Wat voor ras is dit paardje??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 09:46

volgens mij is het geen haflinger, heeft meer iets van een groot uitgevallen welsh

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:03

Sorry, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik de foto zag, was haflinger. Vooral op die derde foto.
Maar welsh cob zou ook wel kunnen.

Tis in ieder geval een kruising
Laatst bijgewerkt door Shaienne op 20-06-02 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:09

door die eerste foto dacht ik ijslander x nogiets

maar door die andere foto's toch weer niet

het is in ieder geval geen haflinger, daar lijkt ie echt totaal niet op

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:20

Ja maar een haflinger heeft toch ook wel veel knieactie?

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:22

IJslander lijkt me niet. De eerste foto een beetje maar die daarna niet. Erg lange rug, weinig manen/ wintervacht, rond kruis (daarmee vallen de andere gangenpaarden ook min of meer af, dan zou het paard toch een wat meer afhangend kruis moeten hebben)

Haflinger vind ik ook niet. Veel arabier zie ik er ook niet in.

Ik gok kruising welsh.

Romy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 16:03

Shaienne schreef:
Sorry, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik de foto zag, was haflinger. Vooral op die derde foto.
Maar welsh cob zou ook wel kunnen.

Tis in ieder geval een kruising

Veel mensen denken wanneer ze hem zien: haflinger.. Ik krijg ook vaak te horen "is dat nou een haflinger?"
Maar zijn kleur is inderdaad verradelijk, maar toch is ze een stuk donkerder dan onze haflinger.. En qua bouw lijken die 2 toch wel een beetje op elkaar hoor!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:27

Ik zit te denken aan de IJslander X Welsh Cob...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:41

Romy schreef:
Veel mensen denken wanneer ze hem zien: haflinger.. Ik krijg ook vaak te horen "is dat nou een haflinger?"
Maar zijn kleur is inderdaad verradelijk, maar toch is ze een stuk donkerder dan onze haflinger.. En qua bouw lijken die 2 toch wel een beetje op elkaar hoor!!!

Ook in haflingers heb je kleurvarianten hoor. Bij ons op stal staan iets van 7 haffies en daarbij zitten echt kleurverschillen.
En alsie er kwa bouw toch een beetje op lijkt, denk ik dat er wel hafbloed in zit. Hij lijkt (zo op de foto's dan) toch precies op een haf bij ons op stal, dus mijn eerste ingeving was ook haflinger ookal lijkt ie weer niet op Jip.
Maar ook in de haflingerfokkerij heb je verschillende types.
Veel plezier in ider geval met je pony, wat maakt het ook eigenlijk uit wat voor ras het is.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:47

op die fotos waar hij stilstaat(met iemand erop) heeft hij wel een echte haflingerkont. dus ik denk toch dat er wel een beetje haflinger in zit, ook door de kleur en de hals.
verder dnek ik dat je niet echt een een paard kan inschatten wat voor kruisuing het is via een paar plaatjes, alleen als hij duidelijke raskenmerken heeft of een echt ras is(dus geen kruising).

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:00

Buddy schreef:
Ik zit te denken aan de IJslander X Welsh Cob...

Dat denk ik ook, maar 't lijkt me wel dat die wat kleiner uitvallen dan 1.50m. Verward Het lijkt ook wel op 'n NRPS, maar misschien issie daar wat te 'stevig' voor en die gangen heeft ie dan ook niet zomaar. Of 'n NRPS x IJslander... Misschien is 't wel meerdere rassen door elkaar Knipoog

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:10

nou ik denk zoiets van new-forestxhaflingerxwelsh (niet dat ze met ze drieën waren ofzo maar misschien was de moeder een kruising tussen new-forest en welsh en de vader een haflinger ofzo, ik vind het een leuk paardje!

