Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shaienne schreef:Sorry, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik de foto zag, was haflinger. Vooral op die derde foto.
Maar welsh cob zou ook wel kunnen.
Tis in ieder geval een kruising
Romy schreef:Veel mensen denken wanneer ze hem zien: haflinger.. Ik krijg ook vaak te horen "is dat nou een haflinger?"
Maar zijn kleur is inderdaad verradelijk, maar toch is ze een stuk donkerder dan onze haflinger.. En qua bouw lijken die 2 toch wel een beetje op elkaar hoor!!!

Buddy schreef:Ik zit te denken aan de IJslander X Welsh Cob...
Het lijkt ook wel op 'n NRPS, maar misschien issie daar wat te 'stevig' voor en die gangen heeft ie dan ook niet zomaar. Of 'n NRPS x IJslander... Misschien is 't wel meerdere rassen door elkaar
) maar ik zag daarna dat ze wel flink wat behang heeft aan haar benen... Dus ik denk eigenlijk nu wel een welsh cob.
ik heb er nl geen papieren van en weet dus ook niet wat voor een ras het is.
grassie schreef:arg, waarom zijn er altijd van die 'kenners' die alles wat ook maar iets lichtere manen heeft haflinger te noemen?
dit is absoluut GEEN haflinger.
ik weet het trouwens ook niet, zal wel iets van een welshcob of NF of een beetje arabisch bloed inzitten..
Romy schreef:9 van de 10 mensen die haar in real live zien denken ook aan een haflinger hoor.. Wil dus niet beweren dat er haf in zit (en is ook zeker geen 100% haflinger) Maar hoogst waarschijnlijk zit er wel haflinger bloed in..![]()
Kijk maar naar haar nek, boeg, benen, ze is fors gebouwd.. Er zijn behoorlijk wat overeenkomsten te vinden met een haflinger..