afspuiten wel of niet goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: afspuiten wel of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:03

Lusitana schreef:
En denk er eens over na, in de natuur gaan ze ook niet dood van en regenbui of een rivier ovrzwemmen.

In de natuur regelt een paard het zelf wel. Knipoog

In de natuur wordt een paard niet eerst in het zweet gereden door een mens, vervolgens onder een plens water afgespoeld en daarna stilgezet in een box. In de natuur rent een paard zich misschien wel eens in het zweet, maar als hij dan vervolgens nat wordt door een regenbui of rivierwater zal hij zichzelf ongetwijfeld in beweging houden zodat hij niet koud wordt tot op het bot. Knipoog

Onze paarden leven nu eenmaal niet in 'de natuur'. Daarom moeten wij als mens door logisch na te denken het paard tegemoet komen. Paarden in gevangenschap kunnen nu eenmaal niet hun eigen leven regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:41

Benen spuit ik wel koud af, lijf nooit
Kawa maak ik er ook niet blij mee, dan moet ik opletten of hij gaat hangen.
Pak ik lauw water staat hij te genieten, dus dan is de keuze snel gemaakt wat te doen Lachen

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:23

Waar ik sta, vindt men dat je je paard niet mag afspuiten als het onder de 15 graden is. Hij wordt dan erg stijf. Ook als je daarna een deken op legt wordt hij stijf. Klopt dit?

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:19

ik spuit mijn pony altijd af na het rijden in de zomer Haha! en soms ook als ik niet gereden heb Clown en daarna zet ik hem nog even in de bak en gaat ie heerlijk zichzelf weer 'droog rollen' ( wit/bonte pony Schijnheilig)