Romy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 21:48

Het doet er ook niet toe hoor wat voor ras ze nou precies is, ik ben toch helemaal gek op d'r.. Lovers
Maar was gewoon nieuwsgierig wat andere van haar dachten..
Dan is ze misschien wel een kruising tussen een haflinger, ijslander, welsh, new forest, arabier, kwpn, paso en een Agiedienberger, en natuurlijk de shet van liesje4ever niet te vergeten.. *LOL*
Maar nog meer suggesties zijn van harte welkom.. *LOL*

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:52

nou ik vind het ook een haflinger
een vriendin van mij hefet bijna de zelfde en dat is ook een haf

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:31

arg, waarom zijn er altijd van die 'kenners' die alles wat ook maar iets lichtere manen heeft haflinger te noemen?
dit is absoluut GEEN haflinger.

ik weet het trouwens ook niet, zal wel iets van een welshcob of NF of een beetje arabisch bloed inzitten..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:43

ik dacht eerst aan een new forest (naja, beetje groot uitgevallen dan Tong uitsteken ) maar ik zag daarna dat ze wel flink wat behang heeft aan haar benen... Dus ik denk eigenlijk nu wel een welsh cob.
Maar niet echt raszuiver denk ik, anders had je er papieren van he? niet Verward
xxx
ps: ik vind het wel een mooie pony!
Binnenkort maak ik ook enkele nieuwe fotos van mijn e-pony en dan mag ook iedereen raden Haha! ik heb er nl geen papieren van en weet dus ook niet wat voor een ras het is.

replika

Re: Wat voor ras is dit paardje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:55

Wat nou een haflinger daar lijkt het nog nie eens op,nie dat ik het weet hoor, maar in iedre geval geen haflinger,eerder een new forets ofzo! Scheve mond

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:22

Gewoon een NRPS-er!!!!(hihihihi)

Dit heeft ook geen zin, meningen verschillen.....daar kom je toch nooit uit!

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:48

vuilnisbakje Haha!

Romy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 16:24

grassie schreef:
arg, waarom zijn er altijd van die 'kenners' die alles wat ook maar iets lichtere manen heeft haflinger te noemen?
dit is absoluut GEEN haflinger.

ik weet het trouwens ook niet, zal wel iets van een welshcob of NF of een beetje arabisch bloed inzitten..

9 van de 10 mensen die haar in real live zien denken ook aan een haflinger hoor.. Wil dus niet beweren dat er haf in zit (en is ook zeker geen 100% haflinger) Maar hoogst waarschijnlijk zit er wel haflinger bloed in.. *LOL*
Kijk maar naar haar nek, boeg, benen, ze is fors gebouwd.. Er zijn behoorlijk wat overeenkomsten te vinden met een haflinger.. Haha!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 16:42

Ja precies, Romy. Ik zeg ook helemaal niet dat het een haflinger is. Maar er kan best wel wat van inzitten.

Ik heb zelf ook een hele tijd een haflinger-kruising gereden. Dat was newforest x haflinger en zag er zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Kimba had ook erg veel knieactie.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 17:40

Welsh x Haflinger?
Misschien nog een ras erdoor,klinkt zo raar als je het zo zegt,maar jullie weten wel wat ik bedoel.

liefs layla d

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 18:56

Volgens mij is het een raszuivere Ratjetoe Haha!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 20:40

Romy schreef:
9 van de 10 mensen die haar in real live zien denken ook aan een haflinger hoor.. Wil dus niet beweren dat er haf in zit (en is ook zeker geen 100% haflinger) Maar hoogst waarschijnlijk zit er wel haflinger bloed in.. *LOL*
Kijk maar naar haar nek, boeg, benen, ze is fors gebouwd.. Er zijn behoorlijk wat overeenkomsten te vinden met een haflinger.. Haha!

o ja, ik sluit ook absoluut niet uit dat er wát haflinger doorheen zit Haha!
maar een zuivere haflinger, dat in geen geval, en dat bedoel ik ook eigenlijk te zeggen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 21:58

Reddy007 schreef:
heeft wel iets weg van een cob hoor! best hoge knieactie!!!!

zal ik ook is mijn foto's neerzetten...ik weet namelik ook niet wat voro ras de mijne is!

hey dan kunnen we misschien die van Tobias en van Gigi samen zetten! haha! *LOL* ze lijken toch op elkaar... Haha!
xxx