buiten of binnen met onweer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Re: buiten of binnen met onweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:04

Mijn vriend wilde van de week tijdens een heftig onweer m,n paard binnen halen,mevrouw keek hem echt aan of hij gek geworden was en hij kreeg haar dus niet te pakken Haha!.Elke keer ging ze op rust staan en als m,n vriend dan bijna bij haar was draafde ze een stukje weg.Op een gegeven moment was hij het beu en heeft hij haar buiten gelaten.Als er noodweer is voorspelt wil ik haar liever binnen hebben maar als het echt niet lukt om haar te pakken blijft ze buiten.Bovendien is het in haar (buiten)box veelste warm en benauwd!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:56

Die van ons gaan altijd naar binnen, ze staan zelf ook altijd buiten al te wachten van "wanneer kom je nou?!?!". Ik vind het ook eng, want wij hebben geen bomen of gebouwen enzo in het land.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:32

Ik haal ze binnen, ik vergeef mezelf nooit als er wel iets zou gebeuren Bloos Als de bliksem inslaat in de stal heb ik iig mijn best gedaan Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:14

Ik acht de kans kleiner dat de bliksem inslaat in onze stal, dan in het open weiland. De paarden gaan hier dus ook naar binnen, ze zijn mij te waardevol om buiten te laten staan. Bij een gewone regenbui zet ik ze overigens niet binnen, ze zijn niet van suiker Haha!

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:19

mijn paardje blijft altijd buiten, ze heeft een inloop stal, dus als ze wil kan ze naar binnen, meestal doet ze dat dus niet.Ze vind het volgens mij in de stal enger als buiten.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:50

Ze blijven buiten staan, ze blijven lekker rustig en vinden de buien met dit warme weer lekker verfrissend. De bliksem kan ook inslaan op de schuur en ze willen liever buiten staan dan binnen dus blijven ze buiten.

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:57

ik denk buiten want dan raken ze minder snel in paniek omdat ze niet opgesloten staan.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:01

Die van mij blijft ook met onweer buiten dat overleefd ie wel. Haha! Vanmorgen stond hij nog vrolijk in de wei en ik heb het vannacht horen onweren volgens mij geeft hij er helemaal niks om.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:13

die van ons blijven buiten, gelukkig onweerd het meestal niet zo lang, toch vind ik het soms best een enge gedachte dat ze nog buiten staan.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:05

Binnen.. Regen maakt me niks uit, maar onweer vind ik echt niks!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:40

met onweer naar binnen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:45

Die van mij blijft lekker buiten. Onweer kan in een paard of draad in t weiland inslaan maar net zo goed in de stal, en dan doen een heleboel paardjes het niet meer... Ik haal wel altijd het halster af (ook omdat ze anders schuurplekken krijgt). Daar zit metaal aan en ik zag laats een programma over onweer dat als het inslaat het dan juist daar inslaat; stroom kiest de gemakkelijkste weg en metaal geleidt het beste...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:46

Met deze temperaturen blijven ze gewoon buiten staan. In de winter halen we ze wel eens binnen. Of als het echt heel erg onweert ook natuurlijk Lachen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:34

De mijne bleef ook altijd buiten met onweer. Stonden gebouwen en bomen omheen, dus was niet het hoogste punt.
Maakte me natuurlijk wel zorgen, maar ik vond buiten beter dan binnen.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:38

mijne lopen binnen en buiten als ze willen,

als ik hem (heethoofd, arabier) zou opsluiten bij onweer breekt hij denk ik de hele stal af Bloos

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:22

Buiten, de kans dat de onweer in een paard inslaat is vele malen kleiner als in je stal. Liever 1 paard kwijt dan allemaal
Paarden maken zich niet druk ook in het onweer

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 16:38

volgens mij gaan paarden met een vrije keuze (een loopstal dus) ook altijd buiten staan.