is toch niet normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 12:31

Deze markten worden idd in belgie gehouden. Laatst was er bij Zembla een reportage over.. echt gruwelijk maar wat kan je eraan doen? Er was bij zembla ook een dierenrechten activist die met kritieke toestand het ziekenhuis werd binnengebracht nadat een aantal handelaren hem flink hadden toegetakeld omdat hij een anti-dierenmishandeling-bord had gemaakt...
Ik denk dat dit op de Nederlandse paardenmarkten niet zo veel voorkomt als in belgie..maar de omstandigheden voor die paarden zijn ook verre van ideaal.. Verdrietig

Ik denk dat dit voor een deel te maken heeft met dee huidige weg-werpmaatschappij. Dieren worden gezien als gebruiktsvoorwerpen en daar hoef je niet voorzichtig mee om te gaan.. als het kapot is koop je toch gewoon een nieuwe..Die handelaren maken zich er echt niet druk om of het paard pijn lijdt, als hij maar geld in het laadje brengt.

De straffen voor die dierenmishandelaars zouden veel strenger moeten worden. laat ze maar een handelsverbod voor het leven krijgen en het liefst nog een boete en celstraf erbovenop ipv een alleen boete waarna ze op de dezelfde voet verder gaan.

Dit is echt dieptreurig

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 12:41

Buitenzorg schreef:
Lang niet alle paardenmarkten in NL zijn zo luguber als omschreven in het rapport.

Ik heb er veel gruwelijkheden tussen gelezen, maar deze sprong er -wat mij betreft- toch wel uit:

Een merrie valt op de treeplank en kan er zelfs met slagen niet toe gebracht worden weer op te staan. De verkoper lost dit probleem op door de laadklep omhoog te draaien en het dier de wagen in te gooien als een vuilniszak. (6 maart 1998)

Ik ben blij dat er weinig foto's bij staan......

Kun je geloven dat ze die beelden indertijd een keer op het nieuws hebben laten zien....om te Misselijk was dat....

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 12:49

angeliekie schreef:
vlakbij mn schoonouders had je ook een paardenmarkt...
wat ik nu weet is dat de paardenmarkten nu afgeschaft zijn wegens deze gruwelijkheden.
ik heb het vaak met eigen ogen gezien... paarden die op hun koten liepen omdat ze hun hele leven niet bekapt werden.
of paarden waar je xilofoon kopn spelen op hun ribbenkast.
nu is het denk ik alleen maar erger... de paardenhandelaen blijven bestaan, maar de paarden staan langer bij de handelaar... want hebben geen enkel kans om verkocht te worden... dus het paard word langer mishandeld en soms denk ik.... misschien waren ze dan toch beter af met de paardenmarkten in belgie.... hadden die zielige beestjes tenminste kans om opgenomen te worden in een goed tehuis.... alleen ja als de paardenmarkte doorgingen... blijft het natuurlijk ook zo.... er worden dan steeds meer paarden gekocht.... dus er worden er dan meer mishandeld....Afbeelding

dat is het probleem nou net, jij zegt dat als de paardenmarkten blijven bestaan de beestjes meer kans hebben op een goed tehuis...klopt jammer genoeg geen zak van aangezien meer dan 99% van de "bezoekers" op zulke markten slachthuizen of vee-opkopers zijn (ik weet de juiste benamingen er niet voor maar het komt hier op neer...)
Die overige luttele 1% zijn mensen zoals jij en ik die een kijkje gaan nemen maar vervolgens kotsend en huilend weg lopen van het beeld dat we gezien hebben en de boze blikken van de handelaars omdat er weer zo van die "grieten" komen aanzetten....
er bestaan goed markten, maar dat zijn meer zo van die jaarlijkse organisaties die gewoon leuk en gezellig zijn..markten zoals deze zijn er enkel op uit om hun vlees zo snel mogelijk kwijt te raken en maakt ni uit hoe, waar of wat...en dat is heel erg triest...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 14:33

vreselijk!!!!
ik zou wel al die dieren op willen kopen om ze een goed tehuis te geven. (alleen een beetje te duur heh Haha! ) Echt afschuwelijk ik snap niet dat mensen zo met dieren om kunnen gaan Misselijk

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 16:24

walgelijk maar ik had ooit al eens een film v.d. dierenbescherming gezien die me deed kotsen.

Dit is de reden dat ik, toen onze oudste pony echt niet meer kon, ik hem zelf naar de slager heb gebracht, en heb gecontroleerd of alles zonder stress en pijn gebeurde. Ik ben erbij gebleven tot het einde omdat ik ook wel eens had gehoord dat zo'n slager ze soms ook via de achteruitgang alsnog levend verkoopt aan de handel naar Italie (dat levert meer op vanwege subsidies die daar worden gegeven.)

Dit is al jaren geleden, en er zou toen al iets aan worden gedaan, maar ik maak me geen ilusies meer...

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:05

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Wat haat ik dit zeg!! Als ik erbij stond dan zou ik er wat van zeggen. (niet dat die grote mannen naar een klein meisje luisteren, maar toch)
Ik snap niet dat de politie erbij staat zonder wat te doen. Dan ben je toch achterlijk???
Die mensen zijn allemaal ziek in hun hoofd, ze denken alleen maar aan geld en niet aan de paarden. Boos!