb toen haar achterbenen gewoon een tijd met rust gelaten, geen aandacht aan besteedt en af en toe terloops met poetsen met de zachte borstel daar wat aaien. Ik kon langzamerhand steeds verder naar beneden en op een dag stond ze met haar been op rust en kon ik zomaar haar voetje optillen, ZONDER slaan of trappen. Ik was verbaast en opgelucht! Sindsdien is ze superbraaf!

Wat ik dus wil zeggen; besteedt er niet teveel aandacht aan; leg er niet de nadruk op. Laat het even rusten, want nu is je paard steeds geirriteerd en denkt telkens; " heb je haar weer die daar weer komt klooien aan mijn benen!" Probeer het over een week of 2 of 3 weer eens....maar probeer wel gewoon rustig het been te poetsen ed. Als ze narrig wordt, direct ophouden......laat maar even afkoelen! Je paard maakt er nu namelijk een gewoonte van om narrig te reageren omdat je er waarschijnlijk zo 'bovenop' zit.

Succes!