Wat doen jullie met je paard als je op vakantie gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Wat doen jullie met je paard als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:59

Wij gaan max. 2 weken weg en dan zorgen mijn ouders voor mijn paarden. Ik mis ze dan wel erg, maar maak me er geen seconde druk om of ze wel goed verzorgd zullen worden, want dat worden ze! (ze worden gruwelijk verwend met snoepjes en aandacht! Haha! )
Verder als mijn ouders iets mochten overkomen, de buren, zij hebben ook zo'n 5 a 6 paarden. Knipoog

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:00

Ik ben zelf gevraagt om voor iemand pony te zorgen voor 2 weken, ik vind het een enorme verantwoordelijkheid.
Moet er niet aan denken dat er iets zou gebeuren, want die mensen vertrouwen je erop dat je goed voor hun paardje zal zorgen.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:59

Ik ga eigenlijk niet op vakantie maar moest ik op vakantie gaan dan zou m'n paard ook gewoon vakantie krijgen Ja op de wei staan met veulen en de rest. Maar voor 3 weken dan zou ik wel aan m'n vriendin vragen om ze een keer of 2 per week te longeren of rijden. Bidonja is wel het type die geen probleem heeft met een tijdje stilstaan. Moest ze die 3 weken stilstaan dan zou ik nadien gewoon kunnen opstappen en wegrijden maar ivm conditie zou ik ze toch minstens 2x per week ff aan het werk hebben

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:49

Eerst gingen ze naar een manege toe maar toen kwamen ze heel mager terug. Nu blijven ze lekker in hun eigen wei. De vrouw die bij de wei woont zorgt nu altijd al voor een volle waterbak en als ik weg ben voert zij ze. In de winter lopen ze vaak bij kennissen uit de straat. Als hun weg zijn verozrg ik ook vaak hun dieren. Zo helpen we elkaar mooi Lachen

tjielp17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:57

mijn paardje blijft lekker in de wei staan die week datk weg ben en heb de boer heel lief gevraagd of hij haar wil voeren en dat wou die wel.ze vermaakt zich wel in de wei met de andere 20 paarden die we hebben staan.de boer is gelukkig zelf ook een paardenman dus ik kan haar wel toevertrouwen aan hem.heb het niet zo op verzorgsters of pennymeisjes eigenlijk.(is mij te vaak fout gegaan.!)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:43

Ik ben laatst 3 dagen naar Parijs geweest Lachen
En heb toen mijn 3 ponys ondergebracht op een pensioenstal
.. voor 3 dagen. Want als ik ze thuis achterliet kon niemand
ze voeren Tong uitsteken . Dus hebben ze ook 3 dagen vakantie gehad
ergens anders Tong uitsteken Haha!

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:52

een vriendin van me verzorgd hem dan.. als ie er maar uitkomt.. dat is dan haar zorg niet die van ons..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:34

ik ga niet meer mee met mijn ouders zodat ik de stal kan onderhouden en het huishouden kan doen . dit jaar is de laatste keer geweest . Ik wil daarom ook graag in de zomer vakantie paarden opvangen . zodat mensen toch met een gerust hart op vakantie kunnen . dus als er interesse is in vakantie opvang in zeeland . Ik moet alleen nog kijken of dit plan te realiseren is en of het uberhaubt realistisch is . en of mensen hun paard toevertrouwen aan een 16 dan 17 jarige . daarbij komt wel dat ik al een jaar mijn eigten stal run met afwisselend 3 a 4 paarden

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:37

Ik rij zowieso al 2 keer in de week op dat paardje dus nu vroeg ze of ik haar ook in de vakantie wilde doen.. als zij weg is.. dus een bijrijdertje ;_

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:19

Mijn twee oude paarden (12 en 14 jaar, lopen wedstrijden: dressuur, springen en cross) blijven thuis bij mijn ouders op de pensionstal. Zij hebben ook vakantie.

De twee jonge dieren (beide 6 jaar, cross, springen en dressuur) gaan naar mijn vriendin die longeert ze en laat ze in de wei lopen. Ze worden om de dag gelongeerd en de andere dag in de molen. Longeren met bijzet.

Ik vind het niet moeilijk om op vakantie te gaan, ik weet dat ze goed verzorgd worden!

Kelly_Brunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:45

Laten staan waar ze nu staat Tong uitsteken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:04

Ze staan dan lekker een week op land, geen bijrijdster of de hele mikmak, ze worden elke dag even gecontroleert door iemand en bijgevoerd Lachen

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:06

Mijn paard gaat mee op vakantie, mijn ouders krijgen mij niet mee zonder paard..