Elke dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:33

Bij ons in de manège is het op maandag gesloten, dus dan kom ik er niet uit respect voor de sluitingsdag (tenzij mijn paard iets heeft en elke dag moet verzorgd worden ofzo). Ik vind het wel spijtig dat de paarden dan op stal blijven staan. Het is dan rustdag voor alle paarden. Dit hebben de manègepaarden wel echt nodig, maar de eigenaarspaarden veel minder omdat ze (over het algemeen) minder hard werken. Ik zou liever op rustdag mijn paard op de wei hebben, maar dat gaat dus niet. Gevolg is wel dat ik op dinsdag een paard heb dat absoluut eerst moet loslopen of longeren, gezien de opgestapelde energie van de ganse dag op stal te staan. (sorry, een beetje off-topic, maar ik vind het echt wel spijtig dat ze de maandag de ganse dag moet binnenstaan, vooral omdat ik dinsdag pas na het werk er naar toe kan = bijna 2 dagen op stal).

Verder ga ik er quasi elke dag heen, tenzij het echt megadruk is of ik héééél ziek ben. Ik houd er wel aan op vakantie te blijven gaan (anders niet leuk voor mijn echtgenoot als we nooit op reis gaan, en ik ga zelf ook héél graag skieën etc.), maar dan rijdt mijn lesgeefster haar en zorgt mijn mama verder voor het ontspannings/verwen-gedeelte (wandelen, uitlaten etc.).
Joke

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:53

ik ga 4 keer per week rijden. Het is dan wel niet m'n eigen paard maar ik ben de enige die iets met haar doet. Ze is 20 en staat overdag in de wei dus ik vind het wel goed zo. in de winter wordt ze in de bak losgelaten door de eigenaren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:14

Qiana schreef:
Bij ons in de manège is het op maandag gesloten, dus dan kom ik er niet uit respect voor de sluitingsdag (tenzij mijn paard iets heeft en elke dag moet verzorgd worden ofzo). Ik vind het wel spijtig dat de paarden dan op stal blijven staan. Het is dan rustdag voor alle paarden.

Wat raar...een sluitingsdag voor de manegepaarden oke, maar voor pensionpaarden vind ik het absurt dat je er als eigenaar alleen in 'noodsituaties'mag komen.

Qiana

off-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:23

Ja, Ineke2, het is inderdaad heel spijtig en 'niet negotieerbaar'. Sommige eigenaars nemen hun paard met de trailer mee naar huis (of naar ergens anders waar ze een wei ter beschikking hebben) om hun paard daar te zetten tot dinsdag. Ik heb helaas die mogelijkheid niet, maar ben serieus aan het denken om er iets op te vinden (zal er misschien best eens een topic over lanceren om beroep te doen op alle creatieve 'bokt'-geesten.

Sorry voor het off-topic, maar ik wilde hier nog even op reageren.

Joke

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:14

ik Kom elke dag, als ik ziek ben moet mijn vader me zelfs tegen houden want ik wil gewoon heen omdat ik niet wil dat Jamy denkt dat ik haar in de steek laat en omdat ik gewoon iig wild at ze een schone stal heeft.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:25

Ik mest zelf uit, dus kom ik of mijn verzorgster in elk geval. Wordt verder buiten en binnen gezet en gevoerd. Ik ben zelden zo ziek dat ik niet heen kan om te mesten, deze zomer staat hij op het land dus is het soms alleen even deken rechtleggen (zomereczeem) en controleren op wondjes en mok. Als ik echt niet kan en mijn verzorgster ook niet kan ik de staleigenaar bellen. Die wil dan alles wel voor je doen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:30

Ik ga elke dag naar mijn paard toe. Eén keer in de week heeft hij een dagje rust, maar dan kom ik toch.
Verder ga ik in de zomer een paar weken op vakantie, maar dan komt mijn moeder hem verzorgen/rijden. Hij krijgt dus altijd persoonlijke aandacht.
Als ik te ziek ben om te komen, dan heb ik ook iemand die dan voor hem kan zorgen.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:32

Dribbel staat op de wei, maar ik ben er eigelijk toch bijna iedere dag. soms 2 of 3 keer.. Maar als ik eens een dagje echt geen zin heb of het enorm noodweer is, wil ik het wel eens overslaan. Of ziek natuurlijk.
Toen hij op stal stond probeerde ik wel elke dag te komen, en als ik niet kon deed een stalgenootje hem voor me..