Wandelaars die het hek niet dicht doen,wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: Wandelaars die het hek niet dicht doen,wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 16:17

Op 13 juli ben ik samen met de buurman op het gemeentehuis geweest. Ze hebben beloofd spoedig een opstapje voor de wandelaars te plaatsen, zodat ik het hek kan afsluiten. Helaas is spoed bij de gemeente iets anders dan bij mij, want tot nu toe heb ik niets meer gehoord. Over de kop van een dijk ben je altijd verplicht om overpad te geven, dus ik kan het hek niet zomaar afsluiten. Ook zouden ze bekijken wat er gedaan kon worden aan mensen die hun hond los door onze wei laten lopen. Bordjes met “Honden aan de lijn” gaan natuurlijk niet helpen. Als mijn paard een loslopende hond trapt of als mijn paard iemand bijt die hem gaat voeren of aaien dan ben ik altijd aansprakelijk. Daar ben ik niet echt blij mee. Ze zouden uitzoeken of ik misschien een bordje kan plaatsen met “Betreden op eigen risico”. Het zal wel weer weken gaan duren, dus ik ga morgen maar eens bellen hoe het er mee staat. Kijken of ik nog een ambtenaar wakker kan krijgen………

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:00

In natuurgebieden zijn er toch ook van die sluisconstructies waar wandelaars doorheen kunnen maar paarden niet? Dan kun je het hek gewoon op slot doen, en ben je het risisco iig niet dat de hengst bij de merries kan.

De bordjes "betreden op eigen risico" zijn volgens mij niet rechtsgeldig. Ik denk dat je er goed aan doet om een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten...Lips are sealed

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:31

Probleem met die sluisjes is dat de schapen er ook door kunnen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:34

Hmmm, dat maakt het er niet makkelijker op. Je hebt idd een probleem.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:43

Cassidy schreef:
In natuurgebieden zijn er toch ook van die sluisconstructies waar wandelaars doorheen kunnen maar paarden niet? Dan kun je het hek gewoon op slot doen, en ben je het risisco iig niet dat de hengst bij de merries kan.

De bordjes "betreden op eigen risico" zijn volgens mij niet rechtsgeldig. Ik denk dat je er goed aan doet om een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten...Lips are sealed

Ja , dat zijn ze wel als er het artikel nummer uit het wetboek bij staat Ja
ik zou trouwens gewoon het hek op slot gooien, als ik het goed heb begrepen, zijn er andere opties genoeg voor doorgang